י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לא מוות טבעי"

קבורה חשאית לנשיא שהתמוטט ומת בביה"מ

במצרים נערכה היום הלוויתו של הנשיא לשעבר ואיש האחים המוסלמים מוחמד מורסי, שהתמוטט ומת אתמול במהלך דיון בעניינו בבית משפט בקהיר • בטקס שערך לזכרו נשיא טורקיה, הוא האשים את מצרים כי מותו של מורסי לא היה טבעי

קבורה חשאית לנשיא שהתמוטט ומת בביה"מ
ארדואן בטקס לזכרו של מורסי באיסטנבול צילום: רויטרס

נשיא טורקיה, רג'פ טריפ ארדואן, השתתף היום בתפילה באיסטנבול לזכרו של נשיא נשיא מצרים, מוחמד מורסי, שהתמוטט אמש ומת במהלך דיון שהערך בעניינו בבית משפט בקהיר הבירה.

באיסטנבול, שם הצטרפו אלפים בתפילות, קרא ארדואן למורסי "קדוש", והאשים את מצרים במותו, הנשיא הוסיף כי הוא אינו מאמין שמוחמד מורסי מת מוות טבעי.

"אני לא מאמין שזה היה מוות טבעי", אמר ארדואן שהיה אחד מתומכיו המרכזיים של מורסי ושל תנועת 'האחים המוסלמים' שמורסי השתייך אליה.

הנשיא הטורקי גינה את השלטונות המצריים על שקברו את מורסי בדיסקרטיות, כאשר רק מספר קטן של בני משפחה ואנשי סודו הורשו להשתתף בהלוויה.

"הם כל כך פחדנים שהם לא יכלו אפילו להעביר את גופתו למשפחתו", אמר ארדואן.

מורסי, היה חבר בכיר בארגון "האחים המוסלמים", וזכה בבחירות לנשיאות הראשונה של מצרים ב -2012, שנה לאחר ההתקוממות שהפילה את מנהיג מצרים במשך שנים ארוכות חוסני מובארק.

תקופת כהונתו היתה קצרת מועד, כאשר הוא הודח ונכלא בהפיכה צבאית של יולי 2013 בהנהגת שר ההגנה המצרי והנשיא הנוכחי, עבד אל-פתאח אל-סיסי.

ממשלת טורקיה תמכה בממשלתו של מורסי ורבים מחברי האחים המוסלמים ברחו לטורקיה, שכן פעילותה נאסרה במצרים ב -2013.

"יש מתנגדים ערבים ועיתונאים המתגוררים בטורקיה מאז תחילת האביב הערבי ואנשים נמצאים כאן כדי לתת תמיכה למורסי", אמר סינם קוזגולו, מנכ"ל אל-ג'זירה, שדיווח ממסגד באיסטנבול.

בעוד אלפים שהצטרפו לתפילה באיסטנבול, בבירה באנקרה, התפללו כ -500 איש ברחוב מרכזי, ועצרו את התנועה מחוץ לשגרירות מצרים.

המפגינים באנקרה קראו: "סיסי רוצח, מורסי קדוש מעונה", והניפו כרזות נגד נשיא מצרים.

"נחזיר את ארצנו מההפיכה הצבאית, ובאותו יום נלך לקברו של מוחמד מורסי ונתפלל כדי להודות לו על שהייתו בכלא במשך שש שנים כדי לשחרר את מדינת הרודנים שלנו", כך צוטט אחד ממנהיגי ההפגנות בטורקיה, ודווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

ממשלת מצרים דחתה את האשמות כי מורסי טופל בצורה לקויה.

הוא נקבר היום במזרח קהיר ביום שלישי יחד עם בכירים אחרים של ארגון האחים המוסלמים. בני המשפחה הורשו להשתתף בהלוויה, הרשויות סירבו להעניק אישור לקבורה במחוז בה התגורר מורסי, מחשש להפגנות ענקיות.

מוחמד מורסי אסיסי מצרים רג'פ טייפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד