י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההורים התלבטו ושר התורה הכריע

תקיפת הילדה: הגר"ח הורה להתלונן במשטרה

זה שלושה ימים שהמדינה סוערת סביב תקיפתה האכזרית של ילדה חרדית בת 7, על ידי שרת בית הספר בו היא מתחנכת, הערב נחשף כי מה שגרם לעיכוב הגשת התלונה, היתה בין הייתר התלבטות ההורים כיצד לנהוג, עד שהלבטים הגיעו לשולחנו של הגר"ח קנייבסקי שהורה להתלונן  

תקיפת הילדה: הגר"ח הורה להתלונן במשטרה
הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

סערת תקיפת הילדה החרדית בת ה-7 ממשיכה להסעיר את התקשורת ואת המערכת המשפטית כאחד. בשעות האחרונות הוחלט לפתוח מחדש את החקירה מחדש ולהעבירה ליחידה המרכזית במחוז ש"י, וזאת לאחר התייעצות בכירי מערכת אכיפת החוק.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', התלונה במשטרה על התקיפה האכזרית - הגיעה למשטרה רק לאחר כשבוע לאחר שזה קרה. הערב (שלישי) חשף יאיר שרקי ב'חדשות 12', שהנושא הגיע לשולחנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

על פי הדיווח, ההורים התלבטו בעניין האם להגיש תלונה במשטרה, ובשל כך פנו לרבנים בעיר בה הם מתגוררים. הרבנים שבעצמם התחבטו בשאלה, החליטו לפנות לגר"ח קנייבסקי על מנת שהוא יכריע בנושא הרגיש.

"הוא שולח אותם באופן מיידי למשטרה" דיווח שרקי, כך שהתלונה הוגשה לגורמי רשויות החוק מיד לאחר מכן. כבר בעבר פסק הרב קנייבסקי כי במקרים דומים יש תמיד לפנות למשטרה ולהגיש תלונה. בכתבה הסביר שרקי את הרגישות שיש בעניין זה, כאשר חלק מבני המשפחה כלל לא ידעו כי מדובר בבת משפחתם, כך שההורים העדיפו להשאיר את העניין בפרופיל נמוך.

מוקדם יותר דיווחה איילה חסון ב'חדשות 13', כי בעקבות ההתנהלות של ארגון 'חוננו' שתחילה ייצגו את הורי הילדה מול המשטרה וכן תקשורתית, החליטו לנתק איתם קשר. לדבריה, הסיבה לכך הוא הניסיון שלהם להפוך את המקרה לאירוע לאומני, למרות שהדבר טרם ברור.

כאמור, לאור קשיים שהתגלו בכתב האישום שהוגש נגד הפלסטיני החשוד שתקף באכזריות ילדה חרדית, הוחלט במשטרה ובפרקליטות הצבאית לבצע השלמות חקירה, המעידות על ליקויים לכאורה שקיימים בתיק החקירה.

על מנת למצות את בירור החשד בעניין מעורבים נוספים בעבירה החמורה, ובנוסף, לאור מידע חדש שהתקבל לאחר פרסום המקרה, הוחלט להטיל על היחידה המרכזית במחוז ש"י לערוך השלמות חקירה נוספות.

ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות משותפת שנערכה הערב ביחס לתיק על ידי ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב גדי סיסו, והפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק. נוכח רגישות העניין שותפו בהתייעצות גם פרקליט המדינה שי ניצן וגורמים בכירים נוספים מפרקליטות המדינה.

הרב חיים קנייבסקי תקיפת ילדה מעשים חמורים וביערת הרע מקרבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד