י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

טיפים לטיול כשר באירופה

מתכננים לבקר באחת מערי אירופה? בעוד שבמדינת ישראל יש שפע של אפשרויות מזון כשר בדרגות שונות של הקפדה, מעבר לים הדבר הופך לאתגר לא קטן • עם זאת, ככל שחולפות השנים, נעשה קל מתמיד לשמור על כשרות מהודרת גם בחו"ל – ובאירופה בפרט • מתכננים לבקר באחת מערי אירופה? הנה מספר טיפים שיסייעו לכם ליהנות מטיול כשר

טיפים לטיול כשר באירופה
טיפים לטיול כשר באירופה צילום: pexels

מתכננים לבקר באחת מערי אירופה? בעוד שבמדינת ישראל יש שפע של אפשרויות מזון כשר בדרגות שונות של הקפדה, מעבר לים הדבר הופך לאתגר לא קטן. עם זאת, ככל שחולפות השנים, נעשה קל מתמיד לשמור על כשרות מהודרת גם בחו"ל – ובאירופה בפרט. מתכננים לבקר באחת מערי אירופה? הנה מספר טיפים שיסייעו לכם ליהנות מטיול כשר.

  1. נוסעים במסגרת טיול מאורגן? התכוננו מראש

במידה ואתם נוסעים במסגרת טיול מאורגן לאירופה, נסו להבין מראש מה המסלול כולל? והאם ניתן לעשות התאמות? בדקו את מסלול הטיול, את הערים בהן אתם צפויים לטייל ואת המלונות בהם אתם עתידים ללון ובדקו מול המדריך, אילו התאמות ניתן לעשות?. כך למשל: תוכלו לבדוק אפשרות של ארוחת בוקר כשרה שתישלח אל המלון, מסעדות כשרות בקרבת המלון ומסעדות כשרות הממוקמות בערים ובאזורים בהם אתם מתעתדים לטייל. אם אתם קבוצה גדולה יחסית, תוכלו לצאת לטיול מאורגן כקבוצה סגורה כאשר המסלול יותאם אליכם. כך תוכלו ליהנות מכל העולמות - טיול מאורגן ומזון כשר.

  1. אוכל כשר בשדה התעופה – הייתכן?

רוב הטיסות לאירופה אורכות מספר שעות בלבד, דבר שמקל מאוד על ההתארגנות הקולינרית, לפחות בהלוך. תוכלו לרכוש מזון בנתב"ג או להכין מספר כריכים בבית, כמו גם ירקות חתוכים או חטיפים סגורים. בטיסה חזור, לעומת זאת, הדבר עשוי להיות מאתגר יותר. אפשרות אחת היא לקנות מנות מוכנות במסעדה כשרה בסמוך למועד יציאתכם לשדה התעופה או אם התמזל מזלכם, לרכוש כריך או סלט כשרים בשדה התעופה. כיום מוצעים במגוון רחב של שדות תעופה, מחלקות כשרות המציעות היצע רחב של כריכים כשרים למהדרין. כך למשל בשדות התעופה של לונדון – הית'רו ולוטון, תוכלו למצוא כריכים בכשרות מהודרת של המותג Hermolis, בצרפת מוצעים מוצרים כשרים בטרמינל 2A ובטרקלין בשדה התעופה של ג'נבה, שוויץ; תוכלו למצוא פינה כשרה ובה נמכרים מאפים שונים.

בנוסף, חברות תעופה רבות מציעות מזון כשר בהזמנה מראש. כדי להבין האם תוכלו לסמוך על כך, בדקו האם מחיר הארוחה כלול במחיר? (שכן כיום טיסות רבות פועלות בסגנון "LOW COST" ומתמחרות מזון ושתייה בנפרד) לאחר מכן, בחנו האם ניתן להזמין מנה כשרה?

  1. הורידו רשימת כשרות

רוב הקהילות היהודיות ברחבי אירופה מפרסמות באתר האינטרנט שלהן רשימת כשרות מפורטת, הכוללת את כל המזונות והמשקאות אותם ניתן לצרוך ללא חותמת כשרות ואותם תוכלו למצוא גם בסופרמרקט הכללי. למעשה, מדובר במוצרי מזון שרבני הקהילה יודעים בבירור שהם כשרים באותה המדינה, או לחילופין מוצרים שלא נזקקים להשגחה, למשל: פירות וירקות. מומלץ להדפיס את הרשימה או לשמור אותה בטלפון הנייד שלכם, כך שתוכלו לגשת אליה מכל מקום בו תהיו, ללא תלות בחיבור לאינטרנט.

  1. הבאת מזון כשר מהארץ

אפשרות נוספת לשמירת כשרות בחו"ל היא לארוז מזונות כשרים מהארץ. לא מעט ישראלים שומרי כשרות עושים זאת, כשהם אורזים מוצרי מזון יבשים שלא זקוקים לבישול. היתרון בבחירה זו הוא ברור – הצורך באיתור מוצרי מזון כשרים בחו"ל מתבטל ואתם יודעים בוודאות שהמוצרים שהבאתם כשרים לפי רמת הקפדתכם. עם זאת, סחיבת המוצרים איתכם ממדינה למדינה, דאגה לכך שהמזון יישמר ושחלילה לא יאבד עד הגיעכם ליעד עשוי להיות מאתגר למדי.

  1. מסעדות וסופרים כשרים באירופה

כמעט בכל עיר באירופה, בעיקר בערי הבירה המתוירות ובערים בהן פועלת קהילה יהודית גדולה (למשל: לונדון, פראג, פריז ועוד) תוכלו למצוא מספר מסעדות כשרות. המסעדות הללו, כמו גם סופרים המוכרים מוצרים כשרים בלבד או מחזיקים במחלקות כשרות, ירוכזו לרוב באזורים בהם מתגוררים רוב היהודים ביעד או באזורים בהם פעל רובע יהודי בעבר. זוהי האפשרות הנוחה ביותר למציאת אוכל כשר ולא זו בלבד, אלא, שהיא גם הופכת את הטיול לפשוט יותר ומאפשרת לכם להתנסות במזון כשר מקומי ביעד בו אתם מטיילים. תוכלו לבחור בין מסעדות המתמחות באוכל מסורתי, מזון מהיר, פיצריות ועוד. מומלץ לבדוק באתר הקהילה היהודית אילו מסעדות פועלות בעיר בה תבקרו.

  1. שבת – מה עושים?

סוגיית השבת בחו"ל מזמנת לא מעט אתגרים ליהודי שומר תורה ומצוות, אך יש מגוון דרכים להתמודד עמן, הנה כמה מהן:

  • בחרו קומה נמוכה – בדקו האם ניתן להשתכן בקומה נמוכה יחסית במלון? כך שהטיפוס במדרגות לא יקשה עליכם במהלך השבת
  • מפתח – לרוב, המפתחות בבתי מלון הם אלקטרוניים, לכן בדקו מראש האם יש אפשרות לקבל מפתח ידני לפני השבת? אפשרות נוספת היא - להתגורר בדירה.
  • הצטיידו מראש – שמרו בתרמוס מים חמים, רכשו מבעוד מועד יין לקידוש והבדלה, חלות ומזון שניתן לאכול קר או לחמם באמצעות פלטה / תנור שפועל כל השבת.
  • העדיפו להתמקם בסמוך לבית חב"ד – ברוב ערי אירופה פועלים בתי חב"ד בהם מתקיימים תפילות וארוחות. בהרשמה מראש, תוכלו ליהנות מארוחה נהדרת ומאווירת שבת חגיגית ולחסוך את ההתארגנות לקראת השבת.
טיול טיול בעולם אירופה כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד