י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ההסלמה בדרום בעיניים פוליטיות

מתקפות מימין ומשמאל: "בגלל זה התפטרתי"

ראשי המפלגות מבקרים הערב בחריפות את אופן הטיפול בהסלמה החמורה בדרום | לא רק גנץ וליברמן מן האופוזיציה, ביקורת נשמעת גם מתוך איחוד מפלגות הימין: "את המשוואה הזאת אנחנו מחוייבים להפוך, את הפחד צריך להעביר לצד השני", כך פרץ

מתקפות מימין ומשמאל: "בגלל זה התפטרתי"
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: Dudi Modan/Noam Revkin Fenton, Flash90

התגובות במערכת הפוליטית להסלמה הנוכחית לא איחרו לבוא, בזה אחר זה פרסמו פוליטיקאים תגובות חריפות.

"כשמתעסקים בדייגים והעברת פרוטקשן מקטאר לא פותרים את המשבר בעוטף עזה ואת התוצאה רואים בשטח", כתב יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ בדף הפייסבוק שלו.

"אז מה עושים אחרת?", שאל גנץ והציע תוכנית משלו, "ראשית תוקפים בעוצמה רבה וחסרת תקדים. שמים את הכוונת על בכירי חמאס. אחר כך מנצלים את השקט ליוזמה מדינית עם מנופים כלכליים - פרויקטים של התפלת מים וחשמל ותעסוקה של אלפי פועלים ועובדי הייטק בישראל וברמאללה, שיהיו תלויים בשמירה על השקט. יוזמים הפסקת אש בתיווך בינלאומי ולא נותנים לחמאס להכתיב אותה", ככתב גנץ וקינח בהבטחת הבחירות, "אנחנו מחויבים לעשות הכל כדי להחזיר את היוזמה לידינו ואת השקט ואורחות החיים לתושבי הנגב המערבי".

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן תקף בחריפות יתר וכתב בדף הפייסבוק שלו, "תושבי הדרום היקרים, תרשו לי להביע את צערי העמוק על הליכתה ללא עת של תחושת הביטחון שלכם. זו בדיוק הסיבה שהתפטרתי מתפקיד שר הביטחון. חייבים לקבור קבורת חמור את "תהליך ההסדרה" ולהחיות מחדש את ההרתעה הישראלית".

לדבריו, "יש להנחית מכה קשה על החמאס, ולהביא להפסקת שיגורי בלוני תבערה ונפץ, רקטות וייצור נשק, התפרעויות על הגדר, וכמובן לעצור את העברת דמי הפרוטקשן. רק כך נוכל להשיב לכם את תחושת הביטחון מחדש ואת יכולת ההרתעה של מדינת ישראל", כך ליברמן.

ביקורת נשמעה גם מהאגף הימני

יו"ר 'הבית היהודי' ואיחוד מפלגות הימין, ח"כ הרב רפי פרץ הגיב לפגיעת הרקטה במבנה ישיבה בשדרות ואמר,‏ "כשבטרקלינים ממוזגים מערבבים את עסקת המאה בשדרות ועוטף עזה ילדים רצים בפחד לממ"ד. את המשוואה הזאת אנחנו מחוייבים להפוך, את הפחד צריך להעביר לצד השני, לראשי חמאס בני המוות שמשבשים את חיינו בלי לתת את הדין", כך פרץ.

יו"ר 'האיחוד הלאומי' ח"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו, "אם הבוקר, אחרי הרקטה הראשונה, היו נמחקים ארבעים בניינים רבי קומות במרכז עזה - הרקטה ששוגרה הערב ופגעה בישיבת ההסדר בשדרות לא היתה משוגרת. תגובה צבאית כואבת הכרחית בטווח הקצר".

"למנהיגות שחיבקה את ערפאת והאיצה את אוסלו, אין פתרון לרקטות מלבד להגדיל את סכום הפרוטקשן לחמאס בכדי להשיג עוד טיפה של שקט", הגיב יו"ר 'זהות' משה פיגילין והוסיף, תם עידן שתי המדינות. פתרון המדינה האחת הוא הפתרון היחיד".

ראש עיריית שדרות אלון דוידי שבעירו נפלה הרקטה, הגיב הערב ואמר, "המצב כמו שהוא לא יכול להימשך. כפי שאמרתי בעבר רק מבצע צבאי יביא שקט לאזור שלנו. הניה וסינוואר הם בני מוות וישראל צריכה לפגוע בהם ראשונים. תושבי שדרות ועוטף עזה היקרים זכאים לגדל את ילדיהם בשקט ובשגרה כמו כלל תושבי המדינה. אנחנו נמשיך לפתח את העיר ולהתברך באלפי משפחות חדשות - הטרור לא ינצח אותנו".

ח"כ איציק שמולי המתמודד על ראשות מפלגת 'העבודה' תקף ואמר, "מדיניות ההכלה ומזוודות הדולרים לחמאס מתפוצצת לנו בכל פעם מחדש בפרצוף. במקום לספק ביטחון לתושבי הדרום ממשלת נתניהו מפקירה אותם מול ארגון טרור שהפך לבעל הבית האמיתי בשטח. רק שילוב של עוצמה צבאית קשה נגד חמאס בצד יוזמה מדינית לבידודו תוכל לשנות את המשוואה".

גבי אשכנזי מראשי 'כחול לבן' הגיב בעקיצה, "שוב ירי בדרום. בלונים שורפים שדות ,רקטות הורסות בתים. נתניהו.ימין.חזק."

חבר הכנסת עודד פורר מ'ישראל ביתנו' היה תקיף יותר, "כל אלו שנדבקו לכיסאותיהם בנובמבר 2018 (בדגש על יושבי הכיסאות בקבינט הכניעה), כשהחמאס ירה 500 רקטות על ישראל והקבינט בחר להשיב לו במשלוח של מיליוני דולרים, צריכים לקבור את שארית הבושה שנשארה להם, להשפיל מבט, לבקש סליחה מאזרחי ישראל ולפנות את הבמה. מי שבורח מהטרור, הטרור ירדוף אחריו".

התגובות הללו ועוד באו לאחר שהערב נרשמה הסלמה חמורה, עם שיגורה של רקטה מרצועת עזה לעבר העיר שדרות ופגיעתה הישירה במבנה ישיבה שבחסדי שמים היה ריק מאדם באותה שעה, לאחר שבחוריה התפזרו לבתיהם לקראת שבת.

 

בני גנץ אביגדור ליברמן הסלמה בדרום בצלאל סמוטריץ רפי פרץ פגיעה ישירה שיגור רקטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד