י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בערב חג השבועות

הגר"ח שתה לחיים: חברי הכולל סיימו מסכת ברשב"ם

במעמד רווי הוד, ערב חג מתן תורה, הגר"ח קנייבסקי קיבל את שמונים חברי כולל "עיתים" למעמד סיום מסכת בביתו. צפו בגלריה 

הגר"ח שתה לחיים: חברי הכולל סיימו מסכת ברשב"ם
חברי כולל עיתים בסיום אצל הגר"ח קנייבסקי צילום: שוקי לרר

אירוע יוצא דופן ארע בערב חג השבועות בחדר לימודו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי כאשר כ-80 מחברי קהילת "עיתים" התקבלו למעמד נרגש של סיום מסכת עבודה זרה. במהלך הסיום המיוחד, שקע הגר"ח למשך כ-20 דקות מתוחות בסוגיה הנלמדת ועבר במוחו הצלול על המסכת, כאשר חברי הקהילה שרים שירים לכבודה של תורה ומביטים בהשתהות בספר-התורה החי שלפניהם.

חברי קהילת 'עיתים', אברכים העמלים לפרנסתם אך מתעקשים להמשיך להיות מחוברים לעולם התורה, קיבלו יחס מיוחד ומלבב מהגר"ח, שעודדם להמשיך בלימודם ולסיים מסכתות נוספות, וקרא להרחיב את הפעילות של הכולל, ולהוסיף עוד חיילים לתורה.

למעמד המיוחד הגיעו מייסדי הקהילה הרב יצחק אלקיים, שמכהן גם כראש הכולל של עיתים, יחד עם הרוח החיה בקהילה הרב יצחק בלס, ובראשם רבה של הקהילה הרה"ג רבי מנחם ויינגרטן, יחד עם כלל הלומדים בכולל, שהתרגשו מאוד מהביקור בביתו של שר התורה, דווקא בזמן הגדול והמסוגל ביותר, ערב חג השבועות – חג מתן תורה.

לאחר הסיום בירך הגר"ח את המסיימים והבטיח למסייעים והלומדים עוד ועוד "בתים של תורה" בדור הבא. בסיום המעמד, באופן חריג, מרן הגר"ח בירך "בורא פרי הגפן" על גביע מיוחד.

המיזם המהפכני של "עיתים", פונה לבוגרי ישיבת שיצאו לעולם העבודה המבקשים להמשיך להיות מחוברים לתורה, ולגדל בתים של תורה - ולא לפגוע כמלוא נימה בדרך ישראל סבא. על כתפי ראשי הכולל מונח עול כלכלי כבד. במסגרת המיזם מחולקים למצטרפים חדשים מלגות לזמן קצוב, על מנת לייצר מחויבות שתחזק את הקשר שלהם לסדרי הלימוד הקבועים – חרף עיסוקיהם הרבים.

הגר''ח קנייבסקי סיום מסכת ערב חג השבועות עיתים לתורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד