1. עמוד הבית
  2. בחצרות
  3. היכלי הישיבות

למעלה מ-20% מבני הישיבות אינם מתייצבים בצו ראשון

בוועד הישיבות מתריעים מפני למעלה מ-20 אחוז מבחורי הישיבות שלא מתייצבים בלשכות הגיוס בצו ראשון ומחכים לזימון הבא - "שלא נהיה מן הצועקים לשעבר"

משה ויסברג, י"ד סיון תשע"ט 17/06/2019 14:37

דאגה גדולה הכניסה ללשכת הגיוס בירושלים הכניסה ללשכת הגיוס בירושלים צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

במכתב אותו שלחו ב'ועד הישיבות' לראשי הישבות, הם מתריעים על חובת ההתייצבות בלשכות הגיוס בכדי למנוע ביטול מעמד בן ישיבה.

בעיתון 'מרכז העניינים' נחשף הבוקר (שני) כי אחוזים רבים מבני הישיבות אינם מתייצבים בצו ראשון, מה שעלול לגרום להסרת מעמדם. על פי המכתב "יש להתייצב עם קבלת הזימון הראשון ע"מ למנוע ביטול המעמד כבן ישיבה". 

במכתב הפניה נכתב כי חובת התייצבותם אחת לשנה או במועד ההתייצבות שנקבע לישיבה ולא לסמוך על ארכת זמן או זימונים נוספים שפעמים רבות אינם מגיעים לנמענים במועדם עקב קשיי הדיוור, דבר העלול לסכן ח"ו את מעמדם כתלמידי ישיבה שתורתם אומנותם.

בוועד הישיבות מתריעים כי ההתייצבות הנדרשת אחת לשנה לשם הגשת טפסי הדיחוי עפ"י הסדר 'תורתו אומנותו' יש לקיימה בזמן וללא שהייה. כידוע, תלמיד ישיבה על פי הסדר 'תורתו אומנותו' נדרש להתייצב אחת לשנה בלשכת הגיוס ולהסדיר את המשך דחייתו כפי ההסדר. ברם, מסיבות שונות יש הסומכים על זימון נוסף או ארכת זמן של 60 יום, דבר שעלול ח"ו לגרום לאיבוד מעמדם כבן ישיבה על כל המשתמע מכך.

הנהלת ועד הישיבות שיגרה מכתב לראשי הישיבות בו הם מבקשים להיות ערים לעובדה זו ולהורות לתלמידים שלא להמתין ולהתייצב ללא שהות במועד הנקוב בזימון הראשון או במועד שנקבע לישיבה על מנת שלא להיות "מן הצועקים לשעבר".

"יש להורות לתלמידים שבשום פנים ואופן אין להמתין עד הזימון השלישי ובוודאי שלא לסמוך לכתחילה על ארכת ה-60 יום שמצויינת בזימון. כמו כן במקרים בהם הגיע הזימון לאחר המועד הנקוב בו אין להמתין לזימון נוסף ויש להתייצב במדור בני הישיבות מיידית", נכתב.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. ההוראה של המועצת היא לא ללכת בכלל ללשכת הגיוס  

    יוני

    • התייצות 

      חיים

  2. הבוטח בה' לא צריך ללכת לזימון.  

    שריר

    • סתום תג'ורה (ל”ת)

      שפוי

  3. לצערינו ידוע שועד הישיבה נגד בני הישיבות  


  4. כל גדולי הדור אסרו להתייצב כלל וכלל  (ל”ת)