כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עוד מלחמה במירון • על הפרק: תאונות הדרכים

תושבי מירון יוצאים למלחמת חורמה נגד הנהגים הנוהגים בפרעות במתחם ציון רשב"י וגורמים לתאונות קשות • השיטה: הצבת מחסומים ובטונדות בסמוך לקבר • כל הפרטים

הכניסה לציון הרשב"י במירון; צילום ד.צ.ל.
הכניסה לציון הרשב"י במירון; צילום ד.צ.ל.



תאונות רבות מתרחשות בתקופה האחרונה במירון בכניסה לאתר הרשב"י, שמוגדר כאתר התיירות מספר 2ב ארץ, אלפים עולים להתפלל בו מידי יום, והשילוב בין הולכי הרגל לרכבים בכניסה לציון הקדוש קטלני, וגורם לתאונות, התנועה במקום עד כה לא מוסדרת, אין חניות מסודרות לנכים, אין מדרכות, וישנה מצוקת חניה.

כל זה בימות השנה, ובפרט בימי בין הזמנים, וערב ראש חודש, זמנים בהם אלפים עולים יחדיו, הכביש מלא ב'הולכי רגל' והאנדרלמוסיה חוגגת. בכניסה לאתר הרשב"י ההמון מתהלך על הכבישים, ולמרות זאת, הרכבים נעים בחופשיות, והדבר גורם לתאונות רבות.

התאונה האחרונה קרתה ביום חמישי האחרון ער"ח ניסן מוקדם, שעה שההמונים יצאו מתפילת יום כיפור קטן, והרכבים נוסעים כאמור על הכביש, רכב הסעות פגע במורה מתלמוד תורה מוכר בבני ברק, שעלה עם תלמידיו לתפילה במירון, הנפגע פונה לבית החולים זיו בצפת כשמצבו מוגדר בינוני עם שברים ברגליו, משם הועבר לניתוח בבית חולים במרכז הארץ.

צביקה לבל תושב מירון נהג האמבולנס שפינה את הנפגע לבית החולים אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "לצערי זה לא האירוע הראשון ובמידה ולא יהיה שינוי זה גם לא האירוע האחרון, חייבים בימים מסויימים בשנה שישנה תנועה ערה של הולכי רגל לסגור את כביש הכניסה לציון הקדוש לתנועת כלי רכב, כל מתפלל שיוצא מתפילה בציון הרשב"י יוצא היישר לכביש זה, ומדובר בסיכון חיי אדם".

שלמה שלוש ,מנהל אתר הרשב"י במירון, אמר בתגובה: "כהפקת לקחים מהתאונה האחרונה, שוחחתי עם הרב ישראל דרעי אחראי המקומות הקדושים בצפון, וסיכמנו כי בקרוב יוצבו בטונדות בסמוך לקבר מה שימנע חנייה במקום".
תאונת דרכים בטיחות בדרכים רשבי כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד