י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ריבלין דואג לעובדי המזנון: יועסקו גם בפגרה

עובדי מזנון הכנסת כבר הורגלו לחופשה כפויה בכל פגרה של הכנסת • יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, פעל לרווחתם, ויחייב את הזכיינים להפעיל את המזנון בהיקף מלא

דואג לעובדים, ריבלין. צילום: קובי הר-צבי
דואג לעובדים, ריבלין. צילום: קובי הר-צבי



מזנון הכנסת הוא ללא ספק אחד המקומות המדוברים בפוליטיקה הישראלית, אך לא כולם יודעים כי על המקום שורר כתם חמור, שנראה כי סוף סוף יבוא על פתרונו.

במה דברים אמורים? לפני כל פגרה מסתובבים עובדי המזנונים בתחושה קשה, כשחלקם יודעים כי ייאלצו ללכת הביתה בתקופת החופשה עקב פעילותה הדלילה של הכנסת.

מי שהרים עבורם את הכפפה הוא לא אחר מיו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, שהודיע אמש (ב) בישיבת נשיאות הכנסת על פתרון מסתמן, לפיו, עובדי זכיין המזנון לא יפוטרו בכל פגרה. על פי המתווה המתגבש, הזכיין שייבחר להפעיל את מזנון הכנסת יתחייב להעסיק את העובדים 12 חודשים בשנה.

על פי המתווה שהציג ריבלין, יחוייב הזכיין הבא שיזכה בהפעלת המזנון להחזיק את צוות העובדים הן במהלך תקופת המושב והן במהלך תקופת הפגרה.

שירותי ההסעדה בכנסת הם שירותי מיקור חוץ, שנרכשים מזכיין על ידי הכנסת, כאשר עובדי הזכיין אינם עובדי הכנסת. כמו כן, כחלק מתנאי המכרז, מחייבת הכנסת את הזכיין להפריש לעובדים את כל הזכויות הסוציאליות הקבועות על פי החוק.

עם זאת, בשל ההבנה כי מדובר בחודשים דלילים במזנון, יקבל הזכיין סבסוד מוסכם בכל חודש פגרה, שיגשר על הירידה החדה בהיקפי הפעילות בפגרה. בכדי לאפשר את הפעלת המודל החדש כבר במכרז הקרוב, נבחנות כעת מספר דרכים למימון ההפרש שתידרש הכנסת לשלם לזכיין, בין היתר, יהיה כנראה צורך להעלות במידה את מחירי המנות במזנון הח"כים וייתכן שאף במזנוני הכנסת האחרים.

יו"ר הכנסת הוסיף ואמר כי הוא "מבקש לקוות שאכן הפתרון המסתמן ימומש וייתן לעובדי הזכיין המפעיל את מזנון הכנסת תחושת ביטחון, תחת אי וודאות מתמדת שהם שרויים בה ערב כל פגרה. עם זאת, ההסדר המוצע יאפשר לכנסת להמשיך לרכוש שרותי מזנון במיקור חוץ, ולא לקחת על עצמה אחריות שהיא אינה יכולה או צריכה לשאת על טיב השרות והמזון, בדיוק כפי שנוהגים כל משרדי הממשלה בתחום זה".
ראובן רובי ריבלין מזנון כנסת פגרה זכיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד