י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המחווה לח"כית החרדית

הרבי לגנץ: ללפיד אין את מה שיש לך. צפו

מפגש מעניין נרשם במהלך ניחום האבלים אצל סגן שר החינוך מאיר פרוש: האדמו"ר מקרעטשניף ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ ישבו זה לצד זה ושוחחו ביניהם על השורשים של משפחותיהם מהונגריה | הרבי אף העניק ברכה לחברת הכנסת החרדית במפלגתו של גנץ - עומר ינקלביץ' | צפו בתיעוד 

הרבי לגנץ: ללפיד אין את מה שיש לך. צפו
גנץ והרבי מקרעטשניף צילום: באדיבות המצלם

באופן נדיר, מנהיג כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה בני גנץ נועד לשיחה קצרה עם האדמו"ר מקרעטשניף, שהגיע לניחום אבלים אצל סגן השר מאיר פרוש, היושב שבעה על אחיו מנחם לוי ז״ל.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע, כי השניים הגיעו באותו הזמן לניחום אבלים, כאשר הם ישבו זה לצד זה והעלו בשיחה את השורשים של גנץ, שהוריו גדלו בהונגריה, משם הגיע גם האדמו״ר מקרעטשניף. גם שמו של ח"כ יאיר לפיד עלה במהלך השיחה.

האדמו״ר מקרעטשניף אמר לגנץ: "לו (ליאיר לפיד א.ק.) אין את מה שיש לך, הוא גם הונגרי אבל אין לו את השורשים
שלך - שורשים ממרמרוש זה משהו אחר. האדמו״ר מויזניץ׳ ז״ל היה אומר שיהודים כמו במארמרוש לא ניתן למצוא".

האדמו״ר הוסיף וסיפר כי "היתה שם אמונה. לא רק הגברים, גם אצל הנשים הפשוטות. הם האמינו בצדיקים באופן שלא היה ניתן למצוא, מארמאוש, היה מאוד מיוחד".

גנץ השיב לאדמו״ר ואמר כי "אבא של השותף שלי (יאיר לפיד א.ק.) היה בבודפשט ולא במארמאוש, אבל למדתי מהורי זכרם לברכה שתמיד להסתכל על הטוב ולהתמודד עם זה - ובכל אופן יש משהו טוב".

האדמו״ר בירך את גנץ ואמר כי "השם ייתן לך את ה (לא ברור) ושתהיה שליח לעם ישראל", לאחר מכן בירך האדמו״ר גם את הנציגה החרדית במפלגתו עומר ינקלביץ׳ שפנתה אליו כשאמרה "אני מבקשת שהרבי יאחל לי לעשות טוב לעם ישראל".
הרבי השיב; ״שתזכי אמן״.

בני גנץ יאיר לפיד קרעטשניף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד