כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מקורקעים • אל-על הפסידה כ-50 מיליון דולר ב-2011

למרות עלייה של 4% בהכנסות, רשמה החברה הפסד ניכר • ההסבר: מדובר בשנה מאתגרת, יחד עם הזינוק במחירי הדלק • שקדי: "תומכים בתחרות הוגנת בשמי ישראל"

מקורקעים • אל-על הפסידה כ-50 מיליון דולר ב-2011

חברת אל-על פירסמה היום (ד) את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הרביעי ולשנת 2011. על אף שהכנסות החברה בשנת 2011 צמחו ב-4% והסתכמו ב-2.04 מיליארד דולר, לעומת 1.97 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. רשמה החברה הפסד של 49.4 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-57 מיליון אשתקד.

נתונים נוספים בדו"ח: נתח השוק של אל-על הסתכם ב-33.9%, קיטון של כ-9% לעומת שנת 2010. שיעור התפוסה הסתכם ב-80.3% לעומת שיעור תפוסה של 81.6% בשנת 2010, קיטון של 2%. שיעור התפוסה הכולל בנתב"ג של חברות התעופה הסדירות הזרות הסתכם ב-77.7%.

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל-על, הסביר את הנתונים בכך שבמהלך שנת 2011 התמודדה אל-על עם המשך הגידול בתחרות מול שותפויות ענק של חברות התעופה הזרות, אשר יותר מאשר הכפילה את עצמה בחמש השנים האחרונות. רגולציית ההפעלה של התאגידים החיצוניים והחברות הזרות שונה מהותית מהרגולציה הישראלית.

"מדינת ישראל עומדת בימים אלה בפני הכרעה בנושא הסכם פתיחת השמיים עם האיחוד האירופי. כל מדינות העולם מתייחסות לתעשיית התעופה המקומית כנכס אסטרטגי. במדינת ישראל חשיבותה של תעשיית התעופה המקומית גדולה מאוד, לאור המצב הגיאופוליטי הייחודי, המתבטא בכך ששער הכניסה המרכזי לישראל הוא דרך האוויר, ובעיתות חרום פוסקת כמעט לחלוטין התעופה הזרה לישראל וממנה. חברת אל על תומכת בתחרות חופשית, וזאת על בסיס של הדדיות ושוויון הזדמנויות מול שותפויות ענק וחברות התעופה הזרות. אל על מצפה כי קברניטי המדינה ייקחו לתשומת ליבם את כל הנדרש למתן הזדמנות תחרותית שווה, הוגנת ומלאה", הטעים מנכ"ל אל על.

שקדי סיכם: "השנה הייתה מאוד לא פשוטה, נעלמו מהמפה מספר חברות תעופה אשר סיימו את דרכן בעת האחרונה, אנו מחויבים ונערכים למאמץ מתמשך ורציני להתמודדות עם השינויים בכלכלה בישראל, באירופה, ובעולם, עם המצב הפוליטי הלא יציב במזרח התיכון, עם תנאי השוק המאתגרים ועם התחרות. אנו מאמינים, כי המשך ביסוס חוסנה הפיננסי של אל על ויציבותה, לצד נקיטת מאמצי התייעלות רציניים ומהלכים לשיפור מתמיד ומצוינות – תוך החדרתה כערך יסוד בקרב אנשי החברה ותוך שמירה ופיתוח רמת שירות גבוהה מאוד ללקוחותינו, הם המפתח להמשך שימור מעמדה המוביל של אל על בענף התעופה. בחודשים האחרונים עוסקת החברה בכוח מלא בגיבוש תוכנית אסטרטגית שתסוכם בעת הקרובה הנוגעת לכיוונים עתידיים במבנה החברה- מימוש המהלך נדרש להתמודדות בעידן הנוכחי".

ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים של החברה אמר: "מדובר בעוד שנה מאתגרת לעולם התעופה בכלל ולחברת אל על בפרט, חברות מהגדולות בעולם כמו Air Canada, ו-American Airlines הציגו הפסדים בתוצאותיהן העסקיות ואילו שאר החברות הציגו אף הן שחיקה ברווחיות. בזכות פעולות הגידור בהן נקטנו, עליית מחירי הדס"ל השפיעה באופן אפקטיבי על החברה בשיעור של 18% בלבד וזאת למרות שבפועל נרשמה עלייה של כ-41% במחירי הדלק הסילוני.

"אנו נערכים להמשך ביסוסה של החברה לקראת אתגרי שנת 2012 תוך העמקת ההתייעלות, הצערת צי המטוסים והמשך ישום תוכנית השקעות לצמיחתה של החברה. את הסימנים הראשוניים של ההתייעלות, ניתן לראות כבר בתום הרבעון רביעי 2011 עם ירידת מצבת כח האדם בכ-200 עובדים. כמו כן, ביצענו מהלכים המאריכים את משך החיים הממוצע של הלוואות החברה מול הבנקים"
אל על דוחות נפילה הפסד תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד