י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הנגיף עדיין מסתובב"

ניו יורק: שני מוסדות חינוך חרדי נוספים נסגרו

מחלקת הבריאות של ניו יורק הודיעה כי היא סגרה שני מוסדות חינוך נוספים, אחד מהם, נסגר כבר בפעם השנייה עקב אי ציות לנהלי הבריאות • "הנגיף עדיין מסתובב"

ניו יורק: שני מוסדות חינוך חרדי נוספים נסגרו
תלמוד תורה סאטמר צילום: באדיבות המצלם

מחלקת הבריאות של ניו יורק הודיעה אמש (חמישי), כי היא סגרה שני מוסדות חינוך חרדיים של סאטמר בוויליאמסבורג, על אי ציות לפקודת מחלקת הבריאות בתגובה למגפת החצבת, לאחר שתלמידים רבים לא חוסנו.

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, המוסדות נסגרו לאחר שהנהלת המקום לא הצליחו לספק הוכחות שכל התלמידים קיבלו חיסון נגד חצבת. אחד ממוסדות החינוך נסגר, לאחר ש-35 תלמידים לא קיבלו חיסון לחצבת, או שלא היה להם אישור שהם אכן קיבלו. מוסדות החינוך לא יורשו לפתוח מחדש, עד שמחלקת הבריאות תאשר כי יש תכנית פעולה על מנת לעמוד בהוראות המחלקה.

מחלקת הבריאות סגרה בעבר עשרה מוסדות חינוך, אחד מהם נסגר אתמול שוב, בשל אי מילוי הוראות. זוהי הפעם השנייה שישיבת 'תורה ויראה' נסגרת על הפרת צו ממחלקת הבריאות.

המוסדות שנסגרו עד אתמול, נפתחו מחדש לאחר שעמדו בכל הדרישות של מחלקת הבריאות, ואתמול מוסד אחד שוב נסגר לאחר שאנשיו הבטיחו שהם מטפלים בסיפור של החצבת, ולא עמדו בהוראות.

"צוות בית הספר, ההורים, ופקידי מחלקת הבריאות צריכים להמשיך לבצע את תפקידם, כל אחד את חלקו, כדי לעשות סוף לנגיף החצבת", כך אמר בכיר במחלקת הבריאות, "ראינו שהמקרים השבועיים שלנו יורדים, אבל המציאות היא, שהנגיף עדיין מסתובב, וזה לא נגמר, מחלקת הבריאות תמשיך להשתמש בכל המשאבים העומדים לרשותה, אנו דורשים מכל אחד ואחד לחסן את ילדיו".

מחלקת הבריאות בניו יורק הודיעה היום כי היא סגרה ישיבה נוספת של סאטמר בוויליאמסבורג, על אי ציות להוראות של מחלקת הבריאות, על פי ההוראה, כל התלמידים חייבים להתחסן נגד נגיף החצבת.

ישיבת 'תורה ויראה' של פלג המהר"א מסאטמר, מוסד החינוך מספר 10 שנסגר עד להודעה חדשה, לאחר חוסר שיתוף פעולה עם פקחי מחלקת הבריאות, עם אי רישומי התלמידים שלא התחסנו.

הישיבות לא תוכל לפתוח מחדש את שעריה, עד שמחלקת הבריאות תאשר, ותגבש תכנית פעולה מתקנת על מנת לעמוד בהוראות מחלקת הבריאות.

לאור התפרצות החצבת, ועל רקע מספר גורמים הקוראים לא לחסן את הילדים מנגיף החצבת, לטענת המתנגדים, חומר החיסון מגיע מחיות לא כשרות, ועל כן אסור להתחסן נגד חצבת. הדברים הללו הביאו לשורה של מקרים אנטישמיים ברחבי ריכוז חסידי בארצות הברית, שם האשימו את החסידים בהפצת המחלה.

'בחדרי חרדים' הביא לפני כחודש מכתב עליו חתמו יותר מ - 500 רופאים המייצגים קהילות יהודיות רבות ברחבי צפון אמריקה, הם חתמו על מכתב הקורא לחסן את כל הילדים ואת המבוגרים שלא חוסנו מחצבת.

במכתב נאמר: "אנו מודעים לפרסום המוטעה עם מידע שגוי שמופץ עם אמירות כביכול מדעיות לא מוכרת, אשר סותרות את כל המחקרים הקיימים כיום בתחום המדע על חיסונים". בהמשך המכתב מפצירים הרופאים בכולם לחסן ומבהירים שזו חובה.

הרב ד"ר אהרון גלאט, מבית החולים סיני בניו יורק הבהיר, כי "יש חשיבות מכרעת לעם היהודי לדעת כי הפוסקים הגדולים מכל ענפי היהדות האורתודוכסית, כמו גם הרופאים הגדולים ביותר (הן מספר והן איכות), מסכימים לחלוטין על הציווי של פיקוח נפש לגבי חיסון לחצבת".

בנוסף, דווח ב'בחדרי חרדים' בימים האחרונים, כי פקידים במשרד הבריאות בניו יורק הודיעו לאוכלוסיה החרדית בשכונות בברוקלין, על החובה לחסן את ילדיהם מפני החצבת, או לעמוד בפני קנסות של 1,000 דולר לכל משפחה. "זוהי פעולה יוצאת דופן", אמר ראש העיר ניו יורק דה בלסיו, "וזה בגלל היקף מוחלט של המשבר".

התקשורת האמריקאית פרסמה ראיונות של נשים חרדיות שאומרות שהן לא יחסנו את ילדיהן. "זה לא מוסרי להכריח אותנו לחסן את הילדים שלנו, אנחנו לא נחסן אותם".

מחלקת הבריאות בברוקלין הודיעה למוסדות החינוך חד משמעית, "אם לא תוודאו שהילדים במוסדות מחוסנים מחצבת, אתם תשלמו קנסות כבדים, ויש אפשרות שנסגור לכם את המוסדות". מה שאכן קרה, ורק לאחר עמידה בתקנות של מחלקת הבריאות, המוסדות נפתחו מחדש

חצבת וויליאמסבורג סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד