י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גאון ההסברה

בעל הקורא ומגיד השיעורים מבני ברק הלך לעולמו

גאון ההסברה: הגאון רבי פנחס בירנצוייג זצ"ל מישיבת תל אביב ומגיד שיעור מפורסם בעיר בני ברק - הלך לעולמו • בן 88 בפטירתו

בעל הקורא ומגיד השיעורים מבני ברק הלך לעולמו
הגאון רבי פנחס בירנצוויג זצ"ל בפורים האחרון צילום: בחדרי חרדים

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הגאון רבי פנחס צבי בירנצוויג זצ"ל, מנהל "ישיבת תל אביב" ומגיד שיעורים מפורסם בבתי הכנסת בעיר בני ברק, שנפטר לאחר פעולות החייאה הבוקר (רביעי) בביתו ברחוב בן זכאי בבני ברק והוא בן 88 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בתל אביב לאביו רבי אברהם יונה בירנצוויג ז"ל, ולאמו מרת תמרה ע"ה. בבחרותו למד בישיבת פוניבז' בבני ברק. 

ברבות השנים שימש כמלמד ומנהל בבית הספר ב"ישיבת תל אביב". בהיותו בישיבת תל אביב היה מגיע רבות לבית מורו ורבו מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל, להתייעץ עמו על כל צעד ושעל. 

נודע כבעל קורא מיוחד בטעמים מיוחדים רבים היו נוהרים לשמוע את קריאת התורה שלו בבית הכנסת של הרב מנדל בבני ברק. היה לו קול מיוחד שהיה קורא בתורה ומעביר את סדר קריאתה כמו סיפור, כך גם היה גם בקריאת מגילת אסתר ומגילת איכה שהיו נקראות בניגון מיוחד. 

הקדיש את כל חייו ללימוד תורה במסירת שיעורים בבתי הכנסת בבני ברק והיה פה מפיק מרגליות בהיותו מומחה לרתק את בעלי הבתים ולהאהיב עליהם את לימוד הגמרא, במודעות שהיו מפרסמים על שיעוריו כונה בתואר "גאון ההסברה". 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, את בניו: הגאון רבי יעקב מחבר את הספרים "שערי יעקב", ורבי ישעיה, חתניו הגאון רבי חיים אריה שיר משגיח בישיבת מיר ברכפלד, הרב ויסנשטרן, הרב אהרן לוי בנו של הגר"א לוי ראש ישיבת הנגב. 

אחיו הם: הגאון רבי ירחמיאל בירנצוויג רב ביהמ"ד הרב מנדל וראש כולל 'אהל חיים משה', רבי משה חיים בירנצוויג, רבי שלמה בירנצוויג. ואחיותיו לבית ידלר ורוזן. 

מסע ההלוויה בשעה 17:00 מביתו ברחוב רבי יוחנן בן זכאי 18 דרך בית המדרש הרב מנדל ברחוב ראב"ד 22 לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הלוויה בעל קורא מגיד שיעור ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד