י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מטוס הקרב המתקדם בעולם

כך נערך צה"ל למלחמה נגד חיזבאללה. צפו

תרגיל מלחמה בכמה זירות ביחד מתקיים בצה"ל החל ביום ראשון השבוע ויסתיים מחר. מדובר בתרגיל ראשון בו משתתפים מטוסי F35 - אדיר, מטוס הקרב המתקדם בעולם, בתרגיל יחד עם כלי הטיס האחרים של חיל האוויר | צפו בתיעוד

כך נערך צה"ל למלחמה נגד חיזבאללה. צפו
תרגיל לחימה הרב זירתי של חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

מאחרון הטכנאים ועד המפקד הבכיר, כולם משתתפים בתרגיל לחימה רב זירתיות, מלחמה בכמה זירות ביחד. מדובר בתרגיל שהחל ביום ראשון השבוע ויסתיים מחר (רביעי), כמעט שבוע שלם של תרגול מלחמה בחיל האוויר.

"כל חיל האוויר - באוויר", מדגיש גורם בכיר בחיל האוויר. "אנו מתרגלים את כלל הכוחות - מהחיילים בגף הטכני, דרך הטייס בקוקפיט, לוחם ההגנ"א והמפעיל בקרון, ועד למטה המבצעי של שדרת הפיקוד של חיל האוויר ומפקד חיל האוויר. כולם נדרשים לקחת החלטות מבצעיות בזמן אמת, בדיוק כפי שצפוי לקרות לנו במלחמה".

גורם בכיר בחיל האוויר אמר כי עיקר התרגיל נועד לקבלת החלטות במרחב בו הכוחות נמצאים בחוסר וודאות, בכלל הזירות, עם מיקוד בגזרה הצפונית. "אנחנו מתרגלים רב זירתיות, מלחמה בכמה זירות ביחד. המיקוד העיקרי הנו בזירה הצפונית שם האויב מיידי. מתרגלים בעצימות גבוהה במיוחד מול אויב מאתגר, חושב, מגיב ובעל טכנולוגיות מעבר לקיים היום בזירה",

במסגרת התרגיל הגדול, כוחות הישבה הינם שותפים מלאים, על מנת לשפר את שיתוף הפעולה בזמן מלחמה. "כוחות היבשה שותפים מלאים לתרגול. הגענו לרמות מהגבוהות ביותר בשיתוף פעולה ובכלל שהגענו בעשור האחרון" אמר הבכיר.

בין היתר התמקדו בתרגיל ביכולת לפגוע באויב "אנו מתקדמים בקטלניות היכולת לפגוע באויב באופן מהיר ואפקטיבי, שמפחית את היכולות שלו להילחם מולנו ולפגוע בנו בכלל המימדים" אמר הגורם הבכיר, "אווירי, קיברנטי, קינטי וקרקעי - כאן אנחנו בעצם מתקדמים ביכולות האלה". בתרגיל מדמים אויב מאתגר, חושב ומגיב, בעל יכולות מעבר לקיים היום בזירה.

מדובר בתרגיל ראשון בו משתתפים מטוסי F35 - אדיר, מטוס הקרב המתקדם בעולם, בתרגיל יחד עם כלי הטיס האחרים של חיל האוויר, כאשר הטיסות נמשכות ללאורך היום והלילה, ובכך מדמים גם טיסה במרחב של עמימות, "אנחנו טסים במרחב לא מוכר ומגיעים לזירה. אין לדעת מי האויב ומה קיים שם, אנחנו מתרגלים את ההתאמה של הלוחמים והארגון למה שגילינו באותו רגע, והיכולת לפעול למול מה שגילינו" אמר, "זו יכולת חשובה עם התקדמות האויב ויכולת שחשוב לנו להשתפר ולהתקדם איתה. יכולת חשובה בעשור האחרון".

חלק מכלי הטיס דימו את כוחות האויב, "אנחנו מסתכלים איזו מטרה תקפו ובודקים עם 'ביום האויב' האם הם באמת היו שם כדי לבדוק אפקטיביות". על חלק ממטרת התרגיל הוסיף הבכיר, "נדאג שהפצצה תפגע בבית של מחבלים ולא בנפגעים מסביב. אם יהיה בניין עם אזרחים נפנה את האזרחים ואז נתקוף את הבית. זה אתגר מודיעיני ובשיתוף פעולה של כוחות הקרקע".

חיל האוויר תרגיל צבאי אדיר F35 הגנה אווירית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד