ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תיעוד מחריד

בית הרב הפך לגיהנום; ארון הספרים שרד

מקרה נדיר ומצער בארה"ב; תלמיד איים במשך שנים לרצוח את רבו לשעבר וביום חמישי הוא קיווה לעבור מאיומים למעשים | הצית את ביתו של הרב על יושביו ונעצר | לאחר שהשריפה שככה התברר כי באורח נס ארון הספרים נותר על מקומו ללא פגע | צפו 

בית הרב הפך לגיהנום; ארון הספרים שרד
ארון הספרים נותר שלם צילום: Zion Shmuel of S & S Demolition

הבית הפך לגיהנום בתוך שניות, הכל עלה באש, הספרים שרדו. ביום חמישי האחרון בשעה 04:00 לפנות בוקר, פרצה שריפה ענקית בדירת רב חרדי בפלטבוש - ניו יורק, תוך שהרב ומשפחתו בתוכה.

הם הצליחו להציל את עצמם ובאורח פלא, למרות שכל הבית כולו נהרס, קיר שלם ניצל והוא קיר ארון הספרים. את התיעוד של הבית עם קיר ארון הספרים, צילמו אנשי חברת Zion Shmuel of S & S Demolition, חברה שמתמחה בהריסות ובפינוי מבנים שקרסו.

מי שהצית את הבית על יושביו, הוא מנחם קארלפסקי שנעצר במוצאי שבת והואשם בשני סעיפים של ניסיון לרצח. ל'בחדרי חרדים' נודע כי קארלפסקי, תלמידו לשעבר של הרב ג'ונתן מקס מישיבת הרב חיים ברלין, עשה זאת כדי לנקום ברבו לשעבר, ועל הדרך גם שרף את שני הבתים של השכנים, מצד ימין, ומצד שמאל, אחד הבתים היה של שכן לא יהודי.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בתיעוד ממצלמות האבטחה נראה התלמיד בורח מהמקום שניות לאחר שהאש התלקחה. האיש נעצר לאחר חקירה מאומצת של המשטרה בשיתוף כוחות הכיבוי. כך דווח לראשונה באתר Yeshiva world news.

13 בני אדם, ביניהם תינוק בן שישה שבועות, נפצעו. אולם אף לא אחד מהפצועים היה בסכנת חיים, 12 אנשים נשלחו לבית החולים, תשעה אזרחים, שני כבאים ואיש כוחות ההצלה.

הלהבות פרצו מתוך מכונית שחנתה מחוץ לבית בשכונת מידווד והתפשטה לשלושה בתים אחרים, כולל זה של הרב ג'ונתן מקס, הרב אותו ניסה התלמיד לשעבר לשרוף, כך דיווח ה'ניו יורק דיילי ניוז'.

המשטרה חיפשה מיום חמישי האחרון את מנחם קארלפסקי, תושב פיטסבורג, שכבר תקופה ארוכה איים לרצוח את הרב שלו לשעבר, מישיבת "חיים ברלין" ובמוצאי השבת הוא נעצר.

קארלפסקי ידוע למכריו זה כמה שנים כמי שמשמיץ את מורו ורבו לשעבר בכל מקום אפשרי. "קראלפסקי הוא פסיכופת, הוא אמר שהוא עומד לפגוע בחיי אבי". כך אמר הבן עזרא מקס ל'דיילי ניוז' והוסיף, "הוא חולה שצריך טיפול פסיכולוגי".

תושב מידווד, שמעון גיפטר, סיפר ל"דיילי ניוז "כי קראלפסקי איים להרוג את הרב במשך שנים.

"הוא גר בפיטסבורג, אבל אנשים ראו אותו אתמול בשכונה", אמר גיפטר. "הוא אמר לאנשים איפה הרב מקס, אני רוצה להרוג אותו, אבל אנשים לא האמינו לו, כי הוא כבר שנים אומר את זה".

עוד דווח, כי עד ראיה סיפר שראה את רגע התלקחות השריפה, "ראיתי את שלושת הבתים בוערים, וראיתי משפחה עם שישה ילדים שמתגוררת בבית שבו האש התלקחה - יוצאת החוצה דרך הכניסה האחורית, כולם יצאו ככה, הם לא יכלו לצאת מהחזית מפני שהאש עלתה מהדלת הקדמית".

הצתה הצתה מכוונת שריפה ארון ספרים שריפה בבית פלטבוש ניסיון רצח הרב ג'ונתן מקס מנחם קארלפסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד