ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מה שמותר לספר

החוקר לראש ישיבה: "תפסנו את הכסף" • צפו

מה שמותר לספר: לקראת הכנסת ספרי התורה שנגנבו מבית הכנסת בבני ברק, עלו קציני המשטרה לביתו של הגרי"ג אדלשטיין, ומי שעמד בראש צוות החקירה סיפר על פרטיה, כיצד מצאו את הגנבים והיכן 

החוקר לראש ישיבה: "תפסנו את הכסף" • צפו
רפ"ק אסף צוויג וסנ"צ יאיר וייצנברג מספרים לרב אדלשטיין צילום: שוקי לרר

גם זה קרה מאחורי הקלעים אתמול בבני ברק: בטרם יצאה תהלוכת ספרי התורה שנגנבו, עלו קציני המשטרה לבית ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, כדי להתברך. אליהו ארנד, מקורבו של ראש הישיבה ועוזרו של סגן ראש העיר מנחם שפירא, כיבד את ראש צוות החקירה רפ"ק אסף צוויג, לספר על האיתור, כמובן רק "מה שמותר לספר".

ראש הצח"מ (צוות חקירה מיוחד) רפ"ק אסף צוויג, סיפר לרב אדלשטיין, "אנחנו גילינו מי האנשים, עקבנו אחריהם, בסוף ביום שבת עצרנו אותם כשהם פורצים למקום אחר, מסעדה" סיפר צוויג. "פרצו כספות וגנבו כסף, תפסנו את הכסף והם הסכימו לשתף פעולה", כאשר סביב השולחן יושבים ראשי ישיבת 'אורחות תורה' רבי צבי יהודה אדלשטיין ורבי איתמר גרבוז, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין וסגן רה"ע מנחם שפירא.

בתיעוד הוידאו שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראה מפקד תחנת בני ברק סנ"צ יאיר וייצנברג שנכח גם כן במקום, מוסיף "ואז מצאנו את הכתרים". צוויג המשיך לתאר כי הכתרים של ספרי התורה הגנובים אותרו בבתיהם של העצורים, כך גם ה'אצבע' של ספרי התורה והמחשב שנגנב מבית הכנסת.

"חקרו אותם, הצליחו להגיע לשיתוף פעולה" המשיך ראש הצח"מ לתאר בפני הגרי"ג אדלשטיין שהאזין בקשב רב ובסקרנות לדבריו של רפ"ק צוויג, "אחד מהם הסכים לקחת אותנו לכפר שלו בשטחים, לשם נכנסנו כוחות גדולים של משטרה, צבא, מג"ב והמפקדים - שם מצאנו את הספרים מוחבאים".

יושבי החדר התעניינו, האם ספרי התורה אכן אותרו בדיר של עיזים כפי שפורסם בכלי התקשורת, וצוויג אישר כי "בצמוד יש שם ערימות קש, חציר. הם עטפו את זה בניילונים ויוטה, שלא יירטב ושיישמר".

הגרי''ג אדלשטיין ספרי תורה משטרת בני ברק סנ"צ יאיר וייצנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד