ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

בקרוב: תאגידים וחברות יחוייבו לבקר ולדווח על רכבי החברה

אושרה הצעת החוק המבקשת לחייב תאגידים וחברות להקים מערכת דיווח ובקרה, על רכבי החברה. אור ירוק: "יישום החוק ירתיע נהגים מלבצע עבירות תנועה"

רכב חברה
רכב חברה

מליאת הכנסת אישרה לאחרונה בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת חוק של חברי הכנסת, זאב בילסקי וחמד עמאר, הקובעת כי תאגידים יחויבו להקים מערכות דיווח ומעקב לכלי הרכב שברשותם.
על פי הצעת החוק, שאושרה ברוב של שבעה חברי כנסת מול אחד, תאגידים המעסיקים קציני בטיחות יחויבו להפעיל מערכת לדיווח ומעקב על כלי הרכב שברשותם, מוקד טלפוני שיקלוט את הדיווח באופן ישיר, וכן להדביק מדבקה על כל כלי רכב חברה, שבה יצוינו פרטי ההתקשרות עם קצין הבטיחות של החברה. התאגידים והחברות יחויבו לקבוע אמצעי אכיפה, הכול במטרה לצמצם את מספר תאונות הדרכים. חברה אשר תעבור על החוק עשויה להיקנס בסכום של עד 14,400 שקלים.

בכל חברה או ארגון, קצין הבטיחות מוסמך לפקח על אופן נהיגתם של העובדים ובכלל זה לוודא כי הם ממלאים אחר הוראות דיני התעבורה, וכן לפקח על תקינות כלי הרכב שברשותם. כל תאגיד חייב להדביק מדבקות על כל כלי רכב (נוהל 6) שברשותו. המדבקה כוללת את פרטי התקשרות לצורך דיווח על אופן נהיגתם של עובדי התאגיד.

לפי החוק שהתקבל, תאגיד ינהל מערכת לדיווח ומעקב שתכלול שירות טלפוני, ותאפשר דיווח על עבירות תעבורה שמבצעים נהגים בכלי רכב שברשות אותו תאגיד ועל תקינות כלי הרכב. המערכת תפעל לכל אורך שעות היממה, למעט בימי מנוחה, והיא תכלול גם מענה אנושי, שיפעל בימי העבודה ובשעות העבודה הנהוגים בתאגיד, במשך 10 שעות לפחות ביום בין השעות 6:00 בבוקר ל-22:00 בלילה, כאשר ביתר השעות יופעל מענה אוטומטי. בתאגידים הנותנים שירות לציבור לאורך כל שעות היממה, יפעל מענה אנושי בכל אותן שעות. לאחר שהתקבלו הדיווחים יחויב קצין הבטיחות לברר אותן ולפעול, על פי נוהל פנימי מול העובד אשר נגדו הוגש הדיווח.

יושב ראש ועדת הכלכלה, חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן סיכם : "ההסדר שהתקבל בוועדה משקף איזון ראוי בין הצורך לשפר ככל האפשר את הנגישות לדיווח, באמצעות מערכת לדיווח ומעקב, לבין הצורך שלא להכביד יתר על המידה על גופים שאינם נותנים שירות לציבור לאורך כל שעות היממה". החוק איננו כולל גופים ביטחוניים וגופים כמו מגן דויד אדום ומערך הכבאות, בשל אופי פעילותם המיוחד.

עמותת אור ירוק: "עמותת אור ירוק תומכת ביישום החוק, אשר ירתיע נהגים מלבצע עבירות תנועה ולמעשה, יוציא אותם מאנונימיות כאשר יבצעו עבירות תנועה בכביש. חברות ותאגידים יוכלו לנהל מעקב אחר אופן נהיגתו של עובד, דבר אשר יחזק את המודעות להתנהגות ראויה בכביש ונהיגה זהירה".
אור ירוק רכב חברה תאגיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד