ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

דירוג משרדי רואי החשבון: ארנסט אנד יאנג מוביל עם 682 מועסקים

חמשת המשרדים הגדולים מעסיקים כ-2,220 רואי חשבון - עלייה של 6% לעומת 2010

דירוג משרדי רואי החשבון: ארנסט אנד יאנג מוביל עם 682 מועסקים

בשנת 2011 חל גידול של כ-6% במספר רואי החשבון שהועסקו במשרדי ראיית החשבון המובילים בישראל בהשוואה לשנת 2010 - כך עולה מניתוח הנתונים בדירוג משרדי ראיית החשבון המובילים, שעורכת חברת BDI מסגרת דירוגי Bdi Code זו השנה השמינית ברציפות.

דירוג משרדי ראיית החשבון המובילים של BDI הוא דירוג איכותי המתבסס על שקלול של מספר משתנים, החשוב והעיקרי שבהם הוא דירוג Bdi Code ללקוחות המשרדים - ככל שדירוג לקוחות המשרדים גבוה יותר כך דירוג המשרד גבוה יותר. כמו כן נלקחים בחשבון מספר רואי החשבון במשרד ותוצאות סקר שנעשה בקרב משרדי ראיית החשבון במשק. הדירוג כולל את 30 המשרדים המובילים בישראל.

הדירוג מבליט את כוחם של חמשת המשרדים הגדולים - ה-"ביג 5", המעסיקים יחד 2,223 רו"ח. כמות הרו"ח המועסקים בממוצע בחמשת המשרדים הגדולים עומדת על כ-445, לעומת 67 רו"ח בממוצע למשרדים המדורגים בחמישייה השנייה.

עם זאת, תוצאות הדירוג מבליטות ביתר שאת את מאפייני הדירוג שנקבע בעיקר על פי איכות הלקוחות, כאשר גודל המשרד ומספר רואי החשבון אינם מכתיבים את מיקום המשרד בדירוג.

בצמרת הדירוג אין שינויים מהדירוג אשתקד. ארנסט אנד יאנג הוא משרד הרו"ח המוביל בישראל עם 682 רואי חשבון, ואחריו מדורגים בהתאמה דלויט-בריטמן-אלמגור-זהר עם 321 רואי חשבון, סומך חייקין עם 469 רואי חשבון, קסלמן וקסלמן עם 417 רואי חשבון ו-BDO זיו האפט עם 334 רואי חשבון.

בחמישייה השנייה מדורגים פאהן קנה ושות' עם 76 רואי חשבון, ליאון אורליצקי ושות' עם 80 רואי חשבון, ששומרים על המקומות השישי והשביעי בהתאמה, משרד שטיינמץ עמינח, עם 66 רואי חשבון, עלה מהמקום התשיעי אל המקום השמיני (לאחר שבשנה הקודמת עלה מהמקום ה-10 למקום התשיעי).

משרד הורביץ עידן גולדשטיין סבו טבת&כהן טבח Baker Tilly, עם 43 רואי חשבון, אל המקום התשיעי, ובמקום העשירי, כמו בשנה שעברה, מדורגת Crowe Horwath (עובדיה ולנשטיין פיק) עם 72 רואי חשבון.

במקום ה-11 מדורג כמו בשנה שעברה משרד רוזנבלום הולצמן רואי חשבון, במקום ה-12 מדורג ברזילי ושות, שעלה מהמקום ה-13 אשתקד, ובמקום ה-14 מדורג חייקין כהן רובין שירד מהמקום ה-13. במקום ה-14 מדורג משרד שיף הזנפרץ ושות' שעלה מהמקום ה-18 אשתקד, ובמקום ה-15 ממוקם שורץ, לרנר דובדבני ושות' - כמו בדירוג אשתקד.

תהילה ינאי, מנכ"ל משותף בחברת BDI, מציינת כי השוואה שערכו כלכלני החברה בין ריכוזיות שוק ראיית החשבון בישראל לעומת ארה"ב מעלה כי בעוד שבארה"ב שיעור החברות הציבוריות המבוקרות על ידי 4 המשרדים הגדולים ("big 4") עומדת על 0.53, הרי שבישראל שיעור החברות הציבוריות המבוקרות על ידי ארבעת המשרדים הגדולים עומדת על 0.72. שיעור הריכוזיות עולה ככל שהחברה גדולה יותר, שיעור החברות הציבוריות שהמחזור שלהם עומד על יותר מ-1 מיליארד שקל ומטופלות על ידי המשרדים הגדולים בישראל מגיע ל-0.91.

ינאי מסבירה כי לאור החמרת הרגולציה על החברות הפעולות בשוק ההון והשינויים התכופים בתקינה החשבונאית, למשרדים הגדולים, שבהן מחלקות מקצועיות ייעודיות, קל יותר להטמיע את השינויים בקרב רואי החשבון המבקרים בהשוואה למשרדים הקטנים. בהקשר של חברות ציבוריות רב לאומיות או חברות שפועלות בחו"ל יש חשיבות לשייכות של הפירמה הישראלית לרשת בינלאומית.

סיבה נוספת שהחברות הציבוריות מתרכזות אצל הפירמות הגדולות היא שתקנות רואי החשבון קובעות שהכנסות מלקוח או חברה אחת אינן יכולות להוות יותר מ-25% מסך הכנסות הפירמה, וזה יכול ליצור מגבלה במשרדים הקטנים.
חשבון רואי דירוג שנתי משרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד