ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
למרות הפיצוץ בשיחות

טראמפ: קיבלתי מכתב "חם מאוד" מהרודן

בעוד הרודן הצפון קוריאני ממשיך בניסוי הטילים, חרף הפגישות שלו עם הנשיא טראמפ שעלו על שרטון, האחרון מגלה אתמול כי קיבל ממנו לאחרונה מכתב, אותו הגדיר כ"נחמד מאוד"

טראמפ: קיבלתי מכתב "חם מאוד" מהרודן
טראמפ וקים ג'ונג און צילום: רויטרס

היחסים בין המעצמות עדיין טובים? נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סיפר אתמול (רביעי) לכתבים כי הוא קיבל מכתב "יפה מאד" ממנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און וזאת ברקע המבוי הסתום אליהם נקלעו בנושא שיחות הגרעין.

טראמפ כינה את המכתב "חם מאוד" ו"נחמד מאוד", והביע ביטחון שהצדדים יוכלו להגיע להסכם. "יש לנו יחסים טובים מאוד ביחד", אמר טראמפ לכתבים מחוץ לבית הלבן. הנשיא הוסיף כי פגישה נוספת יכולה להתרחש, אבל "קים שמר את המילה שהוא נתן לי, וזה מאוד חשוב לי".

בתוך כך, טראמפ צפוי לנסוע לאסיה בחודש הקרוב, הוא ישתתף בפגישה עם 20 מדינות באוסקה - יפן, וייפגש עם נשיא דרום קוריאה מון ג'אה-אין.

כזכור, המשא ומתן על הגרעין של חצי האי הקוריאני נכנס לקיפאון לאחר הפסגה השנייה של טראמפ עם קים פנים אל פנים, הפגישה הסתיימה בפתאומיות וללא הסכם רשמי מוקדם יותר השנה.

מאז קוריאה הצפונית חידשה את ניסוי הטילים לטווח קצר, וגרמה לבעלות הברית לשאול האם קים מעוניין לחזור לשיחות עם ארה"ב לגבי הגרעין. היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון ובעלי בריתה של ארה"ב, אמרו כי "בדיקות הטילים קצרות הטווח הפרו את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם", אך טראמפ אמר בפומבי כי הוא אינו מוטרד מהשיגור.

הנשיא טראמפ שיבח את הרודן האכזר, כינה אותו "אדם חכם מאוד" והדגיש את היחסים האישיים שלהם.

קים ג'ונג-און דונלד טראמפ מכתב צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד