י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בצל מאבקי הגיוס

הבשורה של בנט: כך יקבלו חרדים פטור מהצבא

יושב ראש הימין החדש מציע פתרון משלו לפולמוס שקורע את העם בישראל בסיב ישרות תלמידי הישיבות בצה"ל ומבטיח כי התוכנית שמציג תסיים את הוויכוח בנושא

הבשורה של בנט: כך יקבלו חרדים פטור מהצבא
נפתלי בנט צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר שסערת חוק הגיוס הובילה לבחירות מוקדמות, מוביל יו״ר הימין החדש בנט תוכנית שתביא לפיוס בין החרדים לצה״ל. הוא מביא פתרון שיביא לדבריו סוף לשיח המפלג סביב חוק הגיוס, כשלדברי בנט גם החוק המוצע כיום לא נותן פתרון לבעיה.

התוכנית ששמה ״משיסוי לשילוב״ מבוססת משתי נקודות שבאם יתקבלו יקלו במאוד על הציבור החרדי, שבו גיל הפטור ירד מגיל 24 כיום לגיל 21 על מנת שיוכלו לצאת ללמוד מקצוע בגיל הגיוני ולעבוד בעבודה איכותית לאורך חייהם. הצבא יעניק תגמול של 3000 ₪ לכל חיילי הסדיר הקרביים של צה״ל.

בנט כותב כי "המתווה הנוכחי של משרד הביטחון, הוא לדעתנו רע מאד לצעירים החרדים ולמדינת ישראל", כשלדבריו, "רבבות חרדים נותרים בישיבות בגילאי 21-24 רק כי אוסרים עליהם לצאת לעבוד ולרכוש מקצוע. חלקם יגדלו להיות תלמידי חכמים, וזה נפלא, כי אנו רואים את לימוד התורה ואת המשך שלשלת הדורות כערך מרכזי במדינת ישראל. אבל המון צעירים חרדים שנטייתם, ורצונם אינם ללמוד בישיבה או שאינם מתאימים לכך, גם נשארים בישיבה, רק מכיוון שאין להם ברירה אחרת וממתינים חלקם חסרי מעש, בישיבה עד לגיל הפטור".

בתוכנית שהציג היום בנט הוא כותב כי "בקצב הצמיחה הדמוגרפית של הציבור החרדי, זה פשוט יתמוטט על כולנו עד- 27% מהילדים בכיתה א' כיום (2019) הם חרדים. אם הם לא ילכו לעבוד זה כלכלת ישראל תתמוטט. אין מצב כזה בשום מקום בעולם. בארה"ב ובאירופה, צעירים חרדים יוצאים לעבוד בשיעור די דומה לשאר הציבור".

בנט ששאף בעבר להחזיק בתפקיד שר הביטחון, שואף כי כתוצאה מהתוכנית, מרבית החרדים בגיל 21 ילמדו מקצוע, ואז יצאו לעבוד בצורה שוויונית ואיכותית וישלמו מסים לקופת המדינה.

"חלק מהם, תלמידי החכמים, יבחרו להישאר בישיבות, וזה מצוין". "אנו נראה שחרדים לא מעטים יבחרו להתגייס לצה״ל בגיל שבאמת מועיל, ונשחרר כאן פקק לאומי", מציין.

בפוסט שפרסם היום יו״ר הימין החדש, הוא משער כי "הקיצוניים משני הצדדים בוודאי יתנגדו לתוכנית״, שלדבריו, ״יש חרדים קיצוניים שרוצים להותיר רבבות צעירים בישיבה—גם אם בפועל אינם לומדים תורה--ולגזור עליהם חיי עוני, העיקר שיישארו בישיבות ללא בחירה״, וכן גם "האנטי חרדים הקיצוניים, מעדיפים שיהיה את מי לתקוף יומם ולילה, ("החרדים אשמים בהכל!!"), למרות שהם יודעים שצה״ל בכלל לא ערוך לקלוט אלפי חרדים על צרכיהם".

"להערכתי", כותב בנט, "דווקא תכנית הימין החדש היא שתביא חרדים להתגייס לצה״ל ולהשתלב בשוק העבודה בצורה הטובה ביותר".

צה"ל שילוב חרדים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד