י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
להתעלם או לתקוף?

'יתד' ו'המודיע': הדילמה של החרדים אל מול האויב הפוליטי החדש

במאמרי מערכת מנומקים, הסבירו הבוקר בשני היומונים החרדים, 'יתד' ו'המודיע', מהי דרך הפעולה הרצויה אל מול אביגדור ליברמן שמסתמן כאויב הפוליטי החדש של החרדים בזירה. ב'יתד נאמן', שילחו לעברו חיצים, וב'המודיע' החסידי נימקו היטב מדוע לא צריך כלל להתייחס אליו 

'יתד' ו'המודיע': הדילמה של החרדים אל מול האויב הפוליטי החדש
ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם לתוקף חזיתית או להתעלם? זו השאלה ששואלים בימים אלה בכירי ההנהגה הפוליטית החרדיות בעקבות המציאות הפוליטית החדשה שנוצרה, עם עליית המדרגה בהצהרותיו של שותפם לשעבר אביגדור ליברמן - שהוביל את המדינה לבחירות מוקדמות על רקע מאבקי הדת.

את המחלוקת ניתן לראות לא רק מתחת מפני השטח, אלא גם מעל גלי האתר ועל דפי העיתונים. אם בש״ס תוקפים חזיתית ומשיבים לטענותיו וב'דגל התורה' תוקפים אך יותר במתינות, דווקא בסיעה החסידית - 'אגודת ישראל' שומרים על דממה תקשורתית.

כך למשל, לאחר שאביגדור ליברמן הבהיר כי הוא יכפה ממשלת אחדות על 'כחול לבן' ו'הליכוד' ללא החרדים, הסיעה היחידה שתקפה את הצהרתו של ליברמן הייתה סיעת ש"ס, ששיגרה הודעה חריפה לתקשורת ובה נכתב בין הדברים כי "אביגדור ליברמן, לא רלוונטי יותר. הוא יישאר מחוץ לממשלה הבאה. גמר עם הימין, נעול בשמאל ולכן הוא לחוץ, היסטרי, מנסה לקושש קולות אבל הוא ייכשל כמו תמיד".

ב'יהדות בתורה' הליטאית סירבו להגיב לליברמן ומאז רוב החרדים אף מסרבים להתראיין, חוץ מחברי סיעת ש"ס שהם דווקא חורשים את האולפנים. אלא שהבוקר התייחסו יומוני המפלגות 'יתד נאמן' ו'המודיע' למצב הפוליטי אל מול המציאות שנוצרה: 'יתד' בחר לתקוף את ליברמן חזיתית ובביטאון החסידי 'המודיע' הסבירו במאמר, מדוע כדאי דווקא לשמור על דממה תקשורתית.

במאמר ב'יתד נאמן' נכתב, כי מה שעומד מאחורי התנהלותו של ליברמן, הוא הרצון להחליף את נתניהו. אלא שבמציאות הוא רק יורד בסקרים ולשם כך הוא צריך לשוב לקידמת הבמה הפוליטית אלא "שהוא לא עשה כלום בשביל המדינה, השנתיים בהן כיהן כשר ביטחון, לא הותירו כל חותם על מערכת הביטחון. הוא לא עשה כלום, כי זו דרכו של האיש – לדבר ולא לעשות. לא בכדי הוא בגדר "פוחת והולך", כאשר אם בעבר עוד היה לו קהל רוסי נאמן, מאז פסקה העלייה מארצות חבר העמים, הציבור הגדול הזה השתלב בחברה הישראלית, והמפלגה נותרה עם גרעין ותיק קשה, שהסיבות הביולוגיות גורמות לו להתמעט". נכתב ביומון הליטאי.

"ליברמן רואה במראה דבר אחד ויחיד: את עצמו. כדי לשרוד על המפה הפוליטית, הוא יהיה מוכן להכתיר את עימאן עודה כשר ביטחון, גם אם הוא יאמר אלף פעמים אחרת. פתאום הוא חשב לעצמו, מדוע להשאיר ליאיר לפיד בוחרים שהוא כל כך צריך את קולם? אם הפיתרון הזה – לשתות את מצביעי לפיד יוכל להשאיר אותו על הגלגל הפוליטי, אז שילך מחנה הימין אל שאול תחתית, העיקר שהוא עצמו יצליח לשרוד", נכתב ביתד.

במאמר בביטאון הליטאי הוסיפו ותקפו עוד כי "לא צריך לחפש סיבות מעמיקות. אין מקום לשאלות ותמיהות על סתירות בין אמירות העבר לאידיאולוגיית ההווה. אמן ההישרדות הפוליטית, עושה עוד אחת משיטות ה"פליק-פלאק" הידועות לקראת הבחירות החדשות, המיותרות, המביכות, המציגות את מדינת ישראל כאיזו "רפובליקת בננות", שאינה מסוגלת להקים ממשלה נורמלית. זו תוכנית הישרדות פוליטית  ותו לא. אין כאן אידיאולוגיה. אין כאן מטרה ואין כאן אמצעי. הרי לאיש אין כל ספק שאם מחנה הימין היה מקבל עוד מנדט אחד, ולנתניהו היו 61 חברי כנסת בלי קולו של ליברמן, הוא היה זוחל אל הממשלה, אולי עם תיק ביטחון ואולי גם בלעדיו".

מנגד, בביטאון של 'אגודת ישראל' - ׳המודיע׳ הסבירו במאמר מערכת מנומק היטב, מדוע צריך להמשיך ולהתעלם מליברמן ולא לשחק לידיו כשהם מפרטים את כלל הסיבות וכך נכתב הבוקר: "מי שגרר את הזירה הפוליטית לבחירות מיותרות לחלוטין, והכל בגלל חשבונות - נקם או רצון להטיב את מעמדו, יש את האינטרס המובהק ביותר לשמור את עצמו בכותרות", שבהמודיע ציינו כי "הוא מספק דיווחים חדשות לבקרים. גם כאשר הם סותרים את מה שאמר בעצמו רק תמול -שלשום".

‫"ולכן,, הסבירו ב'המודיע', "חשוב לא להיסחף אחריו. לא לתת לו במה. לא להשיב להתגרויותיו, הוא הרי מחכה לתשובות כדי להעצים את ההתגרות ולחזיר את ההמצאה עוד יום בתקשורת" כשהם מבהירים כי ליברמן "אין לו מה להפסיד גם מהמצאות ודיווחים סותרים אולם הוא מייצר לטענתו כדי להישאר בכותרות".

אביגדור ליברמן יתד נאמן עיתון המודיע המודיע ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד