י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ה'בית שני' של בית הכנסת נהרס • צפו

עיריית ירושלים הרסה הבוקר מבנה ששימש את תושבי שכונת נווה יעקב כבית כנסת • עם זאת, לא נרשמה התנגדות, מכיוון שבשנה האחרונה הופסק השימוש במבנה

הכותל המערבי שנותר. צילום: צ.ג.
הכותל המערבי שנותר. צילום: צ.ג.



אתמול (ג) נהרס מבנה לא חוקי בסמוך לבית הכנסת בשכונת נווה יעקב שבירושלים. מדובר במבנה הקיים למעלה מעשור ומשמש לתפילות בשעות העומס ובחגים.

מדובר בבית הכנסת 'אוהל יוסף' הממוקם ברחוב משה שאולי שבשכונה. בקומה התחתונה קיים בית כנסת נוסף בשם 'מגן אברהם' בו מתפלל ה'מרא דאתרא' של השכונה, הגר"צ וובר.

לפני כ-12 שנה נבנה ביתן חדש בסמוך לבית הכנסת, שם התקיימו מניינים בעיתות עומס ולפי הצורך. במהלך השנים נשלחו צווי הריסה לביתן, אך אף פעם ההריסה לא יצאה לפועל.

בשנה האחרונה הופסקו התפילות במקום, בעקבות שיפוץ בית הכנסת המרכזי. העירייה מצידה שלחה שוב ושוב מכתבים בהם התריעה כי בקרוב תהרוס את הביתן.

אתמול בשעות הבוקר, סמוך לשעה 8:00, הגיעו אנשי העירייה עם משאית וטרקטור ובליווי צוות משטרתי, כאשר בידיהם האישורים הנדרשים, והרסו את המבנה ללא שום התנגדות מצד התושבים.

העובדים הרסו 3 קירות, והשאירו את הכותל המערבי בודד.

אברהם מ., אחד המתפללים, הסביר ל'בחדרי חרדים' כי אי ההתנגדות להריסה, נבעה ככל הנראה מכך שהמבנה בכל מקרה לא היה בשימוש לאחרונה, עקב פתיחת בתי כנסת נוספים בשכונה.

המתפלל ציין לשבח את הרב ישראל קלרמן, תושב השכונה וחבר מועצת העיר, שפעל רבות ונצורות להשגת אישורי בנייה ולהרחבת בתי הכנסת, מה שאיפשר את רווחת המתפללים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדובר בצו הריסה שיפוטי שביצעה העירייה כחוק במבנה נטוש ללא גג. עפ"י הידוע לעירייה הרי שכלל לא מדובר בבית כנסת וכמובן שלא היו בו ספרי תורה או כל דברי קדושה.

"ההריסה בוצעה לאחר שהודבקו הודעות חוזרות ונשנות על הכוונה לבצע צו הריסה על פי החלטת בית המשפט, אך איש לא פנה לעירייה על כך ולא הביע כל התנגדות להריסה הנדרשת כחוק. כמו"כ לא ידוע לעירייה על בקשה מסודרת להקצאה".

צילום: צ.ג.









נווה יעקב בית כנסת הריסה עיריית ירושלים בית שני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד