ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חד פעמי ומוזיקה מהנגן

פחות מאלף דולר: חתונה צנועה לבן המשפיע

כזה עוד לא ראיתם: המשפיע רבי יואל ראטה מארה"ב שמרבה לתקוף את חתונות היוקרה - ערך חתונה לבנו בפחות מאלף דולר • בתפריט: לחמניות, סלטים וטשולנט; התזמרות: נגן 'סאן דיסק' • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על החתונה הצנועה שנערכה בהיכל הישיבה • צפו בתיעוד 

פחות מאלף דולר: חתונה צנועה לבן המשפיע
חתונת בן המשפיע רבי יואל ראטה צילום: החיזוק היומי

המשפיע הרב יואל ראטה, ראש ישיבת 'היכל הקודש' ברסלב בויליאמסבורג שבברוקלין, שמפורסם בעיקר בזכות סרטוני "החיזוק היומי" המשוגרים לאלפים משיעוריו המרתקים - חיתן את בנו בישיבה בחתונה שנמשכה פחות מחמש שעות. 

ר' יואל, שמדבר בשיעוריו המקרבים רבים לתורה וחסידות על ההוצאות הגדולות שיש בחתונות ובר מצוות, קורא לערוך חתונות ובר מצוות בצורה מצומצמת, לאחר שההוצאות קורעות את ההורים שאין להם מאיפה לשלם. 

ביום שלישי, אסרו חג של שבועות בארה"ב, השיא הרב ראטה את בנו שלמה בהיכל הישיבה בשעה טובה ומוצלחת. הזמנות לחתונה לא נשלחו כלל וההזמנה פורסמה רק בעלון 'היכל הקודש' של ברסלב ביידיש. 

בנוסף, החתונה התחילה בשעה 18:00 במעמד החופה כשכל החתונה היא ללא תזמורת כלל; רק מוזיקה באמצעות נגן סאן דיסק פשוט שהוכנס אליו דיסק חתונה שעלה חמש דולר עליו הופקד אחד מבני הישיבה שערך וסידר את השירים.

הצד הקולינרי בחתונה היה גם הוא מצומצם ולא מנקר עיניים: האוכל שהוגש בחתונה כלל לחמניות עם סלטים לצד געפילטע פיש ומנות קוגל וטשולנט בצלחות חד פעמיות, ללא בר בריקודים, ולצד בקבוקי סודה ומים שהרוו את צימאון הקהל הגדול שהגיע. 

החתונה הסתיימה בשעה 22:47 בדיוק לאחר המצווה טאנץ, כולל הריקוד של הסבא גאב"ד קארלסבורג; והשמחה בחתונה הרקיעה שחקים.

לדברי המשתתפים בשמחה: "לא היה חסר כלום, הכל היה בצורה מכובדת ומרגשת, כך שהחתונה עצמה לא עלתה כמעט כלום והגיעה לפחות מאלף דולר לשמחת כולם, ואף פחות מעלותה של שמחת בר המצווה של החתן עצמו, שעלתה 7 וחצי אלף דולר כי התפילין שנקנו לו עלו יקר. 

בכל דרשותיו מספר הרב ראטה על הלחץ החברתי שיש לערוך שמחות, ומי שאשם בכך הם העשירים שעושים חתונות ראווה. 

'בחדרי חרדים' עם תיעוד ענק מהחתונה הצנועה שנערכה בהיכל הישיבה. 

רבי יואל ראטה משפיע ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד