י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שעות לפני החופה

הכלה ביקשה ובחסידות. וויתרו על המנהג

בחצר החסידות יוותרו היום על המנהג העתיק לקחת את החתן והכלה רכובים על סוס ועגלה • כל הפרטים על המנהג הייחודי ושבוטל עקב כיבוד בקשת הכלה

הכלה ביקשה ובחסידות. וויתרו על המנהג
זקני חסידי צאנז רכובים על סוסים בדרך לחתונה צילום: יעקב נחומי - פלאש 90

הערב (שלישי) תיערך שמחה גדולה בקרית צאנז בנתניה: אלפי חסידים ישתתפו בשמחת החתונה לנכדו של האדמו"ר מצאנז. החתן, דוד הלברשטאם, שזכה לתואר "מורינו", הוא בנו של הרב הצעיר בקרית צאנז הגאון רבי יחזקאל שרגא ברוך הלברשטאם - בנו הגדול של הרבי, שיינשא לבתו של הגאון רבי משה יהודה הלפרין, רב קהילת בית שמואל בשכונת גולדרס גרין בלונדון. 

כמנהג בית צאנז, קודם מעמד קבלת הפנים והחופה מלווים החסידים את החתן והכלה בנפרד בכרכרה רתומה לסוסים, כשזקני החסידים רכובים על הסוסים.

אלא שהפעם בחסידות יוותרו על המנהג הקדום. ל'בחדרי חרדים' נודע, שהכלה, ילידת אנגליה שהגיע לישראל מלונדון ביום חמישי, שמעה על סדר היום לקראת חתונתה והתברר לה על המנהג לפיו היא ואמה והמחותנת נוסעות יחדיו בכרכרה רתומה לסוסים שמובאים במיוחד לקריה בכל חתונה כבר עשרות שנים וביקשה לוותר על המנהג.

כאמור, ע"פ בקשת הכלה בחסידות כיבדו את הבקשה של הכלה הטריה וביטלו היום את מנהג הנסיעה בכרכרה, למגינת לבם של ילדי החסידות, העומדים מוכנים לקראת המעמד הגדול. הסוסים שכבר הוזמנו חזרו לאורווה.  

המנהג בצאנז להוליך את החתן והכלה על כרכרה בדרך לחופה הינו מנהג עתיק שנהוג בחתונות משפחות האדמו"רים בצאנז. לדברי החסידים, למנהג ישנו מקור קדום המצוי בכתבי רש"י. כיום, צאנז זוהי החסידות היחידה שמשמרת את הנוהג, וגם אצלה הוא מתקיים רק כשצאצאי משפחת האדמו"רים – הלברשטאם – נישאים. 

לוח הזמנים של החתונה יחל בקבלת פנים: 18:00 חופה בשעה 19:00 ברכת המזון בשעה 23:00 ולאחר מכן המצווה טאנץ, לקראת החתונה הוכשר מקום ענק חדש למעמד החופה סמוך להיכל רוזנברג הגדול, שם תיערך החתונה.

חסידות צאנז סוס ועגלה כרכרה כלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד