י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ראש הישיבה הגיע ממיטת חליו

מעמד מעורר השראה: באיתרי חגגו יובל. צפו

בישיבת איתרי הוותיקה חגגו בליל שישי יובל שנים לישיבה. בכנס בוגרים ענק בקמפוס של הישיבה התרגשות גדולה לרגל בואו של ראש הישיבה הגאון רבי שלמה פישר ששוחרר מבית החולים. צפו בגלריה של הצלמים מאיר אלפסי ומאיר לביא

מעמד מעורר השראה: באיתרי חגגו יובל. צפו
כינוס היובל באיתרי צילום: מאיר אלפסי ומאיר לביא

בליל שישי נערך כנס הבוגרים הגדול של ישיבת איתרי, במלאת יובל שנים לישיבה בירושלים, האירוע החל בסדר לימוד משניות לע"נ ראש הישיבה הגאון רבי אליפנט זצ"ל ורעייתו הרבנית ע"ה אשר לא זכו לזש"ק. בסיום סדר הלימוד נערך סיום ש"ס משניות, וראש הישיבה הגאון רבי אריאב עוזר אמר את הקדיש.

מיד בתום הסיום, זכו בוגרי הישיבה לשיעור של ראש הישיבה. בית המדרש לא הכיל את ההמונים, ובוגרי הישיבה צבאו על הדלתות והחלונות. לאחר תפילת ערבית נערך טקס לציון חנוכת ארון הקודש שנתרם במיוחד לכבוד כנס היובל.

המעמד עצמו נפתח בקריאת מכתבו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי אשר בירך את "בוגרי ותלמידי ישיבת איתרי בירושלים שהוקמה לפני כיובל שנים, וגידלה פארות גם עשו פרי לרבות תלמידי חכמים מפורסמים, ובאחרונה הגדילו לחדש ולהוסיף ספסלי בית המדרש, להגדיל תורה ולהאדירה".

התרגשות רבה ומיוחדת נכרה בקרב הבוגרים עם כניסתו של ראש הישיבה הגאון רבי שלמה פישר  שבחודשים האחרונים לא חש ראש הישיבה בטוב, ואף היה מאושפז במשך תקופה. שלשום שוחרר מבית החולים, ועם שחרורו הביע משאלתו להופיע בפני בוגרי הישיבה. קהל בוגרי הישיבה נעמד על רגליו, ובמשך דקות ארוכות שרו ורקדו לכבודה של תורה.

את המעמד פיאר ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן , אשר שיבח בדבריו את המיוחדות של ישיבת איתרי במשך כל השנים, כשהוא מעיד כי הוא מכיר באופן אישי את העבודה המיוחדת שרבני הישיבה שליט"א עושים יום-יום.

בוגר הישיבה, הגאון רבי שלום גלבר, שלא זז מספסלי הישיבה זה חמישים שנה, הביע התרגשותו העצומה למראה המיוחד של בוגרי הישיבה לדורותיה זה יובל שנים. לדבריו, יש לזכור את הדמויות המיוחדות, גדולי ישראל ממש, שראש הישיבה זצ"ל ליקט ואסף אל הישיבה, וגם כשהזהירו אותו שהם יאפילו עליו, לא חשש להביאם כדי לגדל דורות של תלמידי חכמים. בזכות מעשיו אלו, זוכים היום לראות את המראה המלבב של מאות בוגרים תלמידי חכמים מובהקים יושבים זה לצד זה.

תלמידי הישיבה ובוגריה סיכמו את המעמד כערב מעורר השראה, ובתחושה עמוקה של קשר פנימי בין דור המייסדים, רבים מהם גדולי תורה, לבין התלמידים הצעירים העמלים בתלמודם.

את המעמד הפיקה בטוב טעם חברת "טיפ הפקות אירועים" בניהולו של ר' מוטי רבינוביץ, כשעל הקטע האומנותי מנצח בעל המנגן ר' אברימי רוט בליווי תזמורתו המורחבת של עמי כהן.

 

 

ישיבת איתרי כינוס אליפנט הרב שלמה פישר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד