כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

השר אטיאס מציע: כך נפתור את בעיית מגרון

הפתרון היצירתי: "ניתן לבצע הקמה של יישוב זמני בגבעת היקב, אליו סוכם כי המתיישבים יעברו במסגרת הפשרה, תוך 4 חודשים, ובלבד שנעבוד בנוהל חירום"

אטיאס עם מנכ"ל 'הביטאט' של האו"ם. צילום: ששון תירם
אטיאס עם מנכ"ל 'הביטאט' של האו"ם. צילום: ששון תירם

הבוקר (ב') נפגש שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, עם מנכ"ל סוכנות 'הביטאט' של האו"ם ולשעבר שר התמ"ת של ספרד, ד"ר יואן קלוס.

במהלך הפגישה עלה נושא החלטת בית המשפט העליון על פשרת מגרון. אטיאס אמר לעמיתו: "כפי שאמר ראש הממשלה, הממשלה תציית להוראות בית המשפט העליון בנושא מגרון", ובכל זאת ניתן למצוא פתרון.

לאחר שבועות בהם ניסה השר בני בגין להגיע להסכמה מול התושבים, הסכמה שנפסלה בידי בית המשפט, העלה אטיאס פתרון יצירתי משלו: "ניתן לבצע הקמה של יישוב זמני בגבעת היקב, אליו סוכם כי המתיישבים יעברו במסגרת הפשרה, תוך 4 חודשים, ובלבד שנעבוד בנוהל חירום כמו שעבדנו אחרי השריפה בכרמל בהקמת פיתרון זמני ליישוב בית אורן".

גם נושא החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה עלה על הפרק במהלך הישיבה. כזכור, החליטה המועצה על הקמת ועדת חקירה שתבחן את ההשפעות של ההתנחלויות על הפלסטינים.

"במקום שיחקרו את ההרג בסוריה עוסקים כל הזמן בפגיעה בשמה של מדינת ישראל", אמר אטיאס והוסיף: "אני לא חושב שתוכל למצוא במזרח התיכון עוד מדינה שבית המשפט מבטל החלטה של הממשלה והממשלה מקבלת את החלטת בית המשפט. זה מראה על חוסנה וחוזקה של הדמוקרטיה שלנו. זה חשוב עבורי להעביר לך כחבר בממשלה את ההתרשמות שלי מההחלטה הזאת, כי היא לא קלה לחלק מהציבור".

הפגישה בין השניים התקיימה במסגרת מפגש עבודה בין משלחת משרד הבינוי והשיכון בראשות השר, לבין משלחת של סוכנות 'הביטאט' של האו"ם בראשות ד"ר קלאוס שעסקה בהתחדשות עירונית.

סוכנות 'הביטאט' של האו"ם עוסקת בעידוד התיישבות עירונית ושיפור חייהם של המתגוררים בערים על ידי תכנון עירוני מתקדם. המנדט של הסוכנות נובע משורה של החלטות של האו"ם בנושא. משרדיו הראשיים של הארגון נמצאים בקניה, מנכ"ל הארגון נמצא בדרג של תת-מזכ"ל האו"ם.
אריאל אטיאס ד ביטאט או מגרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד