י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בראיון

משיב אש: רמי גרינברג הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לציבור החרדי

ממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה אוריאל בוסו תוקף בחריפות את נציגי יהדות התורה בעיר ומונה רשימת הישגים חסרי תקדים שהביא רמי גרינברג לטובת הציבור החרדי והקהילות השונות • נציג ש"ס חשף בראיון ל'בחדרי': נציג יהדות התורה נלחם נגד הקצאה לבית כנסת ספרדי בעיר

משיב אש: רמי גרינברג הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לציבור החרדי
אוריאל בוסו צילום: המצלם

נוכח התקפה תקשורתית מתוזמנת שהתעוררה נגד ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, בה העלו בשם נציגי יהדות התורה בעיר טענות שונות על קיפוח הציבור החרדי מצידו של גרינברג, יוצא הערב ממלא מקום ראש העיר מטעם ש"ס, אוריאל בוסו למתקפה חסרת תקדים נגד נציגי האופוזיציה האשכנזים, ומונה שורה ארוכה של מהלכים שנעשים עבור הציבור החרדי.

את הראיון ל'בחדרי חרדים' פותח נציג ש"ס וממלא מקום ראש העיר בהצהרה: "אני אומר את הדברים בצורה ברורה, ראש העיר הנוכחי של פתח תקווה, עו"ד רמי גרינברג, זה הדבר הטוב ביותר שקרא לציבור החרדי ולציבור הספרדי בעיר".

בוסו הבהיר בדבריו כי הוא "אומר את הדברים בשם מנהלי המוסדות החרדים, בשם גבאי בתי הכנסת בעיר, בשם הציבור כולו, ולחלוטין גם בשם מצביעי יהדות התורה, אני עומד מאחורי כל פעילות ומאחורי כל מילה שאני אומר על הנעשה בעיר".

בשלב זה של הראיון, פתח בוסו במתקפה חזיתית על עסקני ונציגי יהדות התורה: "עד היום הייתה פה קבוצה שהייתה רגילה לנהל את העיר, לשלוט על העוגה ולא רק לקבל חלק ממנה, ומה שמעורר את זעמם זה שהמצב הזה השתנה. היום ראש העיר הוא זה שמנהל את העיר והוא מתנהל ישירות מול מנהלי מוסדות מול גבאי בתי הכנסת ומול הציבור בעצמו, ולא דרך העסקנים שהתרגלו לנהל את הדברים לפי הגחמות שלהם, ולכן הם כועסים ומפיצים כל מיני סיפורים והמצאות שאין להם אחיזה במציאות".

סגן ראש העיר הודף את הביקורת שמופנת כלפי גרינברג. "אין שום ספק שראש העיר הנוכחי מצליח להגיע לכל דבר והופך כל אבן בעיר, הוא יורד לציבור, שומע את העם, ולזה אותם עסקנים לא היו רגילים. ראש העיר נוגע גם בדברים שעד היום התנהלו לא לפי הספר ולא כשורה, ואותם אנשים היו רגילים לנהוג בצורה שאינה מטיבה עם אחרים, וכעת בסופו של דבר נעשה כאן סדר".

בראיון, מדגיש בוסו, "הציבור רואה, ואנחנו לא נבחנים לפי פעילות של חודשיים שלוש וגם לא לפי פעילות של חצי שנה, אבל כבר עכשיו בחודשים הקצרים שראש העיר פועל בתפקידו אנחנו עומדים מול רשימת הישגים חסרי תקדים עבור הציבור החרדי".

בוסו אמר כי "אם אתחיל למנות את רשימת ההישגים האדירה הזאת, היא תשעמם אתכם מרוב אורכה, אבל אציין כמה מהם, כי זה באמת חסר תקדים, ולא רק ביחס לעיר פתח תקווה, אלא ביחס לכל רשות ועירייה אחרת בארץ. מדובר על מיליונים רבים שראש העיר מביא לטובת הציבור החרדי בעיר; אם זה ת"ת דרך ישרים שקיבל 2 מיליון שקלים, אם זה מתחם של חמישה גני ילדים חדשים לטובת הציבור החרדי האשכנזי. ואם זה בשכונת חזון עובדיה שבתי הכנסת שם המתאם שלושים שנה בקראוונים, וכעת ראש העיר בונה שם שלושה בתי כנסת ועוד שלושה גני ילדים. ואם זה ברחוב חנה רובינא שם נבנים שלושה בתי כנסת, או יוצאי חברון שקיבלו בניית 2 בתי כנסת בשכונות בעיר. כל זה בעלות של מיליונים רבים, ללא עזרה מהמדינה או כל גוף אחר".

בוסו ממשיך למנות את תנופת העשייה האדירה: "אני וראש העיר מוציאים לפועל בנייה של ארבע מקוואות חדשים בעיר, בשכונות כפר אברהם, כפר גנים, הדר גנים ועמידה. זו רשימה חלקית בלבד, ואלה דברים שלא נעשו עד היום, וראש העיר לא מפחד מכלום והיכן שצריך הוא עושה ומקדם. במרכז העיר הקמנו שלושה מניינים של אברכים מאז הבחירות, ועד היום זה לא קרה, כי היו עסקנים שזה לא עניין אותם. אבל אנחנו ציבור בני התורה הספרדים הקמנו ונמשיך להקים. ראש העיר מקים עכשיו קומפלקס ענק עבור פעילות תורנית של הרב רפאל זר, אלה דברים שנעשים כבר עכשיו במיליונים מקופת העירייה. ושוב, אלה דברים שעד היום היו תקועים".

ממלא מקום ראש העיר יצא למתקפה צולבת נגד נציג יהדות התורה שנלחם מהאופוזיציה נגד ראש העיר. בוסו חשף למצלמת 'בחדרי חרדים', כי ישראל פרידמן מיהדות התורה, שפרסם לאחרונה פוסט בפייסבוק בו התפאר כי בזכותו אושרה הקצאה בית כנסת לציבור הספרדי, לאחר שהצביע עבור ההקצאה בישיבת מועצת העיר, פועל ונלחם בשבוע האחרון בכל דרך כדי לבטל את ההקצאה לבית הכנסת. "זו פעילות של נציג חרדי"?, תוהה בוסו.

לסיום, אמר בוסו כי "אני משאיר לציבור לשפוט מי באמת נלחם נגד הציבור החרדי.. מי 'ארור מכה רעהו בסתר', ומי בעד הציבור החרדי באופן יומיומי ותמידי. אני מזמין את הציבור לבוא לראות בעצמו מיהם הנציגים שפועלים עבור הציבור החרדי ומי הם שפועלים נגדו".

אוריאל בוסו רמי גרינברג פתח תקווה יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד