ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"האיש בגד בנו"

קרב חסר תקדים בתוך מחנה הימין

עימות סוער וחסר תקדים בציונות הדתית: לאחר ראיון לוחמני במיוחד ונטוף שנאה לשר לשעבר בנט מצד ח"כ מוטי יוגב במהלכו אמר "האיש בגד בנו" והגדיר את בנט כ"כלב השב על קיאו" - בנט משיב אש • בפוסט יוצא דופן בנט נכנס לקרביים של הציונות הדתית ופותח פצעים מהעבר

קרב חסר תקדים בתוך מחנה הימין
בנט ויוגב צילום: גילי יערי, פלאש 90

עימות חריף וחסר תקדים בין חברי הסיעה המשותפת לשעבר, מוטי יוגב ונפתלי בנט, סביב עתידה הפוליטי המשותף של הסיעות המייצגות את הציבור הדתי לאומי - כאשר בנט מתנער משותפיו לשעבר ולא מהסס לתקוף בחריפות.

העימות החל לאחר שבראיון הבוקר (רביעי) אמר חבר הכנסת יוגב כי הם לא רוצים שיתוף פעולה עם נפתלי בנט. לדבריו, ״האיש בגד בנו, מה זאת אומרת? כי הוא הוביל את המהלך להפרדה. אני לא חושב שראוי שנקבל אלינו את מי שלא ספר אותנו, לא ספר את הערכים שלנו ולא את האנשים שלנו״.

התגובה מצדו של נפתלי בנט לא איחרה לבוא, וזה השיב ליוגב: ״מוטי, אולי התבלבלת. אינני רוצה לחזור אליך, ואינני מתחרט על המהלך להקמת הימין החדש. ‬למעשה, איני רוצה ממך דבר״, לדבריו, ״כל התבטאות שלך ושל אחרים (״בנט רפורמי״, ״בנט בגד״) רק מזכירה לי מדוע יצאתי לדרכי״.

בנט הבהיר כי לו היה רוצה להישאר בבית היהודי - לא היה עוזב אותה לאחר שנבחר ברוב גדול לעמוד שוב בראשה, ״עשיתי זאת כי אתה ואחרים בסיעה ומחוצה לה חטפתם את מפלגת הבית היהודי לדרך שרחוקה מכל מה שאני ורבים אחרים כולל מתוך המפלגה מאמינים בו״, הבהיר בנט.

לדבריו, ״‬הפכת (יוגב א.ק) את הבית היהודי למקום שממש איננו מרגיש כמו בית, והוא רחוק מאד מערכי הציבור הציוני דתי, והציוני חילוני״.

בדבריו פזל יו״ר הימין החדש לגופים הפועלים נגד הדת, וכתב: ״יצאנו לימין החדש כי אנו מאמינים ביהדות מקרבת ולא ביהדות מתנשאת, זועמת ומרחיקה״.

בנט הבהיר כי ״אנו מאמינים בגיוס בנות דתיות לצה"ל (לצד שירות לאומי נפלא), וב״בית היהודי״ של היום מחרימים״, כשהוא מציין וכותב ליוגב: ״סילקתם מישיבת סיעה בבושת פנים רב נפלא מארגון צוהר, כאילו שהוא האויב של דורנו. זה היה מחזה מביש, ואני רק מתנצל בפני אותו הרב״.

בנט אף התייחס ליחס של הציונות הדתית כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, מה שהוביל אותו לעזוב את הבית היהודי ולהקים את הימין החדש: ״אני מאמין בשיפוט ענייני של נתניהו ולא בציות אוטומטי לנתניהו כשבטחון אזרחינו מופקר או כשהוא סוטה מן הדרך בה אנו מאמינים. אגב, אתה תלמד על בשרך שרק תפסיד מהתפיסה החלושה״.

בנט האשים את היחס של הציונות הדתית כלפי נתניהו והבהיר כי ״גישה חלושה זו אפשרה גם את הגירוש מגוש קטיף. כאשר לא סופרים אותך, לא סופרים אותך״, שהוא מציין כי ״אני מאמין שעלינו לשאוף להשפעה על כלל תחומי המדינה: ביטחון, כלכלה, מדיניות לאומית, חברה וחינוך, ולא רק בעניינים המגזריים״.

בתגובה להאשמות ההדדיות, אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ' לפני זמן קצר: "יש רגעים שצריך לעצור! חברים, המטרה של כולנו היא להקים ממשלת ימין. הדרך היחידה להגיע לשם היא שתהיה מפלגה ימנית אחת גדולה מימין לליכוד. יש ויהיו חילוקי דעות לגיטימיים בתוכנו וזה בסדר. זלזול, הכפשות ועלבונות לא יביאו אותנו לשום מקום. ‏בואו נוריד אגו ונמצא את הדרך. אנחנו חייבים!".

יו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין, ח"כ הרב רפי פרץ, הגיב לסערה: "אני קורא לכל השותפים הפוטנציאלים של מחנה הימין והציונות הדתית - מבית ומחוץ - תנמיכו את הלהבות. אנחנו לפני בחירות גורליות למדינת ישראל בכלל ולמחנה הימין בפרט לכן אחדות המחנה כרגע היא המשימה העליונה המוטלת על כולנו - זה מה שצריך להנחות אותנו בכל צעד."

נפתלי בנט מוטי יוגב עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד