י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לרוות נחת יהודית

הצצה: הברכה המפעימה של הגר"ש גלאי

חוי, כלה יתומה מירושלים שהתארסה עם יתום, עומדת מחוסרת כל. גדולי ישראל יוצאים בקריאה לעזור לה ולברכה מיוחדת מהצדיק הרב שמעון גלאי 

הצצה: הברכה המפעימה של הגר"ש גלאי
הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי צילום: קופת העיר

חוי, ירושלמית מלידה, הייתה רק בת 16 כשאביה הלך לעולמו, היא הפכה להיות יד ימינה של אמא וסייעה לגדל את שבעת אחיה הצעירים. המשפחה רק התחילה להתאושש כאשר אסון נוסף פקד את היתומים הטריים: גם אמא נפטרה באופן פתאומי. מילותיה האחרונות הותירו רושם בל יימחה על בתה האהובה: "דאגו לתינוקות שלי".

היא נאלצה להתבגר ולמלא את מקומה של אמא כאשר היא היתה בת 18 בלבד. הצעירה האמיצה התחילה לעבוד כפקידה, וגם כל העול של בית מלא בילדים קטנים נופל על כתפיה.

מעוניינים בברכתו של הרב שמעון גלאי? הכנסו לכאן>>>

לאחרונה התארסה חוי לצעיר שגם הוא יתום. ולזוג אין כסף עבור הוצאות החתונה, ולא בשביל לאבזר את הבית אפילו במוצרים המינימליים. בלית ברירה, הם פנו לקופת העיר, שבדקו את פרטי המקרה שלהם ביסודיות, והוסיפו אותם למגבית המיוחדת עבור יתומי חודש סיון. אם הקרן תצליח לגייס את הכסף, כל אחד מזוגות היתומים שמתחתנים החודש יקבל סכום צנוע שבו יוכלו לרכוש את המצרכים הבסיסיים עבור הבית כגון מכשירי חשמל, או לשלם את הוצאות החתונה.

מידי חודש, מרנן גדולי ישראל שליט"א מביעים את תמיכתם במגבית של 'קופת העיר' עבור יתומים שמתחתנים, ומעניקים ברכה מיוחדת לתורמים. בחודשים קודמים התורמים בורכו מפיהם של כל גדולי ישראל, ביניהם מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן זצ"ל, שר התורה הרב חיים קנייבסקי וראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין. הברכה של חודש זה הוא מפיו של הגאון הצדיק הנודע בכוח תפילתו רבי שמעון גלאי שליט"א, אשר ידועים כוחותיהם של תפילותיו וברכותיו שמקובלים הם למעלה ומתקיימים.

הרב גלאי אמר את הדברים הבאים על התורמים: "כל התורמים סך 360 ש"ח עבור 36 היתומים הנישאים בסיון, יזכו מידה כנגד מידה לראות את כל ילדיהם הולכים בדרך התורה ולרוות מהם נחת יהודית".

זוהי ברכתו רבת העוצמה של הרב שמעון גלאי.  כעת המטרה של הקרן היא לגייס מספיק כדי לעזור לכל אחד מ-36 זוגות מתחתנים בחודש סיון. המעוניינים לעזור ליתומים, ולקבל את ברכתו של הרב גלאי שליט"א לילדים הולכים בדרך התורה, יכולים לעשות זאת רק כאן לזמן מוגבל.

הפרטים אינם שייכים לכל יתום אחד - הם תערובת של מקרים מרובים, שנועדו להמחיש את הכאב של הכלות והחתנים האנונימיות המעורבות.

מעוניינים בברכתו של הרב שמעון גלאי? הכנסו לכאן>>>

הרב שמעון גלאי קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד