י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אנשי הקהילה מדברים

כתב 'בחדרי' מדווח מחנות הטריפות • צפו

ימים סוערים במיוחד עוברים על אנשי הקהילות החרדיות והיהודיות במנצ'סטר ובליברפול שבבריטניה | כתב 'בחדרי' נסע אל הסניף הסגור במנצ'טסר וגם שוחח עם תושבי המקום; "הוא ערבב כבד עוף טרף עם כבד משחיטה כשרה, אנחנו ממש מזועזעים"

כתב 'בחדרי' מדווח מחנות הטריפות • צפו
האיטליז במנצ'טסר שבבעלות מוכר הטריפות צילום: יענקי פרבר, בחדרי חרדים

חברי הקהילה היהודית של ליברפול בבריטניה, עדיין לא התאוששו מהגילוי על כך שאחד מחברי הקהילה האכיל אותם במשך עשרות שנים נבלות וטריפות, "הוא במשך שנים הערים עלינו, הוא ערבב כבד עוף טרף שהוא קנה בשוק המקומי עם כבד משחיטה כשרה, ומכר את הכבד הטרף ככשר, אנחנו ממש מזועזעים", כך סיפר אחד מתושבי ליברפול לכתב 'בחדרי חרדים'.

אחד מחשובי הקהילה החרדית במנצ'סטר סיפר ל'בחדרי חרדים' על התחושות ביום שאחרי הגילוי, "אנחנו קונים רק מהחנות שתחת השגחת הכשרות של 'מחזיקי הדת', כי זה הכי מהודר, אנחנו לא רוצים לקנות בשר שמסתובב בכמה מקומות עד שמגיע לחנות, כי אז קל לערבב את הכשר עם הטרף".

אתמול יצאו מתנדבים חרדים ממנצ'סטר לעיר ליברפול, שם הם הכשירו את המטבח של בית הספר היהודי 'קינג דיוויד', ועזרו לאנשים פרטיים נוספים שרצו להכשיר את המטבח שלהם. "מצאו במשרד שלו חשבוניות מלפני שנים, הוא הונה אותנו שנים ארוכות". סיפר תושב ליברפול ל'בחדרי'.

כמו כן, כתב 'בחדרי חרדים' המבקר בימים אלה בבריטניה, נסע אל האיטליז הסגור במנצ'סטר, מאחר ובעל האיטליז בליברפול החזיק גם את האיטליז במנצ'סטר וגילה כי ועד הכשרות של 'בית דין' הסיר את הכשרות מאותה חנות בשר וסמל הכשרות שבולט בגדול בצד השלט נמחק בצבע שחור.

מטעם 'בית דין' של מנצ'סטר נמסר בהודעה מיוחדת לציבור, כי כל הבשר שנמכר בעיר ליברפול מוגדר כלא כשר, אך הבשר שנקנה בעיר מנצ'סטר, מוגדר ככשר, מאחר והיה פיקוח הדוק על החנות. למרות זאת הוסרה ההשגחה גם מהסניף במנצ'סטר בעקבות ההונאה. יצוין כי הסניף בליברפול היה תחת השגחה אחרת - מקומית.

כזכור כפי שדווח אמש (שלישי) ב'בחדרי חרדים', הקהילות היהודיות במנצ'סטר ובעיר ליברפול סוערות, לאחר שאחד מבני המקום, מכר כבד טרף שנקנה בשוק המקומי, כאשר המעשה המזעזע נחשף, לאחר שאחד מאנשי הקהילה החרדית קיבל משלוח של פירות וירקות מנהג גוי, באותו שוק נמכרים גם בשרים, הגוי שח לפי תומו כי הוא מביא גם בשרים למי שרוצה, וסיפר ליהודי החרדי אליו הוא הביא משלוח, שאם הוא רוצה, הוא גם יכול להביא לו בשרים מהשוק, "כמו שאני מביא למוכר של הבשר שיש לו חנות בעיר ליברפול".

היהודי החרדי אמר לגוי שהוא חייב לגשת למערכת הכשרות המקומית "בית דין" של מנצ'סטר, ולספר להם על כך, הגוי אכן סיפר לבית דין על המקרה, וחברי בית הדין פתחו בבדיקה מהירה, ואכן נתפסו כמויות מסחריות של כבד עוף טרף שנקנה בשוק המקומי.

הדברים מטרידים מאד, מאחר ורק לפני מספר ימים חברי הקהילה החרדית בעיר אנטוורפן שבבלגיה הוקיעו מתוכם אדם שמוכר בשר ללא שום השגחה, ועוד הגדיל לתת תעודות הכשר לכל דכפין, רבני בלגיה יצאו במכתב חריף, ובו הם ביקשו מהציבור שלא לקנות בשר במקום לא מוכר, או לא מפוקח רק על ידם. אך מסתבר שבעיר מנצ'סטר וליברפול זה לא עזר, כשהמוכר הערים על המשגיחים והרבנים ועירב בשר כשר בשאינו.

בתוך כך, אתמול אותר הבעלים כשהוא ללא רוח חיים.

טריפות מנצ'סטר הונאה בכשרות בשר לא כשר איטליז בשר טרף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד