י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאנשי הציון

הלם במירון: רבי שלמה הלך לפתע לעולמו

מאנשי הציון: הרב שלמה שושן ז"ל מהדמויות המוכרות במירון - הלך לעולמו בפתע פתאום • 'בחדרי חרדים' על הדמות המיוחדת שאיש לא פספס בציון של רבי שמעון בר יוחאי

הלם במירון: רבי שלמה הלך לפתע לעולמו
הרב שלמה שושן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים רוטשילד בחיפה הלך לעולמו הרב שלמה שושן ז"ל, מהדמויות המוכרות בציון הרשב"י במירון; הוא אושפז בבית החולים לאחר דלקת פרקים, נסע לקבל טיפול רפואי - אך לפתע פתאום נפטר.

הרב בן שושן התגורר ביישוב בר יוחאי והיה מיושבי ציון הרשב"י במירון; הוא היה עורך חלאק'ס לילדים שהיו מגיעים לציון ומדליק את הנרות. כל מי שהגיע למירון נתקל בדמותו בעת שהיה מתחיל להתפלל כבר במניין הנץ.  

הרבה יהודים בבואם לציון רבי שמעון היו באים לראות את פניו ולדבר עמו כדי לקבל שמחה לצד ברכות שהיה מרעיף לרוב. כל בוקר היה מתפלל בנעימות מיוחדות, וכבר קודם הנץ היה שר את כל המזמורים קודם התפילה ברגש מיוחד. 

על זמר 'בר יוחאי' היה לו ניגון משלו ובמשך שעה ארוכה היה שר את הזמר, כשאנשים רבים היו באים לחזות בשירתו.  

הרב דוד חזן, איש מירון, מספר על דמותו ל'בחדרי חרדים', "הוא היה נערץ על אנשי מירון והבאים בצורה מיוחדת", הוא אומר. "אני זוכר שהגיעו משפחה מהמרכז למירון והביאו עמם ציור שלו והראו לו שפניו מזכירות את ציורו של רבי שמעון בר יוחאי". 

בנוסף, היה מגיע כמידי שנה בראש השנה לאומן שבאוקראינה לשהות סמוך לציון רבי נחמן מברסלב - שם היה גבאי במנין הספרדי המרכזי בהיכל הציון מטעם 'איחוד ברסלב באומן'. 

מסע ההלוויה יתקיים היום בשעה 15:00 בצהריים בבית העלמין במירון - שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה רבי שמעון בר יוחאי ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד