י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקהילות החרדיות סוערות

הגוי שח לפי תומו: "האיטליז מוכר טריפות"

אירופה נכשלת שוב באכילת טריפות; לאחר שדיווחנו כי באנטוורפן נחשף בעל איטליז כמי שמכר בשר שאינו כשר, היום נחשף איטליז נוסף שמכר לקהילות חרדיות רבות בבריטניה כמי שמכר לציבור ירא השם - בשר טרף לחלוטין   

הגוי שח לפי תומו: "האיטליז מוכר טריפות"
שיווק בשר. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שוב זה קורה והפעם בבריטניה; הקהילות היהודיות במנצ'סטר ובעיר ליברפול סוערות, אחד מבני המקום, מכר כבד טרף שנקנה בשוק המקומי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

המעשה המזעזע נחשף, לאחר שאחד מאנשי הקהילה החרדית קיבל משלוח של פירות וירקות מנהג גוי, באותו שוק נמכרים גם בשרים, הגוי שח לפי תומו כי הוא מביא גם בשרים למי שרוצה, וסיפר ליהודי החרדי אליו הוא הביא משלוח, שאם הוא רוצה, הוא גם יכול להביא לו בשרים מהשוק, "כמו שאני מביא למוכר של הבשר שיש לו חנות במנצ'סטר ובעיר ליברפול".

היהודי החרדי אמר בתגובה לאותו גוי, כי הוא חייב לגשת למערכת הכשרות המקומית "בית דין" של מנצ'סטר, ולספר להם על כך, הגוי הסכים ואכן סיפר לבית דין על התופעה וחברי בית הדין פתחו בבדיקה מהירה. וכפי שחששו כך אכן התברר - נתפסו כמויות מסחריות של כבד עוף טרף שנקנה בשוק המקומי.

הבוקר (שלישי) אותר בעל האיטליז יהודי-חילוני תושב מנצ'סטר כשהוא ללא רוח חיים.

הדברים מטרידים מאד, מאחר וזה קורה שוב ושוב, ורק לפני מספר ימים דווח ב'בחדרי חרדים' כי חברי הקהילה החרדית בעיר אנטוורפן שבבלגיה הוקיעו מתוכם אדם שמכר בשר ללא שום השגחה, ועוד הגדיל לתת תעודות הכשר לכל דכפין, רבני בלגיה יצאו במכתב חריף, ובו הם ביקשו מהציבור שלא לרכוש בשר במקום שאינו מוכר, או לא מפוקח - רק על ידם. אך מסתבר שבעיר מנצ'סטר וליברפול זה לא עזר, כשהמוכר הערים על המשגיחים והרבנים.

קהילות חרדיות קהילות יהודיות בשר לא כשר טריפות איטליז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד