ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
פרסום ראשון

"במחוז החרדי ממשיכים להפלות תלמידים ספרדים"

פרסום ראשון: אם היה נראה כי נושא אפליית הבנות ירד לגמרי מסדר היום - פתיחת שנת הלימודים מביאה בכנפיה שוב טענות קשות • והפעם: יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי שיגר פנייה דחופה למשנה ליועמ"ש בעקבות טענה על אפליה - שלדבריו מקבלת את גיבויו של המחוז החרדי

"במחוז החרדי ממשיכים להפלות תלמידים ספרדים"
יעקב מרגי / ילדים משחקים בת"ת צילום: נתי שוחט/מרים אלסטר, פלאש 90

פרסום ראשון: אם היה נראה כי נושא אפליית הבנות ירד לגמרי מסדר היום - פתיחת שנת הלימודים מביאה בכנפיה שוב טענות על אפליית בנות מזרחיות.

הפעם הטענה מגיעה מצד יו"ר וועדת החינוך הזמנית, חה"כ יעקב מרגי, שפנה בדחיפות להנהלת משרד החינוך ולמשנה ליועץ המשפטי דינה זילבר ותקף את המחוז החרדי.

בפנייה ששיגר מרגי להנהלת המחוז החרדי ולמנהלי משרד החינוך, לצד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר, יוצא חבר הכנסת יעקב מרגי ויושב ראש וועדת החינוך הזמנית למתקפה כנגד התנהלות המחוז החרדי בעניין אפליית הבנות הספרדיות. מרגי לא חוסך במילים נגד המחוז ונגד מנהלי המוסדות האשכנזים.

"אני תמה, כואב ומבקש להבין עד כמה המחוז החרדי ימשיך לשרת פעולה עם הרשויות והנהגת הציבור הליטאי, אשר ממשיכים להדיר ולהפלות תלמידים ממוצא מזרחי רק בשל מוצאם", כך מרגי.

לדבריו, "התחושה המקננת כי החלטת המחוז החרדי נקטה צד ברור, יחד עם מנהלי המוסדות ומנהלי מחלקות חינוך ברשויות החרדיות, לחבור לכוח מאורגן כנגד הורים לתלמידים ותלמידות שכל חטאם הנו מוצאת העדתי באטימות מופלאה ובמציאת תירוצים יצירתיים בכל עניין".

עוד הוא מוסיף כי, "המסקנה תשאף תמיד להתעלם מזעקת השבר של ההורים המגיעים ממילא מנקודת מוצא חלשה יותר, ללא יועצים משפטיים ועורכי דין ושאר הכלים העומדים בפני הנהלת המחוז ומוסדות החינוך בערים השונות".

מרגי מבהיר כי, "מקרים המגיעים אליי מחדדים עד מאוד כי מוטל עלינו למצוא פתרון כנה ושקוף יותר. אשר ימזער תופעות מגונות אלו ויעמיד את מוסדות החינוך במקומם הראוי כ'נותני שירות חינוך', בלי שום ניסיון להתחשבן ולהביא נקמנויות אישיות בתלמידים בשל מעשי אבותיהם".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרקע להתקפה הוא סיפור שהתרחש בשבועות האחרונים במועצת קריית יערים טלזסטון, שם נער חרדי כבר בשנה החולפת לא התקבל למוסדות הלימוד המקומיים ונאלץ בכל בוקר לעלות לירושלים.

אלא, שאמו מבקשת מהמחוז החרדי סעד כדי לממן את נסיעות התלמיד, כפי שזכאי כל תלמיד בישראל. כשהנושא הגיע ללשכתו של חבר הכנסת יעקב מרגי והועבר לידי המחוז החרדי - הובטח להם כי בשנה הבאה הוא יעמדו על זכותו להתקבל באחד המוסדות בקריית יערים.

אולם מפנייתו של מרגי למשרד החינוך עולה כי התלמיד הנ"ל לא התקבל גם הפעם למוסדות המקומיים, ולטענת מרגי "הערר שהוגש נדחה וגיבה את התנהלות המוסדות והשאיר את האם ללא מענה", וכך יצא שבנה שוב לא התקבל למוסד והרשות מסרבת לממן הסעה לירושלים.

עוד עולה בפנייתו של חה"כ מרגי, כי מוסד 'איילת השחר' בטלזסטון טען ל"חוסר התאמה", ומוסד 'תפארת יהודה' טען לרישום עודף. אולם, כאמור, ח"כ מרגי הודף את הטענות הללו במסמך שנחשף כאן לראשונה והוגש גם למשנה ליועמ"ש דינה זיבלר.

המכתב של מרגי:

יעקב מרגי אפליית מזרחים דינה זילבר המחוז החרדי במשרד החינוך ליטאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד