כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"אותם הקב"ה לקח, אבל מה איתנו?" • הגר"ש קוק דומע

שעה קלה לאחר האסון בו נספתה משפחת שאער, עלה יקי אדמקר למעונו של הרב הראשי, הגר"ש קוק, לשיחת חיזוק מיוחדת • איפה שמע על האסון? ואיך ניחם את בני המשפחה?

הגר"ש קוק בשיחה עם כתב בחדרי חרדים
הגר"ש קוק בשיחה עם כתב בחדרי חרדים



שעות ספורות חלפו מאז האסון הכבד שאירע אמש (ב) ברחוב נאג'רה ברחובות - והציבור ברחובות, כמו בישראל כולה, מתקשה לעכל. הטרגדיה הנוראה, שנראה שנלקחה מבין דפי ההיסטוריה המדממת, לא הותירה עין אחת יבשה.

בין מאות האבלים שהקיפו את בית משפחת שאער, מצאנו גם את רבה של העיר - הגר"ש קוק. על האסון הוא שמע בשעה שהשתתף בחתונה של בחור יתום משני הוריו. ברגע שהגיעה אליו הבשורה, עזב הכל ונסע במהירות אל עירו, כדי להיות לצד בני המשפחה המומים. אלו שנותרו מבני המשפחה.

טרגדיה ברחובות • סיקור נרחב:
המשפחה החרדית נמחקה: אב וחמשת ילדיו נספו
רשלנות או קצר חשמלי • החלה חקירת השריפה ברחובות
דמעות המתנדבים • "חזרתי הביתה ונישקתי הילדים"
לילה בזירה המדממת • האם זעקה:"כל הילדים שלי בתוך הדירה, הם נשרפים" • צפו

בשיחה מיוחדת עם כתב 'בחדרי חרדים', בשעת לילה מאוחרת, שנערכה בביתו של הרב ברחובות, הוא מספר על דמותה של משפחת שאער ועל התובנות שיש לכל אחד מאיתנו ללמוד מהאסון הכבד.

"מה שהיה לעינינו זה עין הרע מחריד"

"בשבת האחרונה קראנו בפרשה על הקמת המשכן, ובתוך השמחה הגדולה, שמחה של כלל ישראל, שהקדוש ברוך הוא כיפר להם על חטא העגל מתו שני בני אהרון, נדב ואביהוא, וכתוב בתורה 'וידום אהרון'. למה? כי לא היה לו מה לדבר, אדם לא יכול לדבר בשעה כה קשה. גם כאן, מה שהיה לנגד עיננו זה עין הרע מחריד, תינוקות של בית רבן שרצו אותם מהשמיים", אומר הגר"ש קוק בכאב רב.

הרב קוק מספר שבחודשים האחרונים החליטה המשפחה לעזוב את דירתה ברחוב נאג'רה ולעבור להתגורר במקום אחר. "האבא לא רצה, הוא אמר שזה מקום טוב. ואכן זו האמת, זאת השכונה מהטובות ביותר שיש לנו בעיר. התלמידים כל שבת מקפידים ללכת לבית הכנסת, לומר תהילים בצוותא. ההתנהגות של הבנים בדרך התורה ושל הבנות בדרך הצניעות היא למופת. אך בשמיים החליטו לקחת אותו ואת ילדיו..."

הרב מוסיף: "כתוב בגמרא: שהקב"ה יש לו סדר יום. אחת מהשעות מוקדשת ללימוד עם תינוקות של בית רבן, שלא זכו לטעום טעם תורה מהו. ממש כמו המקרה שלנו, זה חיזוק היחידי שיכולים לשאוב ממנו כוחות, אלו תינוקות שהקב"ה לקח אותם לעולם הבא, עולם של מציאות כדי לחנך אותם בצורה טובה.

"וכל אחד צריך מכאן ולהבא לקחת את העניין של בין אדם לחברו ובין אדם למקום ולהתאמץ ולהתחזק. לקבוע עיתים לתורה, יותר ללמוד, להשתדל יותר ויותר להתעורר כלפי מעלה. אחרת לאן נגיע?"

גורמי הרווחה יגיעו לתלמוד-תורה

במהלך הראיון מזכיר הרב את הפיגוע המזוויע שהתרחש בשבוע שעבר בטולוז, בו נהרגו ארבעה יהודים. "לפני שבוע היה את הרוצח הנורא והאכזרי", אומר הרב. "אבל כאן אלו דיני שמיים, זה צריך יותר ויותר להחריד אותנו. על מה זה בא? נחפשה דרכינו..."

על משפחת שאער, אומר הגר"ש קוק: "זוהי משפחה מאוד מפורסמת בעיר רחובות, גם במעשיה הטובים וגם בכל. האם מלמדת בבית הספר 'צביה', התלמידות אוהבות אותה והיא אוהבת את התלמידות שלה חזרה. חבל שהכול נקטף ככה ברגע אחד".

• מה יש לומר לבני המשפחה בשעות כה קשות?

"דיברתי איתם על הנקודה המנחמת הזו שהקב"ה מלמד את התינוקות של בית רבן. יש להם, לבני המשפחה, אמונה גדולה. ישאלו אותי היום מה אומרים התינוקות שנספו לסבא שלהם? סבא תפסיק לבכות... שלא יקרה לך שום דבר רע. תתאושש אתה חייב להתאושש...", מסיים הרב קוק את דבריו.

גם הצוות החינוכי בסיוע גורמי הרווחה של העירייה התכנסו הבוקר (ג) כדי לטכס עצה, כיצד ניתן להעביר את הבשורה הקשה לתלמידי ת"ת 'הראם' של החינוך העצמאי, בו למדו הילדים הקטנים שמהיום לא יגיעו יותר לכיתה.







שאער רחובות שריפה הגר"ח הרב שמחה הכהן קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד