כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"אביבית, ששת הקנים כבו. נותרת נר יחיד" • סיקור מיוחד

קהל אלפים ליווה את משפחת שאער למנוחות • הגר"י מצגר: "שבוע שני שאני מספיד משפחות שנגדעו" • הגר"ש קוק: "הילדים יערכו 'סיום' בגן עדן" • כך נראתה הלווית הענק

גופות הנספים מובלים למנוחות. צילום: צ. מהיר חמה
גופות הנספים מובלים למנוחות. צילום: צ. מהיר חמה



גיא שאער (38) והילדים אליאב (11), אביתר (8), אמיתי (7), שירה (3) ואיתמר בן השנתיים הובאו אחר הצהריים (שלישי) למנוחות בבית העלמין מרמורק שברחובות, לאחר שנספו אמש בשריפה שפרצה ביחידת הדיור שבה התגוררו בעיר.

עוד לפני ההלוויה התמלא הרחוב שליד ביתם במאות אנשים ובראשם האדמו"ר מקרעטשניף ומאות מחסידיו.

ראשון הסופדים היה הרב הראשי, הרב יונה מצגר, שהספיד במנגינת איכה: "כל בית ישראל בוכים את השריפה ששרף השם. איזה זעזוע. איך אפשר להסביר אסון כזה? איך אפשר להבין את מחשבותיו של הקדוש ברוך הוא, להשאיר אמא לבדה. מקריבה את כל המשפחה כליל לשם".

בהמשך ציין הרב כי זו הפעם השנייה בתוך שבוע בה הוא נאלץ להספיד אב וילדיו הקטנים. "שבוע שני שאני עומד ומספיד - אב עם ילדים מטולוז, אב עם ילדים מרחובות, תינוקות שעוד לא טעמו עדיין טעם של חטא".

שַׁאֲלִי שְׂרוּפָה בְּאֵשׁ • 'בחדרי חרדים' בסיקור נרחב:
המשפחה החרדית נמחקה: אב וחמשת ילדיו נספו
"אותם הקב"ה לקח, אבל מה איתנו?" • הגר"ש קוק דומע
רשלנות או קצר חשמלי • החלה חקירת השריפה ברחובות
דמעות המתנדבים • "חזרתי הביתה ונישקתי הילדים"
לילה בזירה המדממת • האם זעקה:"כל הילדים שלי בתוך הדירה, הם נשרפים" • צפו
לילה בזירה המדממת • האם זעקה:"כל הילדים שלי בתוך הדירה, הם נשרפים" • צפו

הוא נשא תפילה שהמקרים הללו לא יישנו ואמר: "ריבונו של עולם, דיינו, די לצרותינו! כמה אנחנו צריכים ללוות משפחות צעירות עם אסונות שכאלו?".

הרב מצגר פנה בדבריו לאם אביבית, היחידה שנותרה מהמשפחה. "את וגיא גידלתם משפחה לתפארת. שמעתי עליו, שמעתי על גיא הרבה שבחים. כמה הוא היה אהוב על הבריות ומסור לגידול הילדים. הייתם בבחינת מנורה של שבעה קנים, ששת הקנים כבו ואת נותרת נר יחיד. כולנו מברכים אותך שתצליחי להקים את המנורה מחדש".

הרב הראשי של רחובות, הגאון רבי שמחה הכהן קוק, סיפר בהספדו - כשהוא נשנק מדמעות - כי "אחד הילדים אמור היה לערוך הבוקר סיום מסכת בתלמוד תורה, אבל הקב"ה כנראה רצה שהוא יסיים את המסכת בגן עדן".

הגר"ש סיפר על האמונה החזקה של בני המשפחה - הסב, הסבתא והאם אביבית.

חמש נפשות רכות ואילן אחד גדול

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, הזדהה עם כאב המשפחה בשמו ובשם תושבי העיר. "אני יכול לומר בוודאות – זהו אסון לעם ישראל כולו. עינו של מי לא תדמע? ליבו של מי לא יכאב ולא יימס נוכח הטרגדיה הנוראה והאסון הכבד? הלילה הזה ירד אלוהים לגנו וליקט חמש נפשות רכות ואילן אחד גדול, נשמות בשיא צמיחתן נקטפו.

"גם אם נצרף את שנותיו של גיא למניין השנים שבהן חיו ילדיו, לא נגיע לשבעים שנה. איזו גזרה נוראה זו. האב חרף נפשו להציל את ילדיו ולצערנו לא עלה בידו".

מלול פנה לאם השכולה אביבית ואמר לה: "אין מכה כמכתך, אין בפינו נחמה. עדיין לא נוצרו המילים שינחמו אותך באובדן משפחתך. מי אנחנו שנבין את עצמת הכאב שלך, שנבין את גודל האובדן שלך. אילו תעצומות נפש את צריכה לגייס כדי להבין ולו במעט את גזרת האיוב שנגזרה עלייך ועל משפחתך. קל וחומר להתנחם ולהחזיק מעמד".

ראש העיר סיכם את דבריו בהתייחס לחג הפסח הקרב ובא, ואמר כי בעוד עם ישראל ייסוב לשולחן הסדר, בבית משפחת שאער "הילדים כבר לא ייסובו ולא ישאלו קושיות, הם ייסובו סביב כיסא הכבוד של ריבונו של עולם יחד עם גיא אביהם ושם יקשו על פשר הגזרה הנוראה הזו".

מסע הלוויה • צילום: שלמה מישקובסקי - סוכנות הידיעות "חדשות 24"



















שריפה שאער רחובות לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד