ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הפרעות בחג השבועות

בעקבות התיעוד - המשטרה מבצעת מעצרים

הסערה התקשורתית שהתעוררה בעקבות התיעודים שמציגים את ההתפרעות שערכה במהלך חג השבועות קבוצת נערי השוליים ברחבי העיר בני ברק, הובילה את המשטרה והשיטור העירוני לבצע מעצרים  

מעצרו של אחד החשודים לפני שעה קלה
מעצרו של אחד החשודים לפני שעה קלה צילום: באדיבות המצלם

בעקבות הקטטה ההמונית שתועדה בליל חג השבועות בבני ברק בה נראים נערי שוליים מתפרעים ברחבי העיר, מבצעים היום (רביעי) אנשי השיטור העירוני יחד עם משטרת מרחב דן מעצרים של חשודים, שזוהו בין היתר במצלמות האבטחה שתיעדו חלק מהאירועים. יצויין, כי כבר למחרת החג נעצרו שלושה חשודים במעורבות בהפרות הסדר.

המעצרים כך נודע ל'בחדרי חרדים', נערכים בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל אצל שלומי מלכא - מנהל השיטור העירוני מטעמה של העירייה, וכן אצל נתי יקוטי - מפקד השיטור העירוני מטעם משטרת מרחב דן, שמאז האירוע החריג בעיר, פועלים ביתר שאת כדי לאתר את כלל המעורבים בהתפרעויות, כל זאת, בסיוע מחלק הנוער במשטרה.

בסך הכל נעצרו שמונה חשודים ובהם קטינים. שישה חשודים נעצרו שלשום (שני) בחשד להתפרעות ושוחררו בתנאים מגבילים. היום נעצרו חמישה בחשד להתפרצות וגניבה, בהם שלושה שנעצרו בשני ושוחררו, והיום נעצרו שוב. מעצרם המחודש בוצע לאחר שהוגשו תלונות נוספות עם קצבי הוידאו שפורסמו בימים האחרונים 'בחדרי חרדים'. 

הבאת חשוד לנקודת המשטרה בבני ברק. באדיבות המצלם

כזכור, במהלך ליל חג השבועות, 15 מתפללים בבית הכנסת דאראג ברחוב יצחק נפחא נזקקו לטיפול רפואי של 'איחוד הצלה', לאחר שנפגעו מאלימות נערי השוליים. מתיעוד שפורסם ב'בחדרי חרדים' עולה, כי אותם נערים השתוללו לא רק בסמוך לדאראג, אלא גם נכנסו לבתי כנסת נוספים באזור, בין היתר בבית הכנסת אנטניא ברחוב הושע ובישיבת מכנובקא בעלזא ברחוב השלושה.

בשעות אחר הצהרים, צפויה להתקיים ישיבה בלשכתו של ראש העירייה אברהם רובינשטיין, בהשתתפות גורמי האכיפה בעיר, שיטור עירוני, משטרה ו'השומרים', על מנת להגביר את שיתוף הפעולה בין הזרועות ולהגביר את האכיפה, דבר שיביא לתחושת הביטחון של תושבי העיר.

בתוך כך, למחרת חג השבועות (שני), יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר בני ברק, יעקב וידר, פנה בשאילתא דחופה לראש העיר רובינשטיין, לאור האירועים האלימים במהלך החג, ודרש לקבל תשובות כיצד נקבע היטל השמירה בין השנים 2017-2019, ומה תכניות העבודה.

עוד ביקש לברר, מהו סכום הכספים שנגבו כהיטל השמירה והאם עמדו ביעדים שנקבעו בתקציב. במכתב ששלח, שהגיע גם ל'בחדרי חרדים' ביקש וידר לברר כמה ניידות ואנשי ביטחון מפעילה העירייה במהלך השבוע, שבתות וחגים, והאם מתוכננת תכנית שמירה מוגברת בחגים, וספציפית בחג השבועות.

מאז נחשפו סרטוני האבטחה, מתברר כי מדובר בכנופיה רחבה של נוער שוליים אשר מטילה את אימתה על האזור, כאשר חלק מהם, נראים כבחורי ישיבה לכל דבר, אך מעשיהם מעידים על פנימיותם.

נוער שוליים שיטור עירוני אברהם רובינשטיין מעצר חשודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד