י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בשיחות סגורות; מבקר - בפומבי; מכחיש

סדקים ב'כחול לבן'? "קמפיין השנאה הזיק לנו"

מס' 3 מבקר את מס' 2: ציטוטים שמתפרסמים הערב מעידים על הלך הרוח במפלגה בשיא מערכת הבחירות - אחד השותפים הבכירים בוגי יעלון מבקר את התנהלותו של לפיד שלדידו מבריחה מצביעים ושותפים פוטנציאליים | בפומבי הוא מכחיש ומבקש, "לא להמציא סכסוכים דמיוניים"

סדקים ב'כחול לבן'? "קמפיין השנאה הזיק לנו"
יאיר לפיד ובוגי יעלון בישיבת סיעה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לא הכל זוהר ב'כחול לבן'; ח"כ בוגי יעלון מס' 3 ברשימה ומכוורת ההנהגה, נשמע אומר בשיחות סגורות עם גורמים שונים בשבועות האחרונים כי "לפיד הלך על קמפיין נגטיבי, קמפיין של שנאה שעשה לנו נזק. הוא פגע בציבורים שבקלות יכולים היו למצוא בית בכחול לבן, או להפוך לשותפים שלנו בעתיד", כשהוא מתכוון ככל הנראה לציבור החרדי, אותו הוא מרבה לתקוף השכם והערב בציוצים בטוויטר ובפוסטים בפייסבוק, לצד ראיונות ברדיו ובטלוויזיה.

על פי דיווחו של הכתב עופר חדד ב'ערוץ 12', יעלון מותח ביקורת גם על נושא הסכם הרוטציה על ראשות הממשלה בין לפיד לגנץ, שלדבריו השפיעה על מצביעים לרעה. וכי זה מגובה בסקרים, גם בימים אלה.

"יש לא מעט אנשים מהמרכז והימין שהיו רוצים ויכולים להצביע כחול לבן אבל חוששים מהעמדות שלו", נשמע יעלון אומר ומוסיף, "הוא מצטייר יותר אנטי. חשבנו שהוא יהיה גורם מחבר יותר אבל יש מי שמושכים אותו שמאלה. לפיד הפך לנטל", מסכם השותף לצמרת ההנהגה.

ב'יש עתיד' מגיבים לדברים ומשיבים אש לדברי יעלון כאשר גורם במפלגה אומר: "יעלון דשדש על סף אחוז החסימה, בא לכנסת על הגב שלנו. לא אהבנו את ההסכם שלו על גנץ אבל מהרגע שהסכמנו שהולכים יחד נהגנו בקולגיאליות".

בציוץ שפרסם שר הביטחון לשעבר יעלון בחשבון הטוויטר שלו, מיד לאחר שידור הכתבה, הוא הזים את השמועות והכחיש מכל וכל את הדברים, "כחול לבן תתמודד בבחירות הקרובות בראשות בני גנץ, ומאחוריו הנהגה חזקה ומאוחדת, במטרה להרכיב את הממשלה הבאה לטובת אזרחי מדינת ישראל. יאיר לפיד הוא חבר ושותף לדרך".

"ממליץ ליריבינו הפוליטיים להתמקד בדעת הקהל ולא להמציא סכסוכים דמיוניים", כך יעלון.

כך או כך, יעלון נראה בשבועות האחרונים לפחות מאז הבחירות הקודמות מגן על החרדים ומשמיע הסתייגות מההתנפלות כלפיהם. רק אתמול ביקר השר לשעבר במשרדי רשת 'קו עיתונות', שם הביע את קרבתו לציבור החרדי וציין, "בתקופת כהונתי כשר הביטחון הוכחתי שהדרך הנכונה להשתלבות בני העדה החרדית בצה"ל ובחברה היא על ידי עידוד ומתן אפשרות לשרת ולא על ידי כפייה ושיח של שנאה. בג"צ התערב שנה לאחר שסיימתי את כהונתי, משום שמשרד הביטחון לא ביצע את מלאכתו ולא עמד ביעד הגיוס", מילים שדי לחכימא ברמיזא כוונו לעבר שותפו בהנהגת 'כחול לבן' יאיר לפיד.

בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו, הוסיף יעלון; "הכרותי עם ההנהגה החרדית נמשכת מזה תקופה ארוכה, לאורך כל תפקידי הממלכתיים ועד היום. החברה החרדית חשובה לנו, היא חלק בלתי נפרד מאיתנו וכך גם תמשיך להיות. מנהיגים צריכים לפעול להשתלבות של כלל המגזרים בחברה הישראלית".

 

משה בוגי יעלון יאיר לפיד מפלגת כחול לבן סדקים בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד