י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"יום שחור לטבריה"

קובי כשל בהעברת התקציב; מסתמן כי יודח מתפקידו בקרוב • צפו

הערב התקיימה ישיבת מועצה סוערת בעיריית טבריה בניסיון אחרון של קובי לשכנע את חברי המועצה להצביע בעד התקציב, לאחר שנכשל בשתי ההצבעות הקודמות. ישיבת המועצה ארכה שעות ארוכות כשבסופה התקציב נדחה • קובי: "יום שחור לטבריה" • צפו בשידור החוזר

קובי כשל בהעברת התקציב; מסתמן כי יודח מתפקידו בקרוב • צפו
קובי בישיבת המועצה צילום: צילום מסך

לאחר ישיבת מועצה סוערת שנמשכה על פני שעות רבות, הגיע רגע ההכרעה שבו נערכה ההצבעה על התקציב: תשעה חברי מועצה הצביעו נגד ורק שישה בעד.

מיד לאחר ההצבעה הכריז ראש העיר כי מדובר ב"יום שחור לעיר טבריה".

בקהילה החרדית בטבריה נשמעת הקלה רבה לאחר שהתקציב נדחה בפעם השלישית, אחד מהם אמר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא מייחלים שרון קובי ילך, אלא רון קובי הולך הביתה".

כתב הצפון של 'כאן 11' רובי המרשלג דיווח, כי "רון קובי יוזמן לשימוע לפני פיטורים בפני ועדה מיוחדת של משרד הפנים, זאת לאחר שלא הצליח להעביר את התקציב העירוני. בנוסף, חברי מועצת העיר יפוטרו ב-30 ליוני בשל הכישלון בהעברת התקציב, ומשרד הפנים ימנה תחתם ועדה למילוי תפקידם".

כזכור, היום (שלישי) בשעות אחר הצהריים התכנסו חברי מועצת עיריית טבריה יחד עם ראש העיר כדי לדון ולהביא להצבעה בפעם השלישית את תקציב העירייה.

בשתי ההצבעות הראשונות רוב חברי המועצה הצביעו נגד והיא לא עברה, גם כעת מסתמן כי התקציב לא יעבור ומשרד הפנים יצטרך להחליט עד סוף החודש כיצד לנהוג.

מועצת העיר טבריה מונה 15 חברים, כולל קובי שעומד בראש סיעה בת שישה חברים. שמונה מחברי המועצה מצביעים באופן קבוע נגד ההצעות שמעלה רון קובי, ובחלק מהמקרים מאשרים הצעות מנוגדות לשלו.

היום כאמור, מתקיימת ישיבה שלישית על תקציב העירייה, נציג משרד הפנים יסביר לחברי המועצה את ההשלכות של דחייה, במקרה שהתקציב לא יאושר גם הפעם. בין היתר, משרד הפנים יוכל לפזר את מועצת העיר ולקיים דיון נפרד על המשך כהונתו של קובי. לשר הפנים אף יש סמכות להשאיר אותו בתפקיד ולמנות תחתיו מועצה ממונה.

צפו בשידור החוזר מישיבת המועצה

 

בעיר טבריה טוענים כי ההכרזה של קובי בתחילת השבוע לנסות את כוחו בזירה הארצית, הגיעה בגלל חוסר היכולת שלו לגבש קואליציה ולשלוט בעירייה.

קובי טוען מנגד, כי הוא למד כיצד הדברים מתנהלים ובשל כך הוא רוצה לעבור לזירה הארצית ולשנות את משרד הפנים מבפנים. לדבריו "ההגמוניה של דרעי במשרד הפנים גורמת לבעיות בניהול הרשויות המקומיות" בנוסף טוען קובי כי "יש ניסיון ברור של הרבנים הקיצוניים וש"ס כשדרעי בראשם, להפוך את טבריה לעיר חרדית. בגלל הסיפור הזה החלטתי לרוץ לכנסת, להתמודד למשרד הפנים ולנקות את הרשויות המקומיות מהאינטרסים האלו".

דוד אוחנה חבר המועצה החרדי בטבריה טען אמש ל'בחדרי חדרים' כי "רון קובי עשה סיבוב על תושבי טבריה" כשהוא מכוון לריצתו של ראש העיר לזירה הארצית.

 

רון קובי עיריית טבריה תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד