י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צביעות; קווים לדמותה

פרסום ראשון: זהו האיש שפועל נגד מוסדות הציבור החרדי בפ"ת

נציג יהדו"ת ישראל פרידמן, האשים את ראש עיריית פ"ת בעיכוב כספי התמיכות למוסדות החרדים ובעיכוב הקצאות - אך בפועל, הוא שלח מכתבים ליועמ"ש ולהנהלת העיר בניסיון לבטל הצבעה לטובת העברת הכספים וההקצאות • מקורבו: "מנסה להוכיח שנעצרים תקציבים" 

פרסום ראשון: זהו האיש שפועל נגד מוסדות הציבור החרדי בפ"ת
ישראל פרידמן צילום: באדיבות המצלם

חשיפת בחדרי: נציג יהדות התורה בפתח תקווה, ישראל פרידמן, שהתפאר לאחרונה בעמוד הפייסבוק שלו ובראיונות לתקשורת כי הצביע בעד הקצאה לבית כנסת ספרדי בעיר, למרות היותו נציג האופוזיציה, פועל מתחת לפני השטח לחבל בהקצאה.

בנוסף חושף 'בחדרי' כי פרידמן, שרק לאחרונה פתח בקמפיין מתוזמן נגד ראש עיריית פתח תקווה, בטענה כי הוא מעכב את כספי התמיכות למוסדות החרדיים בעיר, היה בעצמו הגורם שפעל בשבועות האחרונים למנוע את העברת התקציבים בסכום של מאות אלפי שקלים למוסדות החינוך התורניים בעיר.

כפי שנחשף בעבר ב'בחדרי חרדים', נציג יהדות התורה בפ"ת, הפיל הצבעה במועצת העיר עבור סעיף הקצאות למוסדות ובתי כנסת חרדים בעיר, לאחר שנציג מהקואליציה היה חסר בהצבעה, אך לאחר שחזר נציג הקואליציה, התקיימה הצבעה חוזרת וההקצאות סודרו. כמו"כ, ההצבעה לטובת התמיכות למוסדות החרדיים בעיר נפלה, אך אושרה לבסוף כשנציג הקואליציה שב לישיבת המועצה.

בפוסט שהעלה בשעתו בפייסבוק לאחר ישיבת המועצה המדוברת, טען פרידמן כי "לא עלה בידינו לאשר מתן מקדמות לתמיכות למוסדות מעיין החינוך התורני המשוועים למעט סיוע כספי, ועקב רשלנות הקואליציה הוגש המסמך באיחור מה שמנע חוקית את האפשרות לתמוך במתן התמיכות כפי שנהגתי בבקשה לתמיכות עמותות הספורט והחינוך שהוגשו במועד ואושרו על ידי ועל ידי חבריי".

פרידמן הוסיף כי "ניתן רק להצטער על השלומיאליות של הקואליציה העירונית, בדיוק כפי שלא עלה בידינו לאשר מתן מקדמות לתמיכות למוסדות מעיין החינוך התורני המשוועים למעט סיוע כספי".

עוד כתב אז פרידמן בעמוד הפייסבוק שלו: "זכיתי להצביע בעד הקצאה לבית כנסת חשוב בעיר של אחיי הספרדים שלצערי רוב נציגיהם נעדרו מההצבעה ואילולי הצבעתי לא היו 15 אצבעות להעברת ההקצאה, תעמוד לי זכות זו לנצח נצחים".

חבר מועצה אחר שנכח במקום השיב לו אז כי "גם כספי התמיכות למעיין החינוך שאמרת שהם "נפלו", לאחר שדאגת ללחוש לשכנך מהאופוזיציה שיתנגד, גם זה סודר בסוף בלעדיך…"

חבר המועצה הוסיף כי "ההצבעה שלך נפלה כי הצבעת על חצי סעיף, ובית כנסת הספרדי 'אושר' ע"י אחינו הספרדים. מה לעשות שלא היה לך את הזכות... כמו שחשבת. גם הגנים של הרוסים אושרו, שוב 'בלעדיך'".

לסיום כתב אז חבר המועצה: "וישראל… חוץ ממחלוקת והטלת רפש על אחרים בספירת העומר אתה יודע לעשות עוד משהו?! תמשיך לקשקש במקלדת הפייסבוק לתפארת חסידות גור המעטירה (צריך לבדוק שיש לך אישור של הרבי), ואחרים ימשיכו לעשות".

לאחר שעברו מספר שבועות מאותה ישיבת מועצה, וכספי התמיכות עדיין לא שוחררו, פרידמן החל להאשים בכלי התקשורת את ראש העיר בעיכוב כספי התמיכות, כשלדבריו "כל שנה העירייה מקציבה להכשרת המוסדות לפתיחת שנת הלימודים, אך ב-2019, אנחנו אוחזים חודש לפני החופש הגדול, ועדיין לא אושר שום תקציב. אני פונה לאנשים ולחברים שלי מהקואליציה ומהאופוזיציה ואנחנו לא יודעים מה".

אלא שבדיקת 'בחדרי חרדים' מגלה את הצביעות במלוא כיעורה. מסתבר שמי שמונע בפועל את העברת הכספים, הוא לא אחר מישראל פרידמן - אותו נציג יהדו"ת שציין בשעתו את צערו מביטול העברת הכספים בישיבת המועצה, ומגלגל כעת ללא בושה את האשמה על ראש עיריית פתח תקווה בעיכוב התקציבים למוסדות החרדים.

תכתובת פנימית של ישראל פרידמן עם הנהלת עיריית פ"ת שהגיעה לידי בחדרי חרדים, חושפת, כי לאחר שנודע לפרידמן על אישורם של כספי ההקצאות לטובת המוסדות החרדים ובתי הכנסת בישיבת המועצה, פנה פרידמן ליועמ"ש של עיריית פתח תקווה ולהנהלת העיר ודרש לבטל את ההצבעה החוזרת שנעשתה בישיבת המועצה, שבגינה אושרו כספי התמיכות וההקצאות. פרידמן אף הזהיר כי מדובר בעבירה על החוק והמנהל התקין.

תחת הכותרת " מחטף בישיבת המועצה שלא כחוק" כתב פרידמן: "עקב מיעוט נוכחות חברי מועצה וכדי לאשר נושאים נכסיים נדרש רוב של 15 חברי מועצה הצבעתי בעד שלושה מתוך ארבעת הנושאים הנכסיים שעמדו על סדר היום ובאחד מהם נמנעתי".

בנוסף ירד מסדר היום בקשה למקדמות לתמיכות שהובאו מחוץ לסדר היום ואשר לא הוצגו במועד הקבוע בחוק. לאחר שנמשך סדר היום - יצאתי לדרכי. לתדמהתי נודע לי כי בתום הישיבה ולאחר גיוס חברי מועצה שלא נכחו - חזרו לנושאים שנידונו קודם לכן והם אושרו".

פרידמן הזהיר כי "זוהי עבירה על החוק והמינהל התקין ואני דורש בזאת מהמכותבים הנכבדים לכבד את החוק ולא לעבור עליו. אודה לקבלת תשובה מהגורמים המוסמכים. בכבוד רב ישראל פרידמן חבר מועצת העיר".

בפנייה נוספת אל היועצת המשפטית של העירייה כתב פרידמן: "כבוד היועצת המשפטית. השתתפתי בישיבת המועצה בה אושרו נושאים רבים ונדחו נושאים אחרים. נאלצתי לצאת לקראת סיומה".

"להפתעתי שמעתי כי נושאים רבים שנדחו עקב חוסר מספר מצביעים הועלו בתום הישיבה שלא לפי סדר היום ושלא לפי כללי המינהל התקין".

"אני דורש כחבר מועצה שכל מה שהובא שלא לפי סדר היום של הישיבה לא יאושר בפרוטוקול ויובא לדיון מחודש במועצה הבאה. אני דורש לקבל אישור על הודעתי זו ועל יישומה כפי שדורש החוק!!! בכבוד רב ובהערכה ישראל פרידמן חבר מועצת העיר".

כאמור, פרידמן שהבין כי לא הצליח למנוע את אישור ההקצאות והעברת הכספים, פועל בימים אלה למנוע אותם ומאשים בכך את ראש העיר.

פנינו לאחד ממקורביו של פרידמן כדי לנסות ולהבין מה גורם לנציג מועצה חרדי, אופוזיציונר ככל שיהיה, לפעול באופן כה חסר תקדים נגד האינטרס הבסיסי של מצביעיו, ולעצור תקציבים והקצאות עבור הציבור החרדי בעיר.

מקורבו של פרידמן שהעדיף להישאר בעילום שם הסביר ל'בחדרי חרדים' כי "ישראל עלה על עץ גבוה. מצד אחד הוא מאשים מזה תקופה את ראש העיר רמי גרינברג בהתנכלות לציבור החרדי, אך מאידך האווירה בציבור החרדי הפוכה לגמרי; המוסדות מקבלים יותר כסף, בתי הכנסת מקבלים תקציבי עתק לשיפוצים, ומקוואות נבנים בכל פינה בעיר, בתי כנסיות נבנים, והקצאות לטובת הציבור החרדי עוברות בקצב מסחרר".

"להבנתי" אומר מקורבו, " פרידמן מבין את הסיטואציה, והוא מחפש כרגע לייצר בעצמו עצירה של תקציבים וקשיים בהעברת הקצאות חדשות, כדי להלביש על זה את כל הנרטיב שלו ולבוא סוף סוף עם משהו לציבור שלו ולומר להם 'הנה צדקתי, ראש העיר מעכב תקציבים והקצאות לציבור החרדי. הוא מרגיש שהקרקע נשמטת מתחת לרגליו וכנראה זו הסיבה לפעילות הלא הגיונית הזאת מצידו".

ישראל פרידמן עצמו סירב להגיב לדברים שהובאו בכתבה.

פתח תקווה רמי גרינברג ישראל פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד