ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בשל החשש החילוני?

פרסום ראשון: זהו ההסכם בין השרים החדשים לנתניהו

לאחר שמונו לכהן בתפקידי שרים, וככל הנראה בשל החשש של גורמים חילוניים מ'הדתה', נחתם הסכם בין ראשי איחוד מפלגות הימין לראש הממשלה כי נושאים שבסטטוס קוו ייעשו בהסכמה ובתיאום

פרסום ראשון: זהו ההסכם בין השרים החדשים לנתניהו
פרץ וסמוטריץ' לאחר ההסכם צילום: חשבון הטוויטר של פרץ

פרסום ראשון: לאחר שמונו באופן מעשי לשרים בממשלת המעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובעוד הם טרם מונו באופן מעשי על ידי השבעה בממשלה, שרי איחוד הימין התחייבו שלא לשנות את הסטטוס קוו במשרדיהם ללא תיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בהסכם שנחתם על ידי השניים ונחשף כאן לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳, התחייבו השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ כי הסטטוס קוו יישמר ולא ישתנה במשרדים שתחתיהם, משרד החינוך ומשרד התחבורה.

וכך נכתב בהסכם: ״במסגרת תפקידנו כשר החינוך וכשר התחבורה, נפיל להבטיח את שמירת הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל, ככל שהדברים נוגעים לנושאים שבתחום סמכותינו״.

עוד נכתב כי ״ברור לנו שבתקופה זו, שלפני הבחירות לכנסת, גורמים שונים עלולים לנסות ולייצר מחלוקת ולאתגר אותנו בכל הנוגע לסטטוס קוו הקיים. על כן, אני מסכימים שבכל פעולה וכל תגובה לכל מקרה או אירוע כאמור, יעשו על דעתך ובתיאום מלא של כל אחד מאיתנו איתך מראש״.

בתוך כך, למרות שנתניהו הצהיר ופרסם על כוונתו למנות חברי איחוד הימין לשרים בממשלה כבר לפני יומיים, המינויים טרם הגיעו להצבעה בפני שרי הממשלה. ‬

‫לשם השוואה, המינוי של אמיר אוחנה עלה להצבעה כחצי שעה בלבד לאחר ההודעה של נתניהו על הכוונה למנות אותו לתפקיד שר.

בנימין נתניהו סטטוס קוו בצלאל סמוטריץ' רפי פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד