ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

איך תמנעו מהפסד בהשקעות נדל"ן?

בתקופה של חוסר יציבות בבורסה משקיעים רבים מחפשים אפיקים נוספים להשקעה באופן שימקסם את ההון שחסכו לאורך שנים • אחד האפיקים שהניב רווחים גבוהים בעשור האחרון הוא תחום השקעות הנדל"ן – במיוחד בהשקעות מניבות מעבר לים

איך תמנעו מהפסד בהשקעות נדל"ן?
איך להימנע מהפסד כלכלי צילום: pexels

בתקופה של חוסר יציבות בבורסה משקיעים רבים מחפשים אפיקים נוספים להשקעה באופן שימקסם את ההון שחסכו לאורך שנים. אחד האפיקים שהניב רווחים גבוהים בעשור האחרון הוא תחום השקעות הנדל"ן – במיוחד בהשקעות מניבות מעבר לים. עם זאת, כאשר בוחרים באפיקים פחות סולידיים כמו פיקדונות בנקאיים קיים גם סיכון – כפי שניתן להרוויח סכום ניכר באפיק זה אם פועלים בפזיזות עשויים גם להפסיד חלק מסכום ההשקעה. במאמר זה ננסה לעמוד על הדרכים השונות להימנע מהפסד כלכלי לאחר השקעות נדל"ן בכלל ובמיוחד כאשר אנו משקיעים במקומות שונים סביב הגלובוס.

אל תהיו חמדנים!

בפרסומים רבים בתחום הנדל"ן, המניבים מבטיחים תשואות גבוהות בתוך זמן קצר. במודעות אלה תראו הכרזות כמו - "השקיעו במדינה זו וזכו לתשואה של חמישים אחוזים בתוך שנתיים!", "שכר דירה מובטח למשך שלוש שנים!". אם נתקלתם במודעות המבטיחות שכירות חודשית גבוהה מאד ביחס לאזור ההשקעה, הצגת השקעות מופלאות עם תשואה בטוחה או לחלופין השקעות ללא התחייבות לתשואה כלל, הדבר צריך להדליק אצלכם נורה אדומה.

תחום הנדל"ן מאפשר לקבל החזרים דו ספרתיים במקרים מסוימים. עם זאת, השקעות אלה נדירות יחסית וממוקמות באזורי סיכון – שכונות בהן רמת הפשע גבוהה יותר או אזורים מתפתחים בהם התשואה גבוהה אך עליית הערך בעתיד מתונה יותר. לכן, חשוב לרכוש את הכלים להשוות בין החברות השונות המפרסמות את התוכניות העסקיות ולהבין כי לפעמים תכנית שנראית נהדר על הנייר עשויה להניב רווחים נמוכים יותר בפועל או אפילו לגרום להפסד כספי. במקרים של השקעות נדל"ן בחו"ל כדאי להשקיע עם חברה המכוונת לתשואה סולידית אך יציבה, תוך הימנעות מסיכונים מיותרים.

 אל תתפתו למשרדים נוצצים – בדקו מי החברה

בעידן הנוכחי שיווק הנכסים מעבר לים מתבצע באותו הפורמט בו היו משווקת בעבר יחידות הנופש השבועיות. פגישות נוצצות בבתי מלון מפוארים, סמינרים ללא תשלום ועדויות של אנשים מהקהל המספרים לכם על ההשקעות הנפלאות שעשו.

היום, כאשר קל מאד לקרוא הן את הביקורות החיוביות והן את השליליות על כל חברה, מותג או מוצר אינכם חייבים להסתפק בידע מוגבל. חשוב לעשות מספר בדיקות על החברה המשווקת ולגלות מה ניסיון העבר שלה בתחום, מה המוניטין שצברו בעלי החברה בעבר ולאחר מכן להמשיך להתעמק במידע שנשלח בניתוח כל עסקה תוך קריאה לעומק על שיטת חישוב התשואה ואילו אספקטים נלקחים בחשבון בתכנון ההשקעה.

למדו את המושגים החשובים בעולם השקעות הנדל"ן

על מנת להבין את מודל הרווח המוצע חשוב להבין את המושגים השונים בעולם הנדל"ן ואת ההבדלים בין עולם הנדל"ן בארץ לרכישת נדל"ן מעבר לים. סכום ההשקעה הראשוני אינו מורכב רק מעלות הנכס בפועל אלא גם מהוצאות נוספות כמו "הוצאות סגירה", "הוצאות משפטיות" ובדיקת הנכס. באזורים רבים בעולם לא קיים מס רכישה כמו בישראל ובאזורים אחרים זרים משלמים מס שאזרחי המדינה אינם חייבים לשלם.

לצד ההכנסה משכירות או מהשבחת הנכס וממכירתו עשויות להיות גם הוצאות לאורך השנה של תחזוקת הנכס, הוצאות על תקופה בה הנכס עומד ריק (בהמתנה להשכרה או מכירה) וכן הוצאות של אנשי מקצוע כמו מתווך במכירה או עו"ד. בדקו, בכל הצעה שחברות שונות שולחות אליכם כי אתם מבינים את תהליך ההשקעה ואת ההוצאות וההכנסות הצפויות לכם. אז תוכלו לקבל החלטה מושכלת איזו השקעה מתאימה לכם.

התרחקו מטכניקות שיווק אגרסיביות

אנשי מכירות בעולם הנדל"ן נוהגים לעתים בשיטות שיווק אגרסיביות על מנת לגרום לכם לבצע את הרכישה מבלי לבצע את הבדיקות המתאימות. משפטים כמו "זוהי הדירה האחרונה בבניין", "אנו סוגרים את העסקה מחרתיים" או – "אם אתם לא סוגרים עד יום ראשון אני מעביר את העסקה למשקיע אחר" עשויים להלחיץ ולגרום לכם לדלג על תהליך בדיקה מעמיק של העסקה והחברה מאחוריה.

נסו שלא להתפתות להוציא את פנקס הצ'קים מהר מדי. בצעו את הבדיקות הדרושות ובקשו המלצות ממשקיעים שהרוויחו בעבר בהשקעות של חברה זו. אם מדובר בהשקעה הראשונה מעבר לים של אותה חברה – מומלץ בחום שלא להיות בין הלקוחות הראשונים עליה החברה מתנסה.

לסיכום, השקעות נדל"ן בחו"ל פותחות בפניכם אפשרויות למקסם את ההון שצברתם עד היום. ניתן להתחיל להשקיע מסכומים נמוכים יותר ביחס לארץ אך חשוב לוודא כי אתם מלווים על ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון ומוניטין בתחום ומבצעים את ההחלטה בצורה שקולה ולאחר שצברתם את כל המידע החשוב על ההשקעה והחברה המלווה.

השקעות השקעות נדלן חו"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד