י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האסון הנורא בביתר

בכאב ובדמעות: מנחם גרינברג ז"ל שנהרג בתאונה - הובא למנוחות

האסון הנורא הלילה: הובא למנוחות מנחם סנדר גרינברג ז"ל תלמיד 'תולדות ישורון', בן 22, שנהרג בתאונה המחרידה בביתר • מנחם הוא בנו של ר' משה גרינברג מביתר עילית - משפחה שקירבה יהודים רבים לאביהם שבשמים בקייב שבאוקראינה וכיום מתגוררת בעיר ביתר • כל הפרטים

בכאב ובדמעות: מנחם גרינברג ז"ל שנהרג בתאונה - הובא למנוחות
מנחם סנדר ז"ל צילום: מתוך פייסבוק

האסון הנורא הלילה בביתר: הבחור מנחם סנדר גרינברג ז"ל, בן 22, הובא למנוחות בשעה האחרונה (שישי). מנחם ז"ל הוא בנו של ר' משה גרינברג מביתר עילית, משפחה שקירבה יהודים רבים לאביהם שבשמים בקייב שבאוקראינה, וכיום מתגוררת בביתר עילית. 

ר' מיכאל משה גרינברג ורעייתו בלה, במקורם מרוסיה, עלו לארץ הקודש וחזרו בתשובה. לאחר מכן יצאו לקייב למסע של שליחות וקירוב רחוקים. האבא ורעייתו שימשו כהורים שקירבו יהודים בבית הספר היהודי של הגאון הרב יעקב בלייך, רבה הראשי של אוקראינה. 

בנם הילד מנחם סנדר ז"ל למד בחיידר המקומי במשך כמה שנים בהם הוריו ביצעו את שליחותם המיוחדת בגולה. 

הרב הלל כהן מהקהילה בקייב סיפר ל'בחדרי חרדים': "הייתי מלמד שלו בחיידר, הוא היה תלמיד כיתתי. הוא היה ילד מיוחד מאוד. אני לא מאמין שראיתי את פניו כשהוא נפטר, ואף מצאתי תמונה שלו אצלי בכיתה בקייב". 

לאחר מכן חזרו הוריו לארץ, התגוררו בעבר ברמת שלמה, וכיום הם מתגוררים בעיר ביתר עילית, כאמור, ומשתייכים לקהילת 'אהל אברהם' לעולי רוסיה.

מנחם גרינברג ז"ל בחיידר קייב בשנת תשס"ד. צילום: ארכיון הקהילה

גם מכריו בישראל מישיבת 'תולדות ישורון' של הגאון רבי בן ציון זילבר שם למד מספרים על בחור עדין וטוב לב שכל חייו אהב לעזור לזולת. מסע הלוויה יצא היום, ערב שבת קודש, בשעה 15:30 להר המנוחות בירושלים - שם ייטמן. 

כזכור, וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים', התאונה אירעה בסמוך לשעה 2:00 בין רכב ואוטובוס, בסמוך לביתר עילית. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו את מנחם סנדר עם פגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים, ולא נותר להם אלא לקבוע את מותו.

בתיעוד מצלמת הרכב שתיעדה את נסיעת האוטובוס, ניתן להבחין כי הוא נוסע מכיוון ביתר לגזרת ירושלים, על כביש 375. כאשר האוטובוס עולה את כביש עוקף חוסאן, רכב שמגיע ממול חוצה קו הפרדה רצוף ומתנגש בעוצמה באוטובוס.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ביתר גרינברג קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד