י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מלחמה באופק? משרד הבריאות ימגן בתי חולים

פרויקט למיגון בתי חולים יצא לדרך, בהתקנה של ציפויי מגן לשמשות של 28 מרכזים רפואיים • העלות: 16 מיליון שקל שיוחזרו באמצעות חסכון באנרגיה

בית החולים 'ביקור חולים'
בית החולים 'ביקור חולים'

פרויקט להתקנת ציפויי מגן על גבי שמשות בתי החולים בעלות כוללת של כ-16 מיליון שקל יצא לדרך, והוא צפוי להסתיים במהלך החודשים הקרובים.

משרד הבריאות החל במהלך מיגון שמשות בתי החולים במרכז הארץ, זאת כחלק ממהלך אסטרטגי למיגון המרכזים הרפואיים והיערכות לשעת חירום. במסגרת היערכות זאת, הוחלט לשפר את מיגון מעטפת מבני בתי החולים במרכז הארץ כנגד הדף, הנגרם על ידי פיצוץ חומרי נפץ ונפילת ראשי קרב (טילים ופצצות) בסמוך למבנים. ציפויי הביטחון סופגי האנרגיה לשמשות יאפשרו הגנה מפגיעה בחיי אדם והקטנת נזקים לרכוש, כתוצאה מהתנפצות זכוכיות והתפזרות רסיסים.

התקנת הציפויים נעשית על גבי החלונות הקיימים, ללא צורך בהחלפתם ופגיעה בחזיתות המבנים.
בנוסף, החליט משרד הבריאות לשלב בפרויקט המיגון, מהלך של התייעלות אנרגטית מתקדמת. הציפויים שיותקנו על גבי החלונות יהיו ציפויים 'משולבים - היברידיים', המשלבים יכולות למיגון וחסכון באנרגיה שיסייעו בהפחתת הוצאות מיזוג אוויר בסדר גודל של מיליוני שקלים בכל שנה, ויאפשרו למשרד הבריאות להחזיר את ההוצאות עבור המיגון תוך 3 שנים בלבד.

הציפויים הללו יותקנו בחזיתות המבנים הפונות וחשופות לשמש (מזרח, דרום ומערב).

פרויקט המיגון כולל התקנה של כ-100 אלף מ"ר של ציפויי מגן על גבי חלונותיהם של 28 מרכזים רפואיים ברחבי הארץ, הן ממשלתיים והן ציבוריים. המיגון מבוצע על ידי שתי חברות ישראליות 'אל סורג' ו'מגן שמש'.
משרד הבריאות מלחמה מיגון בתי חולים מרכז הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד