י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אנשים הולכים להיות בהלם"

דאגה: האם תוקף הילדה מסתובב חופשי?

התקיפה המזעזעת: לא מעט תמיהות באשר לראיות שהציגה התביעה הצבאית בכתב האישום שהגישה נגד החשוד מדיר קדיס • פרקליט החשוד: "אנשים הולכים להיות בהלם"

דאגה: האם תוקף הילדה מסתובב חופשי?
אילוסטרציה. צילום: דוד כהן, פלאש 90

התקיפה האכזרית של הילדה החרדית בת ה-7 ממשיכה להסעיר את אזרחי ישראל, ואינה יורדת מסדר היום הציבורי. למרות הגשת כתב האישום שלשום (ראשון) נגד תושב דיר קדיס בן 46, ישנן לא מעט תמיהות באשר לראיות שהציגה התביעה הצבאית בכתב האישום.

"לא בטוח שזה ערבי בכלל", אומר פרקליטו עו"ד נאשף דרוויש, "אני אומר בוודאות שאנשים הולכים להיות בהלם מהתוצאה שתתקבל בימים הקרובים". בשיחה לחדשות 12 אמר פרקליטו של הנאשם: "לאחר שעיינתי בפרטי התיק אני יכול להגיד לך, מדובר במשפט דרייפוס - התיק יתהפך בימים הקרובים".

"אמנם לא פגשתי אותו, אך שוחחתי עמו ועם חברי משפחתו", אמר העו"ד בריאיון לאפי טריגר בגלי צה"ל. "ראיתי את כתב האישום, אין מחלוקת על חומרת הדברים ככל שרשום בכתב האישום: אם הוא נכון, זה אירוע חמור". עורך הדין הוסיף כי קטוסה "מכחיש כל קשר לאירוע ואומר שהדברים לא קרו".

אין ספק כי מפרטי כתב האישום שהופץ ברשתות החבריות עולות לא מעט תהיות על טיב הראיות בתיק זה. ברור כי הילדה עברה התעללות אכזרית וקשה, דבר שמסעיר את כל מי ששומע על פרטי המקרה.

בתחילת הליך החקירה טענה המשטרה כי התקיפה אירעה בביתו בדיר קדיס, דבר שהוזם באמצעות אליבי כי באותו הזמן כלל לא שהה בביתו, בוצעו 2 בדיקות פוליגרף ובאחת מהם יצא דובר שקר.

בעקבות כך, נטען כי ביצע את התקיפה בדירה ששיפץ, בעיר בה לומדת הילדה. הילדה שמכירה את הנאשם ונתקלת בו מידי יום בבית הספר, זיהתה אותו. אולם מעבר לכך אין ראיות פורנזיות, מצלמות אבטחה, פרטי DNA ועוד, בין היתר מאחר והתלונה הוגשה למשטרה באיחור של כשבוע שבועיים מאז התקיפה.

הדירה בה נטען כי שם הותקפה באכזריות, נמצאת במרחק של 900-1000 מטרים מבית הספר, כך שהעובדה כי גרר אותה רגלית בציר ראשי במשך דקות ארוכות, תמוהה מאוד מאחר וקשה להאמין שאיש לא הבחין בערבי שגורר ילדה בת 7 שנופלת ובוכה - ואף אחד לא שם לב לכך.

גם התאריך והשעה שנטען תחילה כי אז בוצעה התקיפה, התברר כי באותן השעות שהה הערבי בביתה של אחת המורות בבית הספר לצורך עבודות שיפוצים. בעקבות כך, לא צויין בכתב האישום תאריך מדוייק אלא "בין החודשים פברואר לאפריל", טווח של כשלושה חודשים, דבר שמחליש את עומת הראיות.

"על פניו יש בתיק כל כך הרבה סתירות", ביקר עורך הדין בגלי צה"ל את ההתנהלות. "תיק מהסוג הזה, אחרי שלושה-ארבעה ימי חקירה בדרך כלל נסגר. אופן התנהלות התביעה הצבאית והאופן בו המשטרה חקרה את התיק בגלל זהות האדם - זה נורא בעייתי".

עוד הוא העלה תהייה: "אני לא יכול להעלות על דעתי שהוא לוקח ילדה באמצע היום מבית ספר, הולך איתה ברגל לבניין דירות מרוחק ואף אחד לא תוהה או שואל מה הם עושים ביחד. זה לא מסתדר".

באשר למעורבים האחרים שעל פי כתב האישום שהו בדירה וסייעו לנאשם לבצע את זממו בילדה, עד כה לא ברור האם מדובר בשניים או שלושה, ומי הם. "מדובר בתפירת תיק שבה התערבו גורמים פוליטיים" אמר אחיו ל'מעריב'.

לדבריו, "הטעות שלנו היא שהאליבי של אחי, שעבד באותו יום בבית משפחה יהודית, הוגש למשטרה. שישה יהודים ושישה ערבים העידו לטובתו של אחי. הרי לא יעלה על הדעת שאדם שעובד שמונה שנים בהתנחלות, אחראי על 80 עובדים כקבלן משנה, אבא לילדים וסבא לנכדים - יעשה מעשה חולני כזה. הילדה ראתה עובד ערבי יחיד בבית הספר והצביעה עליו. אחי חף מפשע, אני מקווה שיהיה משפט צדק".

כתב אישום בית משפט צבאי תקיפה אכזרית ילדה חרדית וביערת הרע מקרבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד