י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
העסיקה עובדים בשבת

לא יורדים ממנה: תלונות חדשות נגד נתניהו

שעות לאחר שאשת ראש הממשלה הודתה כי עברה עבירה פלילית במסגרת הסכם טיעון בתקשורת מצאו פרשייה חדשה | תלונות של עובדי ניקיון במעון ראש הממשלה על העסקה בשבתות וכן מעבר לשעות העבודה הקבועים שלהם | "ניצול בוטה של עובדים מוחלשים"

לא יורדים ממנה: תלונות חדשות נגד נתניהו
עובד ניקיון. אילוסטרציה צילום: pixabay

עדיין לא יבש הדיו על מסמכי הסכם הטיעון שנחתם עם הגב' שרה נתניהו והרשעתה בפלילים בפרשת 'תיק המעונות' רק הבוקר (ראשון) וכבר זרחה שמשה של פרשייה חדשה נגד אשת ראש הממשלה.

הערב ב'חדשות 12' נחשפות טענות חדשות של עובדי ניקיון ותחזוקה במעון ראש הממשלה העולות מתוך מכתב שנשלח לפני כשלושה חודשים.

על פי הדיווח, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרג והחשב איציק דוידיאן שיגרו יחדיו מכתב, למנכ"ל משרד ראש הממשלה המתפטר יואב הורוביץ ובו כלולות תלונות של עובדים לפיהן רעיית ראש הממשלה מכריחה אותם לעבוד בשבתות וכופה עליהם לעבוד אחרי שעות העבודה. כך למשל הם טוענים כי החתימו כרטיס יציאה לאחר שסיימו את יום עבודתם, אך הגברת כפתה עליהם להישאר שעות נוספות.

לעובדים נמאס מההתעמרות והם החליטו להתאגד ולהתלונן על ההעסקה הפוגענית. במכתב ששיגרו היועצת המשפטית והחשב למנכ"ל המשרד הורוביץ נכתב, "בפגישה שהתקיימה אצל חשב המשרד ביום 10.3.2019 הועלו על ידי נציגי החברה טענות מטרידות ביותר בנוגע להעסקתם של עובדי הניקיון במעונות ראש הממשלה".

"לאור חומרת הדברים", כותבים השניים להורוביץ, "נבקש להביא בפניך את עיקריהם: לפי הנטען, באחד מסופי השבוע אשר קדמו לפגישה, התעורר אצל רעיית ראש הממשלה צורך דחוף בהגעת עובדת ניקיון למעון הרשמי ביום שבת. לאחר שניסיונות לאתר נציג מהחברה לא צלחו, נשלח עובד במשרת אמון לביתה של אחת מעובדות הניקיון במטרה להביאה לעבודה במעון. העסקת עובד בשעות המנוחה השבועית אסורה בתכלית, אלא אם ניתן לכך היתר מאת שר הכלכלה".

לדבריהם, "לפי הנטען, דיווחי השעות של עובדי הניקיון אינם משקפים נאמנה את שעות עבודתם בפועל, וזאת היות ופעמים רבות, בשל בקשות מפורשות מצד רעיית ראש הממשלה, הם נדרשים להישאר לעבוד לאחר מכן. לפי הנטען בתום שעות התקן המותרות לאותו היום, עובדי הניקיון מחתימים כרטיסים, כך שלכאורה הם 'עומדים' במגבלות השעות הרלוונטיות לעניין, אך הלכה למעשה הם לא מסיימים את משמרתם וממשיכים לעבוד לאחר מכן".

היועצת המשפטית הוסיפה לסיום, "נבקש להדגיש כי מלבד הפגיעה הקשה בזכויותיהם של העובדים בשל העסקתם מעבר למכסות השעות המותרות על פי חוק ועל פי הסכם ההתקשרות, העובדים כלל אינם מקבלים תשלום עבור שעות עבודה אלו! הדבר מהווה לא רק הפרת חוק אלא גם ניצול בוטה של עובדים מוחלשים ממילא".

האם התלונות הללו יתפתחו לכדי תביעה כספית נגד הגברת נתניהו? ימים יגידו.

 

שרה נתניהו התעמרות ניקיון עובדים תלונות מעון ראש הממשלה יואב הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד