ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרטים חדשים

זהו שם הכינוי לפרשת השחיתות באלעד

במשטרה הצמידו שם סמלי לפרשת השחיתות בעיר החרדית | בינתיים נושא המעצרים באותה העיר, הפך לשיחת היום ברחוב החרדי, אך תושבי העיר אלעד פחות הופתעו וכבר הריחו את זה מתקרב | ממתי החזיקו השוטרים בצווי המעצר ובמה חשודים העצורים והמעוכבים 

זהו שם הכינוי לפרשת השחיתות באלעד
חלק מהחשודים בבית המשפט צילום: אלי שלזינגר, בחדרי חרדים

פרשת "אמת לאמיתה", זהו השם לו זוכה פרשת השחיתות לכאורה בעיריית אלעד בקרב חוקרי המשטרה. 'בחדרי חדרים' עושה סדר ומגלה פרטים חדשים באשר לפרוץ הפרשה והחשדות נגד כל אחד מהמעורבים.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול (ראשון) את מעצרם של ארבעה מתושבי אלעד, החשודים במעורבות בקבלת שוחד וכן אחד שתיווך. מעצרו של הבכיר בעירייה, חבר מועצה וכן עורך דין, הוארך עד ליום רביעי. מעצרו של בן הבכיר בעירייה הוארך בהסכמה עד ליום שלישי.

כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', השופט גיא אבנון קיבל את בקשת עורכי הדין, ואסר לפרסם את שמותיהם של כלל החשודים שמעצרם הוארך, לפחות עד לדיון נוסף בעניינם. עם זאת, הבקשה לקיום הדיון בדלתיים סגורות, נמשכה על ידי עורך הדין לאחר המלצת השופט.

מי הם החשודים ובמה?

מהטיעונים שהעלתה פקד עו"ד רינת סבן מלהב 433 וצוער עומר יוחנן, עולה כי מדובר בחשד לשוחד שניתן על ידי תושבים לכאורה, באמצעות מתווכים, ישירות לידי עובדי ציבור, וזאת על מנת לאשר תוספות בנייה. עוד חושדים חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), כי נתפרו מכרזים עבור גופים המספקים שירות לעיריית אלעד, תמורת טובות הנאה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השופט שדן בעניינם של החשודים, חתם על צווי המעצרים בהיעדר החשודים, כבר ביום רביעי שעבר. אולם משיקולי חקירה, רק לפנות בוקר יום ראשון ניתן האות ובסמוך לשעה 5:00 פשטו חוקרי היחידה במקביל על בתיהם של החשודים, וכן על משרדי העירייה. עם מעצר החשודים, נערכו חיפושים בבתי ובמשרדי החשודים במהלכם הוחרמו מסמכים ומחשבים.

במהלך הדיון, השופט ביקר את חוקרי המשטרה שלא ציינו בבקשת המעצר את החשד ל'הטיית מכרזים' לטובת גורמים שונים בתמורה לשוחד. שני החשודים הראשונים שהובאו לדיון, הם אב ובנו, עובד בכיר בעיריית אלעד החשוד בהטיית מכרזים וקבלת שוחד ומעצרו הוארך עד ליום רביעי. באשר לבנו שאינו עובד העירייה, אך חשוד כי היה מעורב בכך, מעצרו הוארך בהסכמה עד ליום רביעי.

חשוד שלישי שהובא לדיון הינו חבר מועצה החשוד בקבלת שוחד תמורת אישורי חריגות בנייה. באמצעות פרקליטו מהסנגוריה הציבורית טען כי אין לו כלל סמכות לאשר חריגות בנייה, אך המשטרה המשיכה והתעקשה כי נוכח תפקידו יש לו השפעה על מקבלי ההחלטות. גם מעצר הוארך עד ליום רביעי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר המועצה אמר לשופט בעת הדיון כי "לפני 5 שנים ראש העיר שלנו היה צריך מנדט, כאיש סיעת ש"ס נתתי לו את הקול שלי ואז הוא נהיה ראש עיר" אמר חבר המועצה. "מאז אני מאוים, צבעו לי את הרכב, שמו לי מטען מתחת לרכב, זרקו לי ביצים לבית. הפגנות מחוץ לבית. מאותו זמן לא מפסיקים להציק לי, לא עוזבים אותי לרגע".

חבר המועצה, לאחר שהוארך מעצרו שב ואמר ל'בחדרי חרדים' את מה שכבר אמר לשופט כי מדובר בחיסול פוליטי. "מי מנסה לחסל אותך פוליטית?" שאלנו, וזה השיב "לא רוצה לנקוב בשמו, כולם כבר יודעים, זה לא סוד" וסירב לפרט.

חשוד רביעי שנעצר, הינו עורך דין תושב העיר, שעל פי החשד שימש כמתווך כספי שוחד מהאזרחים לחבר המועצה - החשוד השלישי. במהלך מעצרו נערך חיפוש במשרדו שם הוחרם בין היתר המחשב הנייד שלו. לבקשת פרקליטתו השופט הורה לחוקרי המשטרה להפקיד את המחשב בכספת בית המשפט, מבלי לפתוח אותו או לעיין בו, ונזף בהם על כוונתם להעתיק את תוכן המחשב ובו גם מידע חסוי של לקוחות עורך הדין.

חשוד נוסף שנעצר, הינו מפקח בנייה, אשר שוחרר בתנאים מגבילים. מנהל אגף בעיריית אלעד, וכן קבלן תושב העיר, נחקרו במשטרה ובתום חקירתם שוחררו בתנאים מגבילים.

סך הכל שבעה חשודים במסגרת פרשת 'אמת לאמיתה' - ארבעה עצורים שמעצרם הוארך עד ליום רביעי וכן שלושה חשודים שעוכבו, נחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים.

פרשת שחיתות מעצרים גל מעצרים חשודים קבלת שוחד עיריית אלעד שחיתות בעיריית אלעד פרשת אמת לאמיתה הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד