י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המעצרים הוארכו

שחיתות בעירייה החרדית? "חיסול פוליטי"

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של שלושה חשודים בשחיתות, תושבי העיר אלעד, בחמישה ימים • "בשלב זה של ההליך מתקיים חשד סביר", אמר השופט שהאריך את מעצר בכיר עיריית אלעד • מעצרו של בן הבכיר בעירייה הוארך - שמות הבכיר ובנו אסורים לפרסום בשלב זה

שחיתות בעירייה החרדית? "חיסול פוליטי"
הבכיר בעיריית אלעד בבית המשפט צילום: אלי שלזינגר

שלושה חשודים תושבי העיר אלעד הובאו לבית משפט השלום בראשון לציון, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים. השופט גיא אבנון האריך בנתיים את מעצרו של אחד החשודים ואסר את פרסום שמו.

במהלך הדיון אמר עו"ד שמשון חן המייצג בכיר בעיריית אלעד, כי מדובר בסכסוך בין פלגים שונים בעיר סביב תוצאות הבחירות האחרונות. לטענתו, "מדובר בחיסול פוליטי באמצעות משטרת ישראל". הוא פירט עוד כי קיימות הודעות שונות שנשלחו במהלך השנתיים האחרונות לחשודים על כך שנמסרו פרטים ליחידה המשטרתית להב 433 על מעשיהם.

"החשוד הוא בכיר בעיריית אלעד" אמר השופט גיא אבנון, ואמר כי מדובר במספר אירועים הכוללים חשד להטיית מכרזים שונים בתמורה לקבלת שוחד וטובות הנאה. "חומרי החקירה הובאו לעיני אז מצאתי קיומו של חשד סביר. בשלב זה של ההליך מתקיים חשד סביר" המקימות חשד לשיבוש ומסוכנות כלכלית, והאריך את מעצרו עד ליום רביעי.

המשטרה ביקשה להאריך בשלושה ימים את מעצרו של בן הבכיר בעירייה, והבקשה התקבלה במלואה. הוא חשוד בקשירת קשר, תיווך לשוחד והלבנת הון. השופט אבנון אמר כי הראיות לכאורה "מבססות חשד סביר לעבירות המיוחסות לו" והאריך את מעצרו בהסכמה בשלושה ימים. גם לגביו השופט קיבל את הבקשה לאיסור פרסום שמו בשלב זה.

מהפרטים שפורסמו הבוקר (רביעי) ב'בחדרי חרדים' עולה כי על פי החשד בלהב 433, בעיריית אלעד אישרו חריגות בנייה בעיר תמורת קבלת שוחד. על פי החשד, החשודים ובהם נבחרי ציבור קיבלו לכאורה כספי שוחד תמורת הטיית מכרזים שבאחריות הרשות וכן סיוע במתן אישורי בנייה בניגוד לחוק.

מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל בליווי פרקליטות מחוז מרכז. יצוין כי במסדרונות העירייה מדברים מזה כשבועיים על חקירה סמויה שמתנהלת והשמועה פשטה גם ברחבי העיר. הבוקר עם פשיטת חוקרי המשטרה, איש לא הופתע.

חיסול פוליטי שחיתות בעיריית אלעד כספי שוחד להב 433 פרשת אמת לאמיתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד