ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
'נתניהו טוב ליהודים'?

החב"דניקים מבקרים: "טעות לפטר את שקד"

הם עמדו מאחורי קמפיין 'נתניהו טוב ליהודים' והפכו את השגריר הצעיר ליקיר החרדים ולראש הממשלה. 23 שנים אחרי, ראשי חב"ד מחשבים מסלול מחדש בראיון שהעניקו ל'קו עיתונות' • הרב אהרונוב: "הזהות האישית של המועמד לא רלוונטית" • איל ההון האוסטרלי, גוטניק: "נתניהו עשה טעות קשה שפיטר את איילת שקד"

החב"דניקים מבקרים: "טעות לפטר את שקד"
הנגיד יוסף יצחק גוטניק צילום: באדיבות המצלם

בבחירות לכנסת ה-14, בחזית התמיכה החרדית בשגריר ישראל באו"ם בנימין נתניהו היו אנשי חב"ד, שניסחו את הסלוגן הבלתי נשכח "נתניהו טוב ליהודים", ראש מפעל השליחות של חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב ואיל ההון האוסטרלי יוסף יצחק גוטניק שבבחירות 1996 מימן את קמפיין 'נתניהו טוב ליהודים', משנים כיוון ומביעים ביקורת על נתניהו בשיחה מיוחדת עם 'קו עיתונות'.

"כמו שהיה מאז ומעולם, חב"ד לא מתערבת בפוליטיקה השיקול היחיד שעומד לנגד ענינו הוא ביטחון העם היושב בארצנו הקדושה, וכפי שאמר הרבי חזור והבהר, כל דיבור (ולא רק מעשים) בנוגע למסירת שטחים משטחי ארץ הקודש הינם ח"ו פיקוח נפש לעם ישראל", פותח אהרונוב בהסתייגות.

הרב אהרונוב, שכאמור מזוהה יותר מכל עם ברית נתניהו-חרדים, נשמע כעת פחות מוקסם מראש הממשלה ומבהיר כי מבחינתו, הזהות האישית של נציג 'הליכוד' לא משחקת כלל תפקיד בתמיכה.

"הזהות האישית של המועמד לא רלוונטית בכלל", מבהיר אהרונוב ומפתיע. "המדד היחיד הוא האם המועמד לראשות הממשלה, והקואליציה שתקום תלך בקו תקיף זה, וגם לאחר מכן כלקח מניסיון העבר, עלינו לעמוד על המשמר ולהיות עימו בקשר מתמיד שלא יכנע ללחצים מבית ומחוץ".

דמות חב"דית נוספת ובכירה במערך התמיכה ההיסטורית בנתניהו, הוא איל ההון האוסטרלי יוסף יצחק גוטניק שבשיחה מאוסטרליה, מביע אכזבה קשה מנתניהו על כך שפיטר את איילת שקד מתפקיד שרת המשפטים. "אני תומך מאד בשקד, היא גם חילונית וגם מאוד מכבדת ותומכת בשלמות הארץ, זה חשוב לי מאד".

"נתניהו עשה טעות קשה שפיטר את איילת שקד מתפקיד שרת המשפטים", אומר גוטניק ל'קו עיתונות'.

יוסף יצחק אהרונוב יוסף גוטניק חב"ד בנימין נתניהו פיטורים איילת שקד הליכוד קו עיתונות בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד