י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דרמה בטולוז • מצור מתמשך סביב בית הרוצח

היחידה ללוחמה בטרור מקיפה את ביתו של הרוצח, מוחמד מראח בן ה-24, מאז שעות הבוקר המוקדמות • בהוראת סרקוזי מנסים ללכוד אותו בחיים • הרוצח נמלט בעבר מהכלא האפגני

המשטרה הצרפתית ליד ביתו של הרוצח
המשטרה הצרפתית ליד ביתו של הרוצח



יומיים חלפו מאז הפיגוע המתועב שהתרחש בשערי בית הספר 'אוצר התורה' שבעיר טולוז בדרום צרפת, ונראה כי אכן משטרת צרפת נחושה בכל מחיר ללכוד את הרוצח של יונתן סנדלר, ילדיו אריה וגבריאל והילדה מרים מונסונגו שהובאו היום (ד) למנוחות.

שוטרים צרפתים מהיחידה ללוחמה בטרור מכתרים מאז שעות הבוקר המוקדמות בית בטולוז, בו על פי החשד מתבצר החשוד ברצח, מוחמד מראח, אזרח צרפתי בן 24 ממוצא אלג'יראי, המשתייך לארגון איסלמי קיצוני, המקושר עם אל-קאעידה.

ההחלטה לצאת למבצע התקבלה כבר אתמול בערב, אחיו של החשוד ובת זוגתו של האח נעצרו והמשטרה אף נעזרת באם המשפחה כדי לנסות ולשכנע את החשוד לצאת מביתו. ביתו נמצא שלושה קילומטרים מבית הספר 'אוצר התורה' בו אירע הפיגוע.

לאחר כיתורו של הבית התפתחו חילופי אש עם החשוד, במהלכן נפצעו שלושה שוטרים, בהם ירה בהם מבעד לדלת. שוטר אחד נפצע בברך ושוטר נוסף נפצע בכתף. מצבו של השוטר השלישי אינו ידוע, וככל הנראה הוא נשרט קלות.

במהלך ההתבצרות התנהל משא ומתן עם החשוד, שהסכים בתחילה למסור אחד מכלי הנשק שברשותו - אקדח 'קולט' בתמורה למכשיר קשר. בהמשך הבטיח החשוד כי יסגיר את עצמו אחר הצהריים, אך סייג כי "אלך לכלא עם ראש מורם או אמות עם חיוך על הפנים".

טבח בטולוז - סיקור מקיף:
פיגוע בטולוז • יונתן סנדלר, שני בניו וילדה, נרצחו
"היה מלא 'דרייב' לקרב" • הרב יונתן סנדלר הי"ד
מזועזעים • התקשורת באירופה על הרצח
חקירת הרצח בטולוז • הרוצח הותיר עקבות בזירה
"ה' לוקח את הטובים" • ידידי הנרצחים נפרדים • צפו
מפיקים לקחים • אבטחה מתוגברת גם בניו-יורק
"תלמידי, ה' יקום דמך!" • הרב של הקדוש בשיחה דומעת
יממה לאחר הרצח: דברי התורה האחרונים - רואים אור
אני מרגיש כמו איוב" • הרצח בטולוז, היום שאחרי
כך קיבל זקן רבני מרוקו את בשורת האיוב • בלעדי

הרוצח נמלט ממעצר באפגניסטן

החשוד, הודה כבר בתחילת המשא ומתן שהתנהל עמו כי הוא ביצע את הטבח האכזרי בבית הספר, לדבריו, הטבח בוצע כנקמה על 'הרג ילדים פלסטיניים בעזה'.

במהלך שעות היום נותק וחודש עמו הקשר לסירוגין, דיווחים במספר רשתות טלויזיה בצרפת אף טענו בשלב מסוים כי הוא נלכד, אך שר הפנים הצרפתי הכחיש את הדיווחים הללו.

בהוראת הנשיא, ניקולא סרקוזי, כוחות הביטחון הצרפתים מעוניינים ללכוד את מראח כשהוא בחיים, הן בשל הרצון להעמידו למשפט פומבי והן בשל המידע שיתכן ויוכלו להוציא ממנו על שותפים וסייענים שעבדו עמו.

סרקוזי, כינס הבוקר מסיבת עיתונאים במהלכה הצהיר כי הוא יוצא בדרכו לטולוז על מנת להיפגש עם השוטרים שנפצעו ועם מנהיגי הקהילות היהודיות והמוסלמיות בעיר "להראות שאיש לא יפריד ויפגע באחדותנו". בדבריו שיבח הנשיא את כוחות הביטחון על הזריזות בה פעלו באיתור המפגע.

בהמשך, כאשר ביקר בטולוז, חשף הנשיא כי מידע שהגיע לכוחות הביטחון גילה כי מראח מתכנן לבצע פיגוע נוסף כבר היום במהלך שעות הבוקר, בהתאם לכך, לא נותרה אופציה אחרת מלבד כיתור הבית בו שהה.

בשעות הצהריים גם פונו שאר תושבי השכונה בחשש כי מראח ינסה לבצע פיגוע אחרון של ראווה באמצעות חומרי נפץ או כלי נשק הנמצאים ברשותו.

במקביל, התגלו מספר פרטים אודות עברו של מראח, כאשר לאור הממצאים מתעוררת השאלה הקשה למה המתינו כוחות הביטחון עד עתה.

לפי המידע, מראח התנדב בעבר לסייע ללוחמי הטאליבן בפקיסטן ובאפגניסטן, באותה תקופה נעצר בקנדהר לאחר שניסה להטמין פצצה לצבאות הזרים ששהו במדינה. אך בסיוע הטאליבן נמלט מכלאו ונסע לצרפת.
טולוז סנדלר צרפת משטרה חשוד ברצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד