י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דף הקהילה: כינוס תורה וסיום מסכת במוסקבה

בראשות רבה הראשי של רוסיה נערך כינוס תורה לכבוד אסרו חג דמתן תורה. סיום מסכת סוכה והתחלת מסכת ראש השנה בלימוד דף הקהילה במוסקבה. צפו בגלריה

דף הקהילה: כינוס תורה וסיום מסכת במוסקבה
כינוס תורה וסיום מסכת בבית הכנסת המרכזי במוסקבה צילום: לוי נאזרוב

במעמד רב רושם לכבודה של תורה וחסידות, נערך באסרו חג של שבועות כינוס תורה בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, בשילוב סיום מסכת סוכה והתחלת מסכת ראש השנה, בלימוד "דף הקהילה" במוסקבה.  

את המעמד הנחה מנכ"ל הקהילה השליח הרב מרדכי ויסברג, שכיבד את השליח הרב דן הכהן לוקשין, מראשי הישיבה הגדולה "תומכי תמימים - ליובאוויטש" במוסקבה בדברים, והוא העלה פלפול הלכתי ערוך לתלפיות בנושא יום טוב שני של גלויות. 

את סיום המסכת ערך מגיד השיעור המסור, ראש הכולל ורב מערכת הכשרות המהודרת הרב יוסף יצחק מרזל, ובהתחלת לימוד מסכת ראש השנה, כובד הרב הראשי הגר"ב לאזאר, שמזה למעלה משלוש-עשרה שנה ברציפות, מתחיל את המסכתות במסלול הלימוד של דף הקהילה, הזוכה להצלחה רבה ורבים יושבים מדי בוקר בשיעור הקבוע, המורכב ממגוון יהודים הקובעים עתים לתורה בהיכל בית הכנסת המרכזי, השוקק תפילה ותורה במשך כל שעות היום והלילה.  

המשכו של הכינוס והסיום נערך בהתוועדות חסידית וסעודת מצווה, במרפסת המסעדה המפוארת במרכז היהודי "מארינה רושצ׳ה", והענקת שי הוקרה בשם כל הלומדים למגיד השיעור הרב מרזל.   

צפו בתמונות של הצלם לוי נאזרוב

מוסקבה סיום מסכת חג השבועות הרב בערל לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד