י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הושיב ישיבה על קברו

התרגשות עולמית: בית תורה ותפילה ליד ציון ה'חתם סופר'

הבית שנמצא על-יד הציון בפרעשבורג (ברטיסלבה) שבסלובקיה יהפוך למקום תורה, תפילה וחסד • ספריה תורנית גדולה תאכלס את כל ספרי ה'חתם סופר' זי"ע, אשר הודפסו ויצאו לאור ב-180 השנים האחרונות • מאמצים לגייס הון מנדיבי עם להשלמת העסקה שנחתמה בימים אלה

התרגשות עולמית: בית תורה ותפילה ליד ציון ה'חתם סופר'
ציון החתם סופר צילום: באדיבות המצלם

אלפי צאצאיו של ה'חתם סופר', הפזורים ברחבי העולם הביעו התעניינות רבה בפרויקט האדיר שאמור להוסיף תורה תפילה וחסד במקום שממנו יצאו תורה והוראה לכל תפוצות ישראל בתקופת הזוהר של יהדות הונגריה המעטירה לפני יותר מ-200 שנה.

עם הקמתו של הבית הגדול לתורה ולתפילה סמוך למקום שבו טמונים גדולים וצדיקים, עתידה העיר ברטיסלבה לעבור מהפך רוחני אדיר, ולמקום הקדוש שהותיר את חותמו התורני על העם היהודי ב-250 השנים האחרונות, יתווספו לומדי תורה והלכה אשר יהגו בתורתו ובמשנתו הטהורה של רשכבה"ג החתם סופר זי"ע.

יוזם הרעיון, הינו הרבני המפואר רבי אברהם הכהן, יליד העיר פרעשבורג, ומחשובי וראשי העוסקים בהאדרת שמו וציון קדשו של ה'חתם סופר'. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים אלה כבר נחתמה העיסקה לרכישת המקום, ולמעשה הבנין הנמצא בצמוד לציון, סמוך למסילת הברזל, כבר עבר לידיים יהודיות.

"במשך השנתיים האחרונות ניהלנו מגעים שקטים כדי להביא לידי גמר רכישת הבנין, אך נתקלנו בקשיים שונים. באחרונה זכינו לסיעתא דשמיא גלויה, כאשר ראש הקהילה של העיר פרעשבורג שהגיע לניו יורק, הביע נכונות להעביר את המקום לבעלות יהודית ולאחר ששילמנו דמי קדימה, נחתמה העיסקה", סיפר הרב אברהם הכהן.

ראש כולל נייטרא בבורו פארק, הגאון רבי יצחק קריגר, מראשי ועד הנאמנים של בית התורה החדש וצאצאו של מרן ה'חתם סופר' זי"ע, מסר כי עדיין חסר סכום גדול מאוד לתשלום עבור הבנין, ובימים אלה יצאו בקריאה של חיבה לנכדי וצאצאי ה'חתם סופר' זי"ע, בבקשה לסייע להשלמת הרכישה.

הרב אברהם הכהן אמר כי הבית החדש – בן ארבע הקומות - שיהיה בית שמגדלין בו תורה ותפילה, יכלול: בית כנסת, חדרי כינוסים, חדרי אוכל, מטבח, מספר דירות עבור האורחים, מקוה טהרה ועוד.

גולת הכותרת של הבית תהיה הקמת ספריה תורנית גדולה, שתאכלס את כל ספרי מרנא ה'חתם סופר' זי"ע, אשר הודפסו ויצאו לאור ב-180 השנים האחרונות.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי ועד העסקנים שוקד כעת להעביר לספריה החדשה ספרי קודש עתיקים וכתבי יד של מרנא ה'חתם סופר' זי"ע הנמצאים ברשותה של עיריית פרעשבורג.

הרבני המפואר רבי ישראל (ברודי) שטרן זצ"ל מלונדון סיפר להרב אברהם הכהן שיחי', כי ברשות עיריית פרעשבורג "אוצרות שלמים" של כתבי יד של מרן החת"ס, שייתכן וטרם ראו את אור הדפוס.

במקביל פנה הרב אברהם הכהן אל הגה"צ רבי שמואל לודמיר, גאב"ד פרעשבורג בלונדון, נכדו של החת"ס זי"ע, ונפגש אתו יחד עם חברי הוועד בעת שהותו בניו יורק.

הרב אברהם הכהן ביקש שיעמוד לימינו בהקמת בית גדול זה, ואכן הגר"ש לודמיר נענה והתגייס באופן אישי למען מטרה הקדושה הזו, כדי להביא רווחה לעולים להשתטח על ציונו הקדוש של מרן ה'חתם סופר' זי"ע ושאר גדולי ישראל הטמונים שם.

חברי הועד הפועל של הפרויקט האדיר העלו על נס את עזרתו של גאב"ד פרעשבורג, וציינו כי בהתגייסותו למען הבית הגדול לתורה ותפילה, הוא הופך לשותף מלא בהקמת הבנין.

כל המשתתפים הביעו נכונות לבוא ולסייע בידי חברי ועד הנאמנים שחפץ ה' בידם להצליח להקים בית תורה ותפילה במקום קדוש זה.

פרשבורג בית של תורה חתם סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד